تاریخ روز زن و روز مادر ۹۷ چه روزی است؟

منبع: ستاره

139

1398/11/24

13:08


تاریخ روز مادر ۹۸ برابر است با روز شنبه ۲۶ بهمن ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س). این روز در تقویم شمسی روز زن نیز نامگذاری شده است.

تاریخ روز مادر 98 (روز زن) در ایران چه روزی است؟

 
ستاره | سرویس عمومی - روز مادر و یا روز زن در ایران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. تاریخ جشن روز مادر و روز زن در دیگر کشور‌های جهان متفاوت می‌باشد.
 

تاریخ روز مادر ۹۸ (روز زن) در ایران

این روز در ایران مصادف است با روز شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۱.
 

تاریخ روز جهانی زن در سراسر دنیا

روز زن در تقویم جهانی برابر است با جمعه ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۸)
 
روز مادر، روز زن، روز همسر و ... روزی است که به پاسداشت وجود مقدس این موجودات آسمانی هر ساله جشن گرفته می‌شود. زیباترین لحظات، لحظات حضور مادر در کنار فرزندان است.  
 

تاریخ روز مادر 97 (روز زن) در ایران چه روزی است؟

 

دلنوشته‌ای برای مادر

مادر یعنی فرشته‌ای که با اشکت، اشک می‌ریزد و با خنده‌هایت می‌خندد. مادر یعنی فرشته‌ای که نگاهش به تو است و با هر لبخندت، زندگی می‌کند. مادر یعنی فرشته‌ای که موهایش برای بزرگ کردنت سفید می‌شود و به تو می‌گوید: «پیر شوی مادر، درد و بلایت به جانم...» مادر یعنی فرشته‌ای که صبح که خوابی آرام میز صبحانه را می‌چیند تا وقتی بلند شدی زندگی را لمس کنی. مادر یعنی فرشته‌ای که شب‌هایی که غم داری یا مریضی تا صبح بالای سرت می‌نشیند و نگران است. مادر یعنی فرشته‌ای که وقتی موقع کار می‌گویی خسته شدم؛ با اینکه پاهایش درد می‌کند می‌گوید: «تو بشین مادر من انجام میدهم...». مادر یعنی فرشته‌ای که هیچ‌وقت باور نمی‌کنی مریض شود یا پیر شود، چون همیشه و توی هر حالتی به روی تو لبخند می‌زند. مادر یعنی فرشته‌ای که طاقت دیدن اشک‌هایش را نداری. مادر یعنی همه زندگی.
 

۲۰ جمادی الاخر؛ روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

در روایتی آمده که حضرت فاطمه (س) در بیست جمادی الثانی سال دوم بعثت که جمعه بود، متولد شد. امام رضا (ع) فرموده رسول خدا (ص) فرمود: «وقتی به معراج رفتم، جبرئیل دستم را گرفت و مرا به بهشت برد و به من خرما تعارف کرد. من نیز خوردم و آن خرما‌ها به نطفه بدل شد. وقتی به زمین برگشتم با همسرم خدیجه خلوت کردم و او به فاطمه آبستن شد. به همین دلیل فاطمه حوریه انسان نماست و من هرگاه مشتاق توی بهشت می‌شوم، دخترم را بو می‌کنم.»

مادر واژه‌ای است به اندازه تمام دنیا. وجود نازنینی که زیباترین صفات خداوند را در خود جای داده است. بیایید قدر مادرانمان را بدانیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو