رکورد بارش در گیلان: ۲۷ برابر متوسط کشور!

منبع: برترین ها

63

1398/11/24

17:05


وزیر نیرو گفت: از شنبه تا سه‌شنبه به‌طور متوسط ۴.۶ میلی‌متر در کشور بارش داشتیم که این متوسط در استان گیلان ۲۷ برابر بوده است.

میزان نوشت: وزیر نیرو گفت: از شنبه تا سه‌شنبه به‌طور متوسط ۴.۶ میلی‌متر در کشور بارش داشتیم که این متوسط در استان گیلان ۲۷ برابر بوده است.

رضا اردکانیان اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی و تلاش همکاران راهداری در باز کردن معابر، ۲۷۰ اکیپ در بخش برق از امکانات استان گیلان و استان‌های معین و همجوار با باز شدن راه‌ها می‌توانند نسبت به مرمت باقی مانده قطعی‌های برق اقدام کنند.

وی ادامه داد: برف سنگینی باریده و با وجود این که امسال، سال تری داشتیم، در چهار شبانه روز گذشته، از شنبه تا سه‌شنبه به‌طور متوسط ۴.۶ میلی‌متر در کشور بارش داشتیم که این متوسط در استان گیلان ۲۷ برابر بوده است.

وزیر نیرو گفت: به این شیوه در حوزه عمل هیدرولوژی شرایط حدی می‌گویند؛ به این معنا که باید آمادگی‌هایمان را در دستگاه‌های اجرایی و در سطح افکار عمومی برای برخورد با چنین شرایط آب و هوایی حدی، بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسبت به برف سنگین قبلی در سال ۹۵ که حدود ۷۳ هزار مشترک برق را تحت تاثیر قرار داد این نسبت با وجود این که در زمان حاضر سه برابر است، اما سرعت برگشتن به شرایط عادی به مراتب بالاتر بوده و از ۱۹ پست فوق توزیع ما در استان گیلان که ۲۹ هزار کیلومتر در آن شبکه توزیع وجود دارد، اکنون فقط سه مورد به علت عدم دسترسی از مدار خارج هستند و شرایط به سمت مناسب شدن پیش می‌رود.

وزیر نیرو افزود: امیدواریم تا پایان امروز با استفاده از همه امکانات موجود بتوان بخش بسیار قابل توجهی از مشترکان شهری و روستایی را به شرایط عادی برگردانیم.

اردکانیان گفت: همزمان با بحث برق، طبیعتا تحت پوشش قرار دادن مشترکان آب هم به سرعت در حال انجام است.

وی گفت: در بخش شهری فقط ۱۵درصد کسانی که در اثر این برف دسترسی‌شان به آب قطع شده بود را در فهرست داریم و این در بخش روستایی حدود ۳۰ درصد است که این دو بخش هم همزمان با بحث برق در حال سامان یافتن هستند.

وزیر نیرو افزود: مهم این است که تلاش بسیار خوبی در سطح استان و استان‌های معین در حال صورت گرفتن است و تا نیمه‌های شب و تا پاسی از نیمه شب همکاران مشغول کار هستند.

اردکانیان با بیان این که مشکل اصلی، مشکل راه است و اگر دسترسی داشته باشیم، طبیعتا با توجه به امکانات موجود و استقرار بالگرد شرکت توانیر، به سرعت انجام می‌شود، گفت: در همین سال جاری، در دو سه طوفانی که در اروپا و آمریکای شمالی به وقوع پیوست در شهرهای بزرگی مانند تورنتو ۳۰۰ هزار نفر دچار قطعی برق شدند که بین ۶ تا ۹ روز طول کشید تا با همه امکانات موجود وضعیت به حالت عادی برسد.

وی گفت: برق نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد و چنین حادثه بزرگی وقتی رخ می‌دهد باید سطح آمادگی‌ها را بالا برد.

وزیر نیرو گفت: تصمیم‌های خوبی در این جلسه گرفته شد؛ برای استفاده از کابل‌های خودنگهدار در شبکه برق گیلان که سازمان برنامه و بودجه کمک‌های خوبی برای این کار خواهد کرد می‌توانیم در حوادث مشابه با سرعت بیشتری به شرایط عادی برگردیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو