آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های این نماز در سخنانی تبریک میلاد حضرت فاطمه‌(س) و نیز میلاد حضرت امام خمینی(ره)، گفت: خداوند همراه، یار و کمک‌کار و گره‌گشاست، خداوند عزیز برای اهل تقوی جنود و عالم امکانش را در اختیارش قرار می‌دهد، امام(ره) احیاگر حکومت دین و تغییر دهنده مسیر تاریخ بود.

وی با اشاره به گوشه‌ای از زندگی حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: بانوان سعی کنند مثل حضرت زهرا(س) ایمان در وجودشان، مانع پرخاشگری‌ها و بی‌مسئولیت‌ها شود، پدرها دختری خداترس و عاشق خدمت به خانواده تربیت کنند.

اهم صحبت‌های او به نقل از مهر،تسنیم، ایسنا و فارس از این قرار است:

* {با ابراز تاسف به افزایش آمار طلاق در کشور} در این آمار طلاق‌ها هم قصور ما، آموزش و پرورش و هم رسانه‌ها و اندیشمندانی که زبان و قلمشان اثر دارد، قصور داریم.

* بانوان نماز را جدی بگیرید و از آن کمک بگیرید؛ شوهرداری و بچه داری برای زن، رسالت اول زن است که هیچ چیز جای آن را نمی گیرد.

* تقوا دژ شکست ناپذیر است و کسی که در زندگی رعایت خدا را کند و محور حرکات و سکناتش، تحصیل رضای خدا و پرهیز از غضب پروردگار عزیز و حکیم باشد، خداوند متعال با او معیت دارد.

* البته خداوند با همه معیت دارد؛ ولی خداوند با اهل تقوا معیت نصرت، هدایت، رفاقت و رحمت دارد. خداوند گره‌گشای کار هست و برای اهل تقوا جنود و عالم امکان را در اختیار او قرار می دهد.اگر هواپرستی و تعلقات پست دنیوی اجازه دهد، انسان وجود خداوند در خود و قلبش را می‌یابد. قلب انسان بارگاه و حرم حق است و اگر آلوده شود، خداوند این خانه را وا می‌گذارد و محل تروریست‌ها و اراذل و اوباش می‌شود.

* در مورد حضرت زهرا(س) عجایب و خصائصی وجود دارد که انسان را مبهوت می‌کند؛ ایشان بهترین الگو برای الگوها است و تا آنجایی که قطب عالم یعنی وجود مقدس حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) مادرشان را بعنوان اسوه خود معرفی کردند و پدر امام زمان نیز فرمودند مادر ما بر ما حجت است که این نشان می‌دهد در تمام ابعاد خلیفة‌اللهی حضرت زهرا(س) نمره اول است.

* حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) گفت: او بهترین الگوست تا جایی که قطب عالم و صاحب ولایت مطلقه فقیه حضرت مهدی (عج‌)، مادرشان را به عنوان اسوه خود معرفی کردند و پدرشان امام حسن عسگری(ع) فرمودند که مادر ما بر ما حجت است و این نشان می‌دهد که در تمام ابعاد خدانمایی حضرت زهرا نمره اول است.

* وقتی وجود حضرت محمد مصطفی (ص) با خدیجه کبری ازدواج کردند زنان با حضرت خدیجه قطع رابطه کردند و در دوران حمل (بارداری) کسی با ایشان معاشرت نداشت. وقتی پیامبر وارد خانه می‌شود می‌بیند که خدیجه با کسی سخن می‌گوید، فکر می‌کنند همسایگان با او آشتی کردند ولی کسی را نمی‌بینند و بعد می‌بینند او با بچه‌ای که در شکمش است صحبت می‌کند. حضرت زهرا (س) از همان حرکت در رحم مادرش پرچم حمایت از دین را در دست داشته است و به مادرش نوید می‌دهد برای پدرم مشکلی پیش نمی‌آید چون خدا با اوست و به مادرش دلداری می‌داده است. ما هم امروز از خدا بخواهیم حجاب‌ها را از دل ما بزداید و تکیه‌گاه ما هم خداوند باشد تا هیچ تشویش و اضطرابی ما را تهدید نکند.

قبل از انقلاب مردم به حساب نمی‌آمدند

* {با تاکید بر لزوم وحدت میان مردم و لزوم خدمت به مردم}: روحیه انقلابی مردم باعث شده که ما چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم و با همه آنچه برخی از دلدادگان به غرب سعی کردند جامعه را دو قطبی کنند و مردم را مقابل هم قرار دهند می‌بینیم که در ۲۲ بهمن همه می‌آیند، چون انقلاب متعلق به همه مردم ایران و مستضعفان بود. در این جشن مردم معجره‌آسا در بیش از ۵ هزار منطقه جمع شدند، آیا این نعمتی بزرگ نیست طوری که هیچ چیز نمی‌توان در صفوف مردم خللی وارد کند.

* در شهرهایی مثل شیراز و کرمانشاه تا ۳۰ درصد افزایش حضور مردم را شاهد بودیم که حضوری الهی و قرآنی و اقتدارآمیز بود. این حضور بیعت با ولایت و نایب امام زمان(عج) و پافشاری بر مبارزه با استکبار است. جشن سالانه انقلاب پدیده بی‌بدیل و نعمت مستمر خداوند است. اگر دشمن فکر می‌کند که مردم انقلاب را رها کرده‌اند روز ۲۲ بهمن دید که این طور نیست.

* قبل از انقلاب مردم به حساب نمی‌آمدند و انتخابات نداشتیم اما بعد از انقلاب این روند تغییر کرد.

می‌خواهند بین جمهوریت و ولایت کم و زیاد کنند

* برخی می‌خواهند بین جمهوریت و ولایت کم و زیاد کنند. امام (ره) گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم، و اگر غیر این بود مردم ۹۸ دصد به آن رای نمی‌دادند. شهید سلیمانی قسم جلاله می‌خورد که "شما عاقبت به خیری‌تان این است با حکیمی که سکان دار کشتی کشور است دلتان یکی باشد." با فرمان امام (ره) برای انقلاب و جنگ به پا خاستید و همین طور در وصیت‌نامه‌ امام بر حضور ملت در پای صندوق رای تاکید شده است و رهبری هم بر این مساله تاکید کردند. اما مجلس باید در تراز و عظمت ملی ما و شهیدی چون قاسم سلیمانی که هدایت‌گر و بیدارگر بود، باشد. مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی و نمایندگانی که امین انقلاب باشند و با چشم و ابرو آمدن بیگانگان توافق‌نامه‌های آنچنانی را امضا نکنند .

* مردم نباید به اشخاص بدنام در شورای شهر رای دهند.

* نمایندگان مجلس باید شجاع و الگو باشند در معرفت و خدمت گذاری نه این‌که با مفسدان بسازند و پابرهنگان را فراموش کنند. زمان و یکپارچگی مردم و نیاز آنها را بشناسند و قوانینی وضع کنند که گروهی نباشد و در راستای تکامل جامعه باشد. مجلس باید بتواند دولت را کنترل کند و مردم به آن دل ببندند و اعتماد کنند.

* طرح معامله قرن را افتضاح و رسوایی برای رییس جمهور آمریکا است؛ ملک و سرزمین مردم را گرفتند و حالا دارند بذل و بخشش می‌کنند. این طرح از همان قدم اول شکست خورده است و باعث اعتراض مردم فلسطین می‌شود و خیزش جدیدی را ایجاد کرده است.

* {با اشاره به برف گیلان و مشکلات به وجود آمده}: این طور بحران‌ها باید پیش‌بینی می‌شد و از قبل همه حاضر می‌بودند. مسوولین باید برنامه‌ریزی‌شان دقیق باشد و ان‌شاالله هر چه زودتر این مشکلات به وجود آمده برای مردم آن منطقه رفع شود.