دیدنی هایی که در عروس شهرهای ایران منتظر شما هستند

دیدنی هایی که در عروس شهرهای ایران منتظر شما هستند


منبع: همگردی

135

1398/11/25

17:17


رامسر یکی از بی مثال ترین شهرهای شمالی ایران بوده که مناسب سفر و گردش هست. به همین خاطر، ما قصد داریم تا در متن دیدنی های رامسر، شما را هرچه بیشتر با جاذبه های گردشگری رامسر آشنا کنیم.

دیدنی های عروس شهرهای ایران

جواهرده

تنها کافیست 30 کیلومتر از رامسر به سمت جنوب غربی و کوه های باشکوه البرز حرکت کنید تا به یک روستای بی نهایت زیبا برسید. یک جاده پر پیچ و خم و سرسبز را که پشت سر بگذارید؛ بر فراز ابرها، روستای جواهرده در انتظار شما خواهد بود. اگر برایتان جالب است که ابرها در زیر قدم هایتان به رقص بپردازند؛ حتما صبح زود قدمی در جواهرده بزنید. این روستای ییلاقی، از 3 طرف به وسیله کوه های البرز احاطه شده و معمولا در زمستان ها پوشیده از برف می شود. مسیر رسیدن به روستا، از نظر زیبایی و جذابیت دست کمی از خود روستا ندارد. در طول این مسیر کوتاه اما بسیار زیبا و خاطره انگیز، شما با انواع آبشار و بوستان ها برخورد خواهید کرد. اگر در ساعات اولیه صبح از این جاده عبور کنید، در کنار این مورد از دیدنی های رامسر صدای روح انگیز پرندگان را خواهید شنید که از این همه زیبایی به وجد آمده اند.

جواهرده

روستای گرسماسر

اگر می خواهید یکی از شاهکارهای خلقت را از نزدیک ببینید؛ کافیست از رامسر 40 کیلومتر به سمت جنوب غرب حرکت کنید تا به روستای گرسماسر برسید. یک ییلاق زیبا که تمام چیزهایی که از منطقه گردشگری انتظار دارید؛ پیش روی شما قرار خواهد داد. این مورد از جاذبه های گردشگری رامسر از دو طرف توسط کوه های البرز احاطه شده و 2000 متر هم از دریا ارتفاع دارد. می توانید تصور کنید که این ییلاق مرتفع در تابستان ها چقدر خنک و رویایی خواهد بود؟ گرسماسر در حدود 2 هزار نفر جمعیت دارد که شغل اصلی آن ها کشاورزی و دامداری هست. ناگفته پیداست که محصولات کشاورزی و زراعی این روستا، به دلیل فراوانی منابع آبی و خاک حاصلخیز آن، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و سیب، گردو، سیب زمینی و جو از جمله محصولات اصلی گرسماسر هستند. در کنار این مورد از دیدنی های رامسر، می توانید یک قلعه تاریخی را مشاهده کنید که به نام خود روستا، یعنی گرسماسر نامگذاری شده و بیش از ده قرن قدمت دارد.

روستای گرسماسر

چشمه های آب گرم معدنی

به دلیل فعالیت زیاد آتشفشان ها در گذشته، کشور عزیزمان سرشار از چشمه های آب گرم هست. شهرستان رامسر در این زمینه بسیار غنی است و بیش از ده چشمه آب گرم در داخل و اطراف آن وجود دارند. البته بیشتر این چشمه ها در منطقه سادات شهر در اطراف رامسر قرار دارند. نکته مهم درباره این چشمه ها این بوده که آب آن ها علاوه بر گرم بودن، دارای خاصیت معدنی نیز هست. این چشمه ها از کوه های البرز سرچشمه می گیرند و همه ساله تعداد زیادی از مسافران را به سمت خود می کشانند. آب بعضی از این مورد از دیدنی های رامسر خاصیت درمانی نیز دارد و همین اتفاق باعث محبوبیت بیش از پیش آن ها شده است. تصور کنید در کنار دریا، بتوانید داخل یک استخر آب گرم معدنی دراز بکشید؛ فوق العاده نیست؟

چشمه های آب گرم معدنی

جنگل دالخانی

تا به حال اسم دالان بهشت به گوشتان خورده است؟ اگر اهل مطالعه و مخصوصان رمان خواندن باشید؛ احتمالا رمان دالان بهشت از خانم نازی صفوی را خوانده اید. اسم رمان از جنگلی گرفته شده که می خواهیم در ادامه به معرفی آن بپردازیم. جنگل دالخانی یا دالیخانی در میان گردشگران به دالان بهشت مشهور شده است. این مورد از جاذبه های گردشگری رامسر تنها 30 کیلومتر با شهر رامسر فاصله دارد و 800 متر هم از سطح دریا ارتفاع دارد. یکی از ویژگی های برجسته این جنگل، مه غلیظش بوده که گاهی بعضی از مسافران فقط به قصد دیدن همین مه راهی این منطقه می شوند. حتی تجسم رانندگی در یک جاده پوشیده از مه با درختانی در دو سمت آن، می تواند دلچسب باشد؛ چه برسد به تجربه واقعی آن.

جنگل دالخانی

غذاهای محلی رامسر

بعد از یک گردش درست و حسابی، هیچ چیز به اندازه یک غذای خوشمزه نمی چسبد، مخصوصا اگر بدانید که مناطق شمالی کشور از جمله رامسر از نظر غذاهای خوشمزه محلی زبانزد خاص و عام هستند. در رامسر شما با چندین نمونه از این غذاهای لذیذ برخورد خواهید کرد. غذاهایی مانند خورشت سیر انار، مالابیج، ترش سماق، کدوبره، آغوز مسما، دوپتی، اسفناج مرجی و آش کدو تنها بخشی از خوشمزگی های رامسر را تشکیل می دهند.

غذاهای محلی رامسر

مالابیج

یک غذای دریایی بسیار لذیذ بوده که در بین مردم گیلان و مازندران مشترک است. شکم ماهی سفید را با موادی مانند گردو، رب انار، گلپر و چند ادویه محلی پر می کنند و آن را با نخ و سوزن می بندند. ماهی شکم پر با حرارت آتش یا فر پخته و در کنار فلفل دلمه ای و لیمو ترش نوش جان می شود.

مالابیج

نازخاتون

این غذای محلی و خوشمزه از ترکیب بادمجان، گوجه فرنگی، رب انار، گلپر و پیاز رنده شده درست می شود. عطر و مزه این غذا چیزی نیست که به این سادگی ها فراموشش کنید.

نازخاتون

آغوز مسما

یک خورشت محلی بسیار مقوی و لذیذ که از ترکیب گوشت اردک، گردو، رب انار، دانه های انار و پیاز رنده شده درست می شود. این غذا را هم می توانید در کنار برنج و هم همراه با نان میل کنید و لذت ببرید.

آغوز مسما

منبع: دنیای سفر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو