اعتراض سازندگان «ما همه با هم هستیم» به وعده دادستان کرمان درباره برخورد با تهیه کننده و کارگردان فیلم

منبع: آی سینما

177

1398/3/30

01:57


اعتراض سازندگان «ما همه با هم هستیم» به وعده دادستان کرمان درباره برخورد با تهیه کننده و کارگردان فیلم

دست‌اندرکاران فیلم «ما همه با هم هستیم» به درخواست توقیف این فیلم توسط دادستان کرمان و تشکیل پرونده برای تبریزی و میرکریمی اعتراض کردند. نمایش این فیلم به دستور دادستان کرمان و به دلیل لهجه کرمانی شخصیتی در فیلم که فروشنده مواد مخدر است، متوقف شده.

درپی مصاحبه مجدد دادستان کرمان مبنی بر پیگیری توقیف سراسری «ما همه با هم هستیم» پس از توقیف آن در کرمان و تشکیل پرونده قضایی برای تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم که با مجوز وزارت ارشاد ساخته و اکران شده، روابط عمومی «ما همه با هم هستیم» جوابیه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

روابط عمومی فیلم «ما همه با هم هستیم» ضمن ابراز تاسف از اقدام قضایی دادستان استان کرمان و حواشی پیش آمده، از مردم استان کرمان بابت عدم اکران این فیلم در این استان عذرخواهی می‌کند و محتوای فیلم را حاوی هیچگونه توهین به اقوام ایرانی نمی‌داند.

همچنین روابط عمومی فیلم ضمن دعوت مسئولین استانی به سعه صدر بیشتر تصریح کرد: «حضور شخصیت‌های منفی و مثبت واقعی جامعه در قالب‌های داستانی یک ضرورت دراماتیک است. ضمن آنکه دامن زدن به حساسیت‌های قومی در مواجهه با آثار و فیلم‌ها را حرکتی ضدفرهنگی و مخرب می‌دانیم. لازم به تاکید است که با اشاعه بیشتر این حساسیت‌ها، به تدریج شخصیت‌های منفی یا مسئله‌دار فیلم‌ها و سریال‌ها فقط می‌توانند هویت تهرانی داشته باشند!»

روابط عمومی «ما همه با هم هستیم» در پایان، با ابراز تعجب از مصاحبه جدید دادستان کرمان مبنی بر تشکیل پرونده قضایی برای تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم خاطر نشان کرد: «فراموش نکنیم نویسندگان فیلمنامه و برخی بازیگران فیلم کرمانی هستند و ما همه با هم ایرانی هستیم!»

وعده برخورد با کارگردان و تهیه کننده

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان دیروز درباره توقیف فیلم کمال تبریزی گفته بود: «پس از رصد فضای مجازی توسط معاونت رصد فضای مجازی و معاونت حقوق عامه دادسرای مرکز کرمان و با توجه به واکنش های اجتماعی در بین مردم استان در خصوص لهجه کرمانی بازیگری که در نقش فروشنده موادمخدر بازی می‌کرد و موجب اعتراضات شدید مردمی شده دستور توقیف اکران این فیلم در سطح استان کرمان صادر و اقدامات مقتضی در خصوص پیگیری موضوع صادر شده است.»

او امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در پاسخ به اینکه آیا با توجه به مسائل پیش آمده تنها اکران این فیلم در کرمان ممنوع شده یا برنامه‌ای برای توقیف آن در سطح کشور پیش‌بینی شده است، گفت: «در این خصوص پرونده‌ای در دادسرای کرمان تشکیل شده و افرادی که در رأس فیلم قرار دارند از جمله تهیه کننده و کارگردان قطعاً مورد تعقیب و پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت.»

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو