همبرگر گیاهی، بسیار شبیه به همبرگرهای معمولی

منبع: فرزند

214

1398/3/30

02:15


همبرگر گیاهی، بسیار شبیه به همبرگرهای معمولی

تصور کنید که قصد دارید یک گاز از یک همبرگر خوشمزه و فریبنده بزنید. شما عطر گوشت کباب شده را حس می‌کنید و می‌توانید پیش‌بینی کنید که اولین لقمه تا چه اندازه خوشمزه و آبدار است. یک گاز از این همبرگر خوشمزه می‌زنید و طعم گرم و دودی آن را حس می‌کنید. این همبرگر کاملا متراکم و عالی است.

حالا تصور کنید که شما تنها یک برگر سبزیجات خورده‌اید و خبری از گوشت قرمز نبوده است. این یک ایده در پشت محصولات جایگزین گوشتی است مانند یک همبرگر خوشمزه و آبدار که فاقد گوشت است. آنها ادعا می‌کنند که می‌توانند همبرگرهای گیاهی درست کنند که حتی یک شخص گوشتخوار نیز از آن خوشش بیاید و نیازش به گوشت برآورده شود.

آنها همچنین قصد دارند که با کاهش اثرات زیست محیطی مربوط به دامداری، این سیاره را حفظ کنند که این کار به یک کسب و کار بزرگ تبدیل خواهد شد.

این کسب و کار، که برگر گیاهی، سوسیس گیاهی و حتی گوشت چرخ کرده مبتنی بر گیاه را در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رساند، در ماه مه، عرضه اولیه عمومی سهام آنها بیش از ۲۴۰ میلیون دلار افزایش یافت. “غذاهای غیر ممکن” که همبرگرهایشان در حال حاضر تنها در رستوران‌ها در دسترس هستند.

اما آیا گوشت‌های مبتنی بر گیاه از همبرگر واقعی یا سایر اقلام ساخته شده با گوشت گاو، مانند سوسیس، سالم‌تر است؟ و آیا خوردن این نوع گوشت‌ها واقعا می‌تواند به توقف تغییرات آب و هوایی کمک کند؟

گوشت گیاهی، فقط یک برگر گیاهی نیست

اگر شما در حال حاضر یک گیاهخوار هستید، این همبرگر ممکن است برای شما مناسب نباشد، چرا که آنها گوشت گیاهی‌شان را با طعم و بافت واقعی گوشت درست می‌کنند به دلیل وجود مواد ابتکاری مانند چغندر قرمز، این نوع گوشت‌ها، حتی “خونریزی می‌کنند” افرادی که محصولات حیوانی را کنار می‌گذارند ممکن است این نوع گوشت‌ها را خیلی نزدیک به گوشت واقعی بیابند.

اما این گوشت‌های گیاهی می‌تواند زندگی دوستداران گوشت قرمز که قصد کاهش مصرف خود را دارند را تغییر دهد.

اندرو سیگر، تولید کننده این نوع گوشت‌ها می‌گوید: “اولین بار که سعی کردم چنین گوشتی را درست کنم، به خودم گفتم من می‌توانم تنها با گیاهان این کار را انجام دهم. حال چنین چیزی وجود دارد. شایعات حقیقت دارند: این محصول شبیه گوشت است، مانند گوشت خونریزی دارد، و مزه گوشت چرخ کرده تازه را می‌دهد.

همسر گیاهخوار او، از طرف دیگر، همبرگرهای گیاهی سنتی را ترجیح می‌دهد. او این همبرگرها را به دلایل مختلفی انتخاب کرده است.

“هنگامی که من مشغول ناهار خوردن هستم، واقعا عاشق تجربه گاز زدن یک چیز گوشتی آبدار همراه با سیب زمینی سرخ کرده هستم. اما من آگاه به سلامتی خود هستم و به ندرت گوشت قرمز را وارد ناهار خود می‌کنم. هنگامی که این نوع همبرگر در منوها ظاهر شد، هیجان زده شدم، زیرا این ایده بهترین احساس در دنیا را به من می‌داد.

مقایسه تغذیه‌ای همبرگرهای گیاهی و معمولی

هنگامی که صحبت از سلامت شما می‌شود، این نوع همبرگرها بیش از گوشت گاو مزیت دارند. آنها کالری، چربی و یا حتی چربی‌های اشباع شده را ذخیره نمی‌کنند، چرا که اساس این نوع همبرگرها گیاهی است (این نوع همبرگرها از پروتئین نخود، سویا و پروتئین سیب‌زمینی ساخته می‌شوند) ، آنها دارای فیبر هستند و کلسترول‌هایی که در محصولات حیوانی وجود دارد و باعث گرفتگی قلب می‌شوند را از بین می برد.

اما برخی از نسخه‌های این محصولات ممکن است سدیم بیشتری نسبت به نسخه‌های گوشتی داشته باشند.

دبی پتی پایین، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می‌گوید: “اگر شما سعی در کاهش مصرف گوشت دارید و از این برگرها برای جایگزینی گوشت قرمز استفاده می‌کنید، این می‌تواند یک استراتژی مثبت باشد.

اما دقت داشته باشید که این نوع همبرگرها نیز جزو غذاهای فرآوری شده است و باید بدانیم که تمام غذاهای فرآوری شده می‌توانند تا حدی مضر باشند. ”

بنابراین اگر شما یک برگر مبتنی بر گیاه به جای گوشت گاو سفارش دهید، فوق العاده است. اما اگر شما در کنار همبرگر خود، به جای یک سالاد پر از سبزیجات و حبوبات تازه، همبرگر خود را با سس مخصوص و پنیر، علاوه بر سیب زمینی سرخ کرده در کنار آن سفارش دهید، ممکن است این کار مزیتی نداشته باشد.

دبی این نوع همبرگرها را به عنوان یک گام رو به جلو برای افرادی می‌بیند که از غذاهای فست فود زیاد استفاده می‌کنند. او می‌گوید: هنگامی که آنها متوجه می‌شوند که همبرگر گیاهی نیز می‌تواند به اندازه یک همبرگر واقعی رضایت بخش باشد، “این امکان را برای بسیاری از گزینه‌های مبتنی بر گیاه فراهم می‌کند. ”

آیا همبرگرهای گیاهی می‌توانند کره زمین را نجات دهند؟

رزماری استفلد، استادیار دانشکده محیط زیست در دانشگاه وسلی، می‌گوید: “کاهش مصرف گوشت قرمز یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین اقداماتی است که یک فردمی‌توانند برای کاهش تاثیرات مضر محیطی انجام دهد. لزومی نیست که همه افراد به گیاهخواری روی آورند. ”

به همین دلیل است که: دامداری مسئول ۱۴٫۵٪ از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است، و تولید گوشت به تنهایی حدود نیمی از آن را تشکیل می دهد.

تاثیرات مضر محیط زیستی گاو، ۲۰ تا ۱۰۰ برابر غذاهای گیاهی است. این نوع همبرگرها می‌توانند روش‌هایی برای داشتن غذاهای مبتنی بر گیاه در رژیم غذایی افراد باشند، و همچنین می‌توانند تاثیر مثبتی در محیط زیست بگذارند.

راشل کنراد، مدیر اجرایی ارتباطات در این نوع مواد غذایی می‌گوید: “جامعه از دهه‌های گذشته، متوجه آثار مخرب صنایع حیوانی شده است، اما تغییر عادات غذایی برای اکثریت مردم، به این سادگی‌ها نیست. ”

این همبرگرها به طور بالقوه قادر به ایجاد یک تاثیر بزرگ در محیط زیست هستند. آوردن آنها به رستوران‌ها و مکان‌هایی که انواع همبرگر و چیزبرگرها را درست می‌کنند، بدین معنی است که گوشتخواران نیز می‌توانند از آنها تغذیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو