نگاهی به رخدادهای نخستین روز نهمین جشنواره مد و لباس فجر / از برپایی آئین افتتاحیه تا آغاز مسابقه زنده "از ایده تا اجرا"

115

1398/11/26

12:10


نهمین جشنواره بین‌المللی فجر در حالی آغاز شد که جای بسیاری از مسئولان عرصه فرهنگ و هنر کشور در مراسم افتتاحیه مهم‌ترین رویداد عرصه مد و لباس کشور خالی بود.

نگاهی به رخدادهای نخستین روز نهمین جشنواره مد و لباس فجر / از برپایی آئین افتتاحیه تا آغاز مسابقه زنده "از ایده تا اجرا"

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: موتور نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، ساعت 14 پنجشنبه 24 بهمن ماه روشن شد و این رویداد با جای خالی بسیاری از متولیان عرصه فرهنگ و هنر کشور از نمایندگان ملت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گرفته تا دیگر نهادها در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور در آئین افتتاحیه این رویداد حضور به هم رساندند.

نهمین جشنواره مد و لباس فجر

مسابقه زنده "از ایده تا اجرا" هم آغاز شد. حدود 330 گروه شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف این رویداد ثبت نام کرده ‌بودند و در نهایت 20 گروه 3 نفره برای حضور در بخش‌های لباس اجتماع بانوان، لباس اجتماع مردان یا همان بالاپوش مردانه و بخش چادر در حوزه عفاف و حجاب  انتخاب و در این مسابقه رقابت خود را آغاز کردند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی و گفت‌و‌گوی کارشناسی در حوزه مد و لباس کشور از جمله دیگر بخش‌های این جشنواره است که از سوی ستاد برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شده و از امروز جمعه 25 بهمن و در دومین روز از جشنواره، آغاز به کار می‌کنند.

نهمین جشنواره مد و لباس فجر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های رقابتی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، مربوط به بخش نمایشگاهی است که بالغ بر 65 اثر در بخش طراحی پارچه، 90 اثر در بخش تصویرسازی لباس، 28 مجموعه در بخش مجموعه‌سازی، 316 اثر در بخش عفاف و حجاب، 104 اثر در بخش پوشش سر، 233 اثر در بخش لباس بانوان،270 اثر در بخش کیف و کفش، 200 اثر در بخش زیورآلات از میان 7هزار و هفتصد و سی و چهار اثر رسیده به دبیرخانه، در سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو به نمایش درآمدند.

این در حالی است که نشست‌ها و کارگاه‌‎های آموزشی بخش مؤسسات صنعت و زیورآلات نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیزاز امروز جمعه ۲۵ بهمن ۹۸ آغاز می‌شوند.

پاویون رسانه‌ها نیز با حضور و همراهی شبکه‌های اینترنتی، رادیویی، تلویزیونی و خبرگزاری‌ها در این دوره از جشنواره به پوشش رسانه‌ای جشنواره پرداخته‌اند.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تا 29 بهمن در بوستان گفتگو به کار خود ادامه خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 20 از آثار و غرفه‌های برپاشده در این رویداد، بازدید کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو