9 نکته مهم و ضروری در روز اول کاری برای جلب اعتماد رئیس

9 نکته مهم و ضروری در روز اول کاری برای جلب اعتماد رئیس


منبع: نمناک

106

1398/11/26

12:25


روز اول کاری یکی از پر استرس ترین روزها است و برای افراد مهم است که خوب و موقر و قابل اعتماد به نظر بیایند

چگونه در محل کار رفتار کنیم ؟ آغازی مناسب برای اولین روز خود در محل کار

وقتی وارد کاری می شویم جلب اعتماد رئیس و مدیر شغلی برایمان اهمیت خاصی دارد پس باید رفتار مناسب برای رسیدن به این مهم را بدانیم، اگر وارد جزئیات شویم موارد بیشمارند اما در این بخش از نمناک به 9 مورد کلی اشاره می کنیم که باید از همان روز اول کاری رعایت کنید.

رفتار مناسب روز اول کاری

مواردی که روز اول کاری باید رعایت کنید

1. وقت شناس باشید

یک ساعت قبل از اینکه رئیس تان به شما گفته، خودتان را به او نشان دهید، و هرگز از دفتر زودتر از او خارج نشوید.

2. به رئیس تان ثابت کنید که در کارتان جدی هستید

هنگامی که رئیس شما از شما می خواهد به پیش او بروید و جلسه ای با هم داشته باشید، مطمئن شوید که کاغذ و قلم با خود دارید، 10 دقیقه زود بروید، و کت و شلوار خود را بپوشید (اگر شرکت شما مناسب است). اینها همه نشانه ای از احترام است و اینکه شما به طور جدی کار را انجام می دهید البته این موارد تنها بخشی از آنهاست.

3. در جلسات کاری گوشی موبایل خود را کنار بگذارید

هنگامی که در جلسات هستید گوشی خود را تحت هیچ شرایطی چک نکنید- به خصوص در زیر میز، توجه داشته باشید، یادداشت برداری کنید و عمیقا نظر هرفرد را در نظر بگیرید و بررسی کنید ، هیچ چیز در گوشی شما وجود ندارد که به اندازه اذیت کردن رئیس شما، مشتریان یا همکارانتان، باشد و به آنها توهین کنید.

موبایل در محل کار

4. در مواقع غیرضروری لپ تاپ به جلسه نیاورید

لپ تاپ خود را به جلسه نیاورید، مگر اینکه از شما خواسته شده باشد، که این کار را انجام دهید یا برای یک هدف خاص به آن نیاز داشته باشید ، به عنوان مثال، شما پروژه ای را انجام می دهید، و از شما خواسته شده است که چند دقیقه ای ،یک سند را به اشتراک بگذارید مردم بر این باورند، که وقتی یک لپ تاپ بیرون می آید، افراد قصد ایمیل زدن را دارند - حتی اگر این درست نباشد. یک پد و قلم، حرفه ای ترین روش ممکن است.

5. از شایعات و شایعه پراکنی دور باشید

هرگز در مورد یک مشتری، همکار، و قطعا رئیس خود صحبت نکنید. شایعه سازی نکنید، حدس و گمان نزنید، و شایعه پراکنی انجام ندهید ، اگر همکارانتان درباره مشتری های احمقشان صحبت میکنند و یا درباره ی تصمیمات اشتباه رییس،هیچ چیزی نگویید- شما بالا تر از این مزخرفات کوچک هستید.

6. هیچ دروغی نگویید

این به نظر کاملا واضح و روشن است، اما افراد جوان معمولا درباره زمان و میزان هزینه هایشان دورغ می گویند ، ممکن است به سفری بروند ولی آن را گزارش ندهند اگر شما از این کارها انجام می دهید، بقیه ، فکر خواهند کرد شما همه چیز را 10 برابر بدتر انجام میدهید و در بعضی مواقع ممکن است که حق با آنها باشد چرا که در کل فرد دروغگو غیرقابل اعتماد است و موجب بی اعتمادی همکاران و رئیس تان به شما خواهد شد.

دروغگویی به کارفرما

7. وقتی از شما سوالی پرسیده میشود، با دقت گوش کنید و بهترین جواب خود را آماده کنید

حق به جانب و حالت دفاعی نداشته باشید و سوال را با سوال پاسخ ندهید- این رفتار تازه کاران است ، اگر از شما پرسیده شد که"چرا گزارش TPS خود را تکمیل نمی کنید؟" بهترین جواب این است، "متاسفم، فراموش کرده بودم دیگر تکرار نمی شود."

8.هیچ وقت اطلاعات بد را از بالا سری خود قایم نکنید

یک اعتقاد قدیمی می گوید پیام آورنده ،تیر می خورد، که این نه تنها غلط است،بلکه بسیارکار خوبی است:پیام آورنده ترفیع می گیرد! اگر شما به اندازه کافی باهوش هستید که مشکلات را پیده کنید و به نزد رییس خود ببرید، بنابراین شما برای حل آن مشکلات هم به اندازه کافی باهوش و توانا هستی. من عاشق افرادی هستم که به مشکلات اشاره میکنند، به دلیل اینکه نشان میدهد آنها به کارشان توجه می کنند- و از آن مواظبت می کنند!

9. وقتی از شما خواسته شده تا کاری را انجام دهید و شما نمی دانید که چگونه آن را انجام دهید، زیرک باشید

درباره اش در اینترنت جستجو کنید، از یک همکار کمک بگیرید، و اگر خیلی واجب است، بروید و به رییستان بگویید:"بسیار متاسفم، من شانسی برای درست کردن یک پروپوزال برای مشتری را ندارم- شما می توانید به من کمک کنید؟

بیان مشکل با رئیس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو