پاک کننده همه فن حریف سرکه ای مخصوص در نظافت منزل

پاک کننده همه فن حریف سرکه ای مخصوص در نظافت منزل


منبع: نمناک

218

1398/11/26

12:25


سرکه سفید یک ماده ضد عفونی کننده است که می توانید از ترکیب آن با مواد دیگر به عنوان یک پاک کننده قوی در نظافت انواع سطوح منزل استفاده کنید.

چگونه محلول پاک کننده سرکه مناسب نظافت خانه درست کنیم؟

بسیاری از افراد می خواهند از مواد شیمیایی سمی و ساینده در محصولات تمیز کننده تجاری اجتناب کنند. سرکه سفید ، چه به تنهایی و چه در انواع مخلوط های طبیعی، می تواند به طور موثر تقریبا جایگزین هر پاک کننده شیمیایی در خانه شود. ترکیبی از محلولهای مایع برای تمیز کردن سطوح صاف و تمیز، مانند ، لوازم، شیشه و کاشی درست کنید.

زمانی که به ساینده کمی نیاز دارید، خمیر و لایه بردار درست کنید. حتی می توانید مبلمان و ظروف فلزی را با استفاده از محلول سرکه تمیز کنید.

در مطالب قبلی و در بخش نکات خانه داری نمناک روش های متعددی را برای نظافت خانه آموزش داده بودیم که در ادامه همان ترفندها در این مطلب قصد داریم تا شما را با جادوی مواد طبیعی، جوش شیرین و سرکه در نظافت منزل آشنا کنیم.

سرکه در نظافت منزل

بخش اول : درست کردن مایع تمیز کننده برای نظافت خانه با سرکه

1. سرکه برای تمیز کردن سطوح مختلف

آب و سرکه را در یک بطری اسپری به یک اندازه مخلوط کنید. از سرکه سفید و در صورت امکان، آب مقطر و یا تصفیه شده استفاده کنید. اگر آن را نداشته باشید، آب شیر هم خوب است . آن ها را در یک بطری اسپری خالی بریزید، و ترکیب را به طور مختصر تکان دهید.

این مخلوط را در آشپزخانه و حمام، گاز،سطوح توالت، کاشی، کفپوش، و تقریبا هر سطح صاف که می خواهید اسپری بکنید. آن را با دستمال کاغذی یا اسفنج پاک کنید.

محلول های سرکه و آب می توانند کثیفی، کف صابون، چیزهای چسبناک و آب سخت را از بین ببرند.

2.از بین بردن باکتری ها با محلولو سرکه و لیمو

آب لیمو را به سطوح ضد عفونی اضافه کنید. یک عصاره لیمو، یک قسمت سرکه سفید و دو قسمت آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. و بطری را تکان دهید. محلول را در سطوح صافی که می خواهید ضد عفونی کنید اسپری کنید، مانند آشپزخانه یا حمام. این مخلوط به طور معمول 99 درصد از باکتری ها را از سطوح از بین می برد و آن را برای اصول بهداشتی ایده آل می سازد.

تمیز کردن سرامیک

3.رفع لکه های فرش با سرکه و صابون

صابون را برای لکه های ماندگار روی فرش اضافه کنید. اگر محلول سرکه و آب لکه فرش را از بین نبرند ، یک قاشق چای خوری صابون را به بطری اسپری اضافه کنید. و تکان دهید، سپس آن را مستقیما روی لکه اسپری بکنید. به آن اجازه دهید تا حدود دو دقیقه خیس بخورد و سپس با یک حوله یا اسفنج تمیز، به آرامی لکه را پاک کنید

4.سرکه برای تمیز کردن دوده و لکه های سخت

با لکه های سخت و دوده با سرکه مبارزه کنید. برای تمیز کردن آلودگی ها و رسوبات معدنی، اسپری آب و سرکه سفید راکنار بگذارید واز پارچ استفاده کنید. محلول روی آلودگی بریزید با یک برس یا اسفنج تمیز کنید و با آب بشویید.

از محلول های قوی برای پاک کردن جرم های حمام ، سطوح استفاده کنید. برای توالت ها، یک راست سرکه را در کاسه بریزید.

سعی کنید با استفاده از سرکه ، تخته های گوشت را ضدعفونی کنید که برای سلامت خانواده نیز مهم است.

تمیز کردن حمام

5.تمیز کردن ماکرویو و اجاق گاز با سرکه

سرکه و آب را در یک کاسه بریزید تا ماکرویو و اجاق گاز را تمیز کنید. بطور مساوی سرکه سفید و آب را مخلوط کنید و سپس آن ها را در یک کاسه بریزید. کاسه را در مایکروویو و یا فر معمولی قرار دهید. مایکروویو را به اندازه کافی گرم نگه دارید تا آن را بجوشانید. بگذارید قبل از اینکه در را باز کنید کمی خنک شود.

بوها از بین خواهند رفت و تمیز کردن غذا آسان تر خواهد شد.

6.سرکه و الکل پاک کننده شیشه

سرکه را با الکل و آب مخلوط کنید، تا پاک کننده شیشه درست کنید. یک فنجان (120 میلی لیتر)از الکل پزشکی ، 1 فنجان (120 میلی لیتر)آب و 1 قاشق سوپ خوری سرکه سفید را مخلوط کنید. آن ها را در بطری اسپری بریزید. مخلوط را روی شیشه، آینه، کاشی های سرامیک و روکش های فلزی اسپری بکنید و سپس با حوله کاغذی و یا دستمال پاک کنید.

این مخلوط برای تمیز کردن سطوح شیشه ای موثر است.

برای یک رایحه مطبوع، یک یا دو قطره روغن اسانس پرتغال به مخلوط اضافه کنید.

پاک کننده شیشه

بخش 2 :ساخت مواد پاک کننده با سرکه برای نظافت منزل

1.لایه بردار لکه های سرسخت با سرکه و خمیر

از قسمت های مساوی سرکه، نمک و بوره برای پاک کردن لکه های فرش استفاده کنید. برای لکه های سخت و یا لکه های پارچه، مخلوط کردن بخش های برابر سرکه، نمک و بوره در کاسه بزرگ تا زمانی که خمیری شود مخلوط کنید. خمیر را مستقیما روی ناحیه آغشته به لکه بمالید. به خمیر اجازه دهید قبل از پاک کردن آن با یک حوله تمیز، چند دقیقه بماند. منطقه را با آب تمیز کنید.

2.با جوش شیرین و سرکه لوله ها را باز کنید

جوش شیرین، یک ساینده ضعیف است. در ترکیب با خواص اسیدی سرکه، این دو می توانند به طور موثر لوله های آشپزخانه را تمیز کنند. نصف فنجان جوش شیرین (60 گرم) را داخل لوله بریزید. آن را با نصف فنجان سرکه سفید (60 میلی لیتر) مخلوط کنید. ترکیبی از این دو باعث ایجاد حباب می شود. زمانی که حباب ها را متوقف کنید، آب گرم و یا داغ را داخل لوله بریزید.

باز کردن لوله ها با سرکه

3.پاک کننده برنج با ترکیب نمک و سرکه 

اسفنج در سرکه سفید بمالید و سپس مایع اضافی آن را فشار دهید. نمک را روی اسفنج بریزید و به آرامی روی سطوح برنجی بمالید. منطقه را کاملا با آب تمیز کنید و سپس آن را با یک حوله نرم خشک کنید.

4.سطوح فلزی را با سرکه، نمک و خمیر آرد تمیز کنید

از این خمیر برای سطوح نقره، پیوتر، مس و یا برنج استفاده کنید. یک قاشق چای خوری نمک با 1 فنجان (120 میلی لیتر)سرکه را ترکیب کنید. یک چهارم فنجان (30 گرم)آرد را اضافه کنید و تا زمانی که خمیر را درست کنید، تکان دهید. خمیر را روی سطح فلزی بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. آن را با آب گرم پر کنید و سپس سطح را با یک پارچه تمیز صیقل دهید.

فواید سرکه در خانه داری

بخش 3 :درست کردن مواد ضد عفونی کننده با سرکه برای نظافت منزل

1.صیقل دادن سطوح با سرکه و روغن

بخش های مساوی سرکه و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید تا یک جلای مبلمان بسازید. قسمت های مساوی سرکه سفید و روغن زیتون را در یک کاسه یا ظرف بزرگ با هم مخلوط کنید. قبل از استفاده از آن روی کل سطح، مخلوط را روی یک ناحیه نامحسوس از اثاثیه چوبی آزمایش کنید. اگر واکنش منفی نشان نداد، یک پارچه نرم را در مخلوط مرطوب کنید و آن را روی سطح بمالید. سطح چوبی را با مالش دادن حرکات دایره ای کند و آهسته به براق کنید

از یک پارچه تمیز و خشک برای پاک کردن هر نوع آلودگی اضافی از سطح استفاده کنید.

این مخلوط با اثاثیه چوبی مانند میزهای قهوه، میز و.... خوب عمل می کند.

2.سرکه و روغن زیتون لکه بر سطوح استیل 

لکه ها را با سرکه و روغن زیتون از سطوح استیل پاک کنید. 1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون را به یک طرف پارچه یا اسفنج بمالید. آن را روی سطح فولاد ضد زنگ بمالید تا لکها را پاک کنید. در طرف دیگر اسفنج با سرکه سفید. از آن برای پاک کردن سطح فولاد استفاده کنید.

تمیزکاری با سرکه

3.تمیز کردن قابهای چوبی با روغن زیتون، سرکه و آب

از روغن زیتون، سرکه و آب برای تمیز کردن قابهای چوبی استفاده کنید. دو فنجان (240 میلی لیتر)آب گرم با نصف فنجان و نصف فنجان سرکه سفید و نصف فنجان (60 میلی لیتر)روغن زیتون مخلوط کنید. مخلوط را روی قفسه های چوب با یک پارچه تمیز و نرم بمالید. آن را به آرامی روی سطح بمالید. از یک پارچه تمیز و خشک استفاده کنید تا آن را پاک کنید و به طور همزمان سطح چوب را تمیز کنید.

4.تمیز کردن پنجره با سرکه

سرکه بسیار موثرتر از شیشه پاک کن ها یا دیگر تمیز کننده های پنجره در تمیز کردن پنجره ها و آینه است. 1 قسمت سرکه را با سه قسمت آب مخلوط کرده و چند قطره روغن اسانس انتخابی خود یا 1 / 2 قاشق چای خوری مایع ظرف شویی را اضافه کنید.

نظافت با سرکه سفید

5.از بین بردن قارچ ها با سرکه

یک قسمت بوراکس با چهار قسمت سرکه سفید مخلوط کنید، در یک بطری اسپری بریزید. فقط آن را اسپری کنید، حدود یک ساعت صبر کنید، و آن را پاک کنید. قارچ ها از بین خواهند رفت.

6.پاک کردن کف چوبی خانه ها با سرکه

برای پاکسازی سطوح 1 / 3 تا 2 / 3 فنجان سرکه سفید را در یک گالن آب گرم ترکیب کنید خیلی سریع و آسان تمیز می کند.

7.تمیز کردن کابینت ها با سرکه

اگر لکه های غذا، روغن و یا ... روی کابینت ها دارید، 1 قسمت سرکه را با 3 قسمت آب مخلوط کرده و با یک پارچه یا اسفنج تمیز کنید. سرکه هر گونه چربی را پاک می کند و کمد را تمیز و براق می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو