آموزش تغییر رمز وای فای با کامپیوتر در 7 مرحله

منبع: مینویسم

55

1398/11/26

13:24


تغییر رمز وای فای

در حال حاضر وای فای برای اتصال به اینترنت در خانه و محل کار بسیار مناسب است. اما وای فای با امنیت کم می تواند اطلاعات شخصی شما را در دستگاهها و کامپیوتر شما در معرض خطر قرار دهد. محافظت از پسورد روتر و تغییر رمز وای فای با کامپیوتر به طور مرتب از ارکان مهم محافظت از شبکه و داده های شما هستند. به طور کلی تغییر رمز عبور وای فای، شما را از سرقت پهنای باند ایمن نگه می دارد.

نحوه تغییر پسورد وای فای با کامپیوتر در ۷ مرحله

برای تغییر رمز عبور وای فای خود با کامپیوتر، باید صفحه پنل روتر خود را باز کنید، با استفاده از اطلاعات فعلی خود وارد سیستم کامپیوتر خود شوید و گذرواژه را از طریق تنظیمات تغییر دهید.در این مطلب به آموزش چگونگی تغییر پسورد وای فای با کامپیوتر به صورت مرحله به مرحله می‌پردازیم.

همچنین بخوانید: آموزش انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

۱٫صفحه پنل مودم خود را باز کنید.

برای تغییر رمز وای فای خود، می توانید از طریق مرورگر وب روی کامپیوتر متصل به شبکه خود به صفحه پنل روتر خود دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید از  طریق لپتاپ به  پنل مودم خود دسترسی داشته باشید و به صورت بی‌سیم پسورد مودم خود را تغییر دهید، باید ابتدا با وارد کردن پسورد قبلی به اینترنت متصل شوید. اگر گذرواژه وای فای خود را به یاد ندارید می‌توانید با استفاده از کابل اترنت، مودم را به لپتاپ خود وصل کنید. در این صورت دیگر به وارد کردن پسورد وای فای نیازی نیست.

آدرسهای روتر استاندارد عبارتند از: ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ ، ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ ، ۱۹۲٫۱۶۸٫۲٫۱ یا ۱۰٫۰٫۱٫۱ (اپل) یا ۱۰٫۰٫۰٫۱ (Xfinity). آدرس را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید.

اگر در به دست آوردن آدرس روتر یا مودم خود به مشکل برخوردید، می توانید با یک جستجوی ساده نام مودم در گوگل به راحتی آن را پیدا کنید.

۲٫نام کاربری و رمز عبور مودم خود را وارد کنید.

در این مرحله از مراحل تغییر رمز وای فای، باید نام کاربری و پسورد مودم خود را وارد نمایید. اگر قبلا این نامها را تغییر نداده باشید، احتمالا username شما admin و password شما admin یا password خواهد بود. برای این که بسته به نوع مدل مودم، از نام کاربری و پسورد مودم خود اطمینان حاصل کنید،  لازم است مدل مودم خود را در گوگل جستجو کنید تا اطلاعات دقیق ورود به سیستم را بیابید.

اگر در گذشته نام کاربری و رمز عبور را تغییر داده اید ولی اکنون اطلاعات مربوط به نام کاربری و گذرواژه مربوط به مودم خود را به یاد ندارید، باید دکمه Reset را روی روتر حدود ۳۰ ثانیه فشار داده و نگه دارید. با این کار تنظیمات به طور پیش فرض تنظیم می شود و به شما این امکان را می دهد که با نام کاربری و رمزعبور پیش فرض وارد شوید.

همچنین بخوانید: آموزش متصل کردن گوشی به ویندوز ۱۰

۳٫بخش Wireless را باز کنید.

پس از ورود به روتر خود ، باید بخش Wireless صفحه را بیابید. این نام بسته به مدل مودم شما متغیر است. اما به طورکلی به جستجوی گزینه‌هایی مانند Wireless Settings یا Wireless Setup بپردازید. اگر بخش Wireless شما شامل چند بخش است،  صفحه‌ ی Wireless Security را جستجو کنید.

۴٫پسورد خود را تغییر دهید.

در این مرحله زمان آن رسیده است که برای تغییر پسورد وای فای خود اقدام کنید. برای این کار باید گزینه‌هایی مانند Password یا Passphrase یا Shared Key را در صفحه جستجو کنید.

سعی کنید یک رمز عبور قوی ایجاد کنید که حدس زدن آن دشوار باشد. پسورد قوی حداقل شامل ۸ کاراکتر است و نباید شامل اطلاعات شخصی همچون تاریخ تولد و شماره تلفن باشد.برای داشتن پسوردی ایمن بهتر است از کلمات بزرگ انگلیسی، فاصله، اعداد و از علامت‌هایی نظیر !، $ و # استفاده نمایید.

۵٫بررسی نوع امنیتی رمز وای فای

سه نوع رمزنگاری برای امنیت Wireless وجود دارد. WEP، WPA و WPA2 که امن ترین آن شبکه WPA2 می باشد. توصیه می شود به هیچ عنوان از WEP استفاده نکنید زیرا شکستن رمز‌های WEP بسیار راحت است و با تکنولوژی‌های کنونی در کمتر از ۳۰ دقیقه هک می‌شوند.

۶٫تغییر نام وای فای

در این مرحله از تغییر رمز عبور وای فای می توانید نام شبکه وای فای خود را تغییر دهید. این نام نباید شامل اطلاعات شناسایی شخصی باشد ، زیرا در این صورت ممکن است افراد بیشتری برای وارد شدن به آن سعی و خطا انجام دهند. تغییر نام باعث می شود افراد از تلاش برای ورود به آن دست بردارند. روترهایی با نامهای پیش فرض بیشتر به عنوان اهداف هک کردن قرار می گیرند.

۷٫تنظیمات خود را ذخیره کنید.

هنگامی که پسورد خود را وارد کردید، بر روی دکمه Apply یا Save کلیک کنید. مکان این دکمه در روتر‌ها یا مودم‌ها متفاوت می باشد. بعد از کلیک کردن روی دکمه مورد نظر، چند ثانیه‌ای پردازش تغییرات طول خواهد کشید. همچنین توجه داشته باشید که با تغییر رمز عبور همه‌ی دستگاه‌هایی که به مودم متصل بودند اتصالشان قطع خواهد شد.

پس از تغییر رمز عبور و ذخیره تنظیمات می توانید با استفاده از رمز جدید خود به شبکه بی سیم خود وصل شوید.

آموزش تغییر پسورد وای فای با کامپیوتر که ملاحظه نمودید برای انواع مودم های تی پی لینک، دی لینک، زایکسل و … تقریبا مشابه است و روش تغییر رمز وای فای در مودم های مختلف ممکن است تغییرات جزئی با هم داشته باشد.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو