نخستین تجربه حضور گروه اَش در جشنواره موسیقی فجر

106

1398/11/26

14:11


گروه موسیقی تلفیقی‌ اَش ابتدای امسال توسط علیرضا اشرف‌پور تشکیل شد.

نخستین تجربه حضور گروه اَش در جشنواره موسیقی فجر

سرویس موسیقی هنرآنلاین:  کنسرت گروه موسیقی تازه تأسیس اَش به خوانندگی و سرپرستی علیرضا اشرف‌پور، شامگاه جمعه 25 بهمن‌ در سالن برج آزادی برگزار شد.

در ابتدای این کنسرت علیرضا اشرف‌پور ضمن تشکر از حضور هواداران در این کنسرت، از دلایل گروه برای شرکت در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفت و خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقد بودند که به دلیل شرایط حساس کنونی کشور نباید در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کنیم و به‌نوعی این جشنواره را تحریم کنیم، اما من با این عقیده مخالف هستم. معتقدم جریان موسیقی کشور باید به هر شکلی که شده ادامه پیدا کند ضمن اینکه گروه ما گروهی پاپ، شاد و مناسبتی نیست که بخواهیم در این جشنواره حضور پیدا نکنیم.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته اتفاقات تلخ و ناگواری از قبیل اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی در کشور رخ داد و همه ما متأثر بودیم اما من فکر می‌کنم که تصمیم درست برای گروه ما این بود که در این جشنواره شرکت کنیم و در کنار افرادی قرار بگیریم که دوست داریم در کنار آن‌ها باشیم.

سپس اشرف‌پور از حضار داخل سالن درخواست کرد تا به احترام تمامی جانباختگان حوادث اخیر کشور، یک دقیقه سکوت کنند.

کنسرت با اجرای قطعه "جراحت" با شعری از مهدی اخوان‌ثالث آغاز شد و این گروه در ادامه قطعات "سبز"، "دستان"، "ای کاش"، "پیر فرزانه"، "تنها"، "ساقی"، "باران"، "دلق ازرق فام"، "خیال"، "گلکو"، "خبرت هست؟" و "صبا" را اجرا کرد.

از نکات جالب توجه این کنسرت، تقدیم قطعات "سبز" به جان‌باختگان حوادث اخیر در کشور و قطعه "ای کاش" به تمام زنان سرزمین بود.

علیرضا اشرف‌پور (رهبر ارکستر، خواننده و نوازنده گیتار الکتریک و فرتلس)، آشور ظفر مرادیان (نوازنده درامز)، آرش طهماسبی (نوازنده پیانو و گیتار باس) و آرش اسکندرلو (نوازنده پیانو و سینتی سایزر) اعضای ارکستر گروه اَش را تشکیل دادند.

گروه موسیقی تلفیقی‌ اَش در ابتدای سال 1398 توسط اشرف‌پور تشکیل شد. اعضای این گروه را هنرمندانی باسابقه تشکیل می‌دهند که هرکدام پیش از این تجربه حضور در اجراهای صحنه‌ای و آلبوم‌های مختلف را داشته‌اند. آهنگسازی و تنظیم قطعات گروه را نیز اشرف‌پور برعهده دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو