دکتر قالیباف، کاندیدا است یا اینفلوئنسر؟!

منبع: برترین ها

71

1398/3/30

07:53


روزنامه ایران نوشت: قدیم‌ترها دم انتخابات که می‌شد، کاندیداها می‌رفتند و با یک برنامه فشرده، در تمامی مراسم ختم و عروسی و جشن دندونی بچه و این چیزها شرکت می‌کردند تا در سطح شهر به‌عنوان یک چهره مردمی شناخته شوند.

روزنامه ایران نوشت: قدیم‌ترها دم انتخابات که می‌شد، کاندیداها می‌رفتند و با یک برنامه فشرده، در تمامی مراسم ختم و عروسی و جشن دندونی بچه و این چیزها شرکت می‌کردند تا در سطح شهر به‌عنوان یک چهره مردمی شناخته شوند.

اما امسال فضا به کل عوض شده. کاندیداهای مجلس اول می‌آیند فیلترشکن را روشن می‌کنند. بعد به سبک اینفلوئنسرها شروع می‌کنند به جذب مخاطب، نمونه‌اش همین آقای قالیباف.

دکتر کاپیتان قالیباف، اخیراً یک توئیت دادند و گفتند جوانانی که دوست دارند کاندیدای مجلس شوند بیایند و ثبت‌نام کنند. احتمالاً در گام بعدی ایشان مثل همین اینفلوئنسرها یک جایزه هم تعیین می‌کنند و می‌گویند «هر کس سه تا از دوستاش که می‌تونن کاندیدا بشن رو این زیر منشن کنه، به قید قرعه یک دستگاه اپل واچ بهش می‌دیم.»

البته ایشان در فراخوان‌شان یک سری ویژگی هم معرفی کردند که ما جای چند ویژگی را خالی می‌بینیم. دکتر قالیباف گفتند جوانانی که قصد کاندیداتوری دارند باید ساده زیست باشند ولی بهتر بود دقیق اشاره می‌کردند کسانی که بالای سه میلیون تومان در حساب بانکی‌شان دارند از فهرست ساده زیستی خارج می‌شوند. یا اینکه در مورد ظاهر کاندیداها باید یک حداقلی را تعیین می‌کردند، به هرحال ما فراموش نکردیم که شعار اصلی تبلیغات ایشان در انتخابات این بود که هم خوشگلند هم بور، فلذا حتماً هستند رئیس جمهور.

یک نکته دیگری که قالیباف در شاخص‌های کاندیداتوری آورده بحث «ثبات سیاسی» است. ما هم با این موضوع خیلی موافقیم. جوانانی که می‌خواهند در فهرست قالیباف قرار بگیرند باید مثل خود ایشان با ثبات سیاسی باشند و یک بار به اسم اصلاح‌طلب، یک بار به اسم تکنوکرات، یک بار اصولگرا و یک بار نئواصولگرا کاندیدا شوند. خوشبختانه ما مورد دیگری که لازم باشد و به فهرست شاخص‌ها اضافه شود را نمی‌بینیم و خوشبختانه‌تر ایشان هم مثل ما اصلاً به بحث سابقه مدیریتی و تحصیلات مرتبط برای حضور در مجلس اعتقادی ندارند.

البته فقط دکتر قالیباف نبود که از طریق فضای مجازی، بحث مطرح شدن را پیش کشید. یکی دیگر از فعالان یا همان شاخ‌های مجازی هم جدیداً فعالیت زیرپوستی تازه‌ای را شروع کرده است و آن شخص کسی نیست جز مهندس عزت ضرغامی. ولی رویکرد مهندس ضرغامی با بقیه فرق دارد و ایشان فعالیت‌هایش را به‌عنوان یک «فود بلاگر» و با پستی در مورد فلافل و اولویه شروع کرد.

ما حدس می‌زنیم پیج ایشان هم نرم نرمک تغییر نام پیدا کند و با عنوان «عزت تیستر» فعالیتش را ادامه دهد، تا مهندس ضرغامی در انتخابات پیش‌روی مجلس با خیلی از طرفداران شکم و خوراکی وارد عرصه رقابت شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو