نگاهی به کشور هنگ کنگ و دانستنی های جالب و متفاوت درباره این کشور

نگاهی به کشور هنگ کنگ و دانستنی های جالب و متفاوت درباره این کشور


منبع: آرگا

139

1398/11/26

18:41


بهتر است بدانید که کشور هنگ کنگ یک منطقه خود مختار در جنوب شرقی چین است که پس از گذشت سال ها موفق شد پیشرفت های چشمگیری در زمینه گردشگری داشته باشد و در این مقاله سعی داریم تا شما را با این کشور زیبا آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که هنگ گنک در واقع منطقه ای خودمختار در جنوب کشور چین می باشد و در طول سالیان سال با پیشرفت های روزافزون خود همراه بوده است به طوری که که امروزه از دسته مناطق توسعه یافته جهان محسوب می شود. توجه داشته باشید که این کشور همواره از نظر جنبه های مختلف اقتصادی و گردشگری مورد توجه توریست ها بوده و سالانه مقصد گردشگری اغلب توریست ها قرار می گیرد.

آشنایی با کشور هنگ کنگ

توجه داشته باشید که در واقع هنگ کنگ از دسته شهر های کشور چین محسوب می شده است که سال ها قبل از چین جدا شده و به صورت خود مختار و مستقل اداره می شود. در حال حاضر این کشور قطب فعالیت های اقتصادی جهان شناخته می شود و دارای آسمان خراش های بسیاری است که البته بسیاری از ادارات نیز در آن به وجود آمده اند. بهتر است بدانید که اغلب مردم جهان این کشور را به خاطر غذاهای محبوب و خوشمزه اش می شناسند. یکی از دلایلی که هنگ کنگ را نسبت به همسایگانش متفاوت کرده این است که تاکنون بر روی تمامی اصول و عقاید خود باقی مانده است و همچنین آرایش فرهنگی منحصر مانع از نفوذ دولت های شرق و غرب به آن شده است. بهتر است بدانید که هنگ کنگ به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و مناسبات حکومتی در واقع دروازه ورود به بازار پررونق اقتصادی محسوب می شود و همچنین شرکت ها هیچ گونه مالیاتی را برای درآمدهای جهانی پرداخت نمی کنند و سودهای حاصل در این کشور نیز مشمول نرخ مالیات بسیار کمی خواهد بود.

آشنایی با کشور هنگ کنگ

تاریخچه:

بهتر است بدانید که این منطقه حدود ۶۰۰۰ سال پیش کشف شده و سپس توسط انسان ها در دوران نوسنگی تصرف شده است. مهاجران اولیه این کشور ساکنان نیمه ساحلی بودند که از مناطق داخلی مهاجرت کردند و دانش و توانایی خود را از طریق کشت برنج به دست آوردند و پس از فتوحاتی که کشور چین انجام داد این منطقه را برای مدتی جز تصرفات خود نگه داشت و سپس در پایان سلسله یوان هفت خانواده مهم دیگر در این منطقه ساکن شدند و تمام زمین های موجود در این منطقه را صاحب شدند. اولین بازدید کننده از این منطقه فرد پرتغالی به نام جورج آلواروز بود که در سال ۱۵۱۳ وارد این منطقه شد و از طریق معاملاتی که در آب های هنگ کنگ ایجاد کرد به تدریج شروع به خرید در جنوب این منطقه کرد. اگرچه این افراد معامله گر پس از درگیری های نظامی که در دهه ۱۵۲۰ اتفاق افتاد اخراج شدند ولی روابط تجاری آن ها با این منطقه مجدد تا سال ۱۵۴۹ بازسازی شد و سرانجام دولت پرتغال موفق به دریافت اجاره دائمی برای ماکائو شد.

موقعیت جغرافیایی:

توجه داشته باشید که کشور هنگ کنگ در واقع در ۶۰ کیلومتری شرق ماکائو در شرق رودخانه مروارید قرار گرفته و از جهت شمال با استان گوانگ دونگ و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی هم مرز می باشد. بهتر است بدانید که این کشور دارای ۲.۷۵۵ کیلومتر مربع مساحت است و از آنجایی که اکثریت این کشور پوشیده از تپه و کوه می باشد تنها ۲۵ درصد آن قابل ساخت و ساز خواهد بود و حدود ۴۰ درصد آن شامل پارک و ذخیره گاه های طبیعی است. توجه داشته باشید که هنگ کنگ دارای سه محدوده جغرافیایی یعنی جزیره هنگ کنگ،شبه جزیره کولون و منطقه های جدید است و غیر از این سه منطقه دارای بیش از ۲۰۰ جزیره است که از بزرگ ترین آن ها می توان به جزیره لانتاو اشاره نمود.

آشنایی با موقعیت جغرافیایی هنگ کنگ

فرهنگ مردم:

بهتر است بدانید که فرهنگ رایج در این کشور در واقع ترکیبی از فرهنگ های شرق و غرب است و ارزش های چینی سنتی با تاکید بر خانواده و آموزش و پرورش و اصولی مانند حاکمیت و آزادی ترکیب شده است. اگرچه اکثر افراد ساکن در این کشور جز اقوام چینی می باشند هنگ کنگ یک هویت جدید ایجاد کرده است. فرهنگ رایج این کشور تحت تاثیر آموزش های انگلیسی بریتانیا است که در واقع یک سیستم جداگانه و توسعه یافته در قرن بیستم بوده است. توجه داشته باشید که اغلب مهاجرانی که به این کشور می آمدند به دلیل فقر و جنگ رایج در آن پا به فرار می گذاشتند و این موضوع سبب شده تا جهان این کشور جز ثروتمند ترین و مرفه ترین کشور بداند و دولت نیز سعی دارد تا نسبت به تصمیمات خود که به منافع مادی کمک شایانی خواهد کرد نزدیک شود.

آشنایی با فرهنگ رایج در هنگ کنگ

دین و زبان مردم:

اگرچه حدود ۸۸ درصد مردم این کشور نژاد چینی دارند و در مکالمه های محاوره ای خود از زبان چینی استفاده می کنند اما شما با کمی قدم زدن در محوطه های این کشور متوجه زبان های مختلف اروپایی و آسیایی نیز خواهید شد. با وجود تفاوت زبان محاوره مردم هنگ کنگ تعامل فرهنگی خوبی بین ساکنین وجود دارد. در مورد دین های رایج در این کشور می توان به مسیحیان،بودایی و مسلمانان اشاره کرد. برای مثال مسیحیان سال نو را جشن می گیرند و یا پیروان بودا تولد مسیح را روز مقدسی برای خود می دانند.

سوغاتی های هنگ کنگ:

توجه داشته باشید که شما در این کشور می توانید با خیالی راحت طیف وسیعی از سوغاتی های مورد نظرتان را با قیمت و کیفیت مناسب و ایده آل تهیه کنید. از دسته معروف ترین سوغاتی هایی که در این کشور می توانید تهیه نمایید انواع دمنوش و چای،مجسمه های گربه شانس،ظروف چینی،اسباب بازی و لباس هستند.

سوغاتی های مشهور هنگ کنگ

حقایق جالب در مورد هنگ کنگ:

بهتر است بدانید که مردم هنگ کنگ با وجود اینکه جزئی از چین محسوب می شوند اما حق اجاره زندگی و یا کار در ماکائو را ندارند.

توجه داشته باشید که این منطقه مانند سایر شهرهای چین دارای نیرو و لشکر های ارتشی نمی باشد و به همین خاطر وابسته به دولت چین خواهد بود.

توجه داشته باشید که هنگ کنگی ها در المپیک و مسابقات دارای تیم های جداگانه ای از چین می باشد.

اگرچه اغلب کشور های دنیا در منطقه هنگ کنگ دارای سفارتخانه هستند اما دولت چین آن ها را کنسولگری می نامد و آن را در دسته سفارتخانه ها قرار نمی دهد.

بهتر است بدانید که منطقه هنگ کنگ و ماکائو در واقع دروازه ای برای تجارت ابریشم و چای از چین به سمت اروپا و پرتغال بوده اند.

آشنایی با حقیقت هایی در مورد هنگ کنگ

جاذبه های توریستی هنگ کنگ:

همانطور که می دانید سرزمین هنگ کنگ از لحاظ گردشگری در صدر قرار گرفته و سالانه مقاصد گردشگری اغلب توریست ها است و به همین منظور سعی داریم در ادامه شما را با چندی از جاذبه ها و زیبایی ها و مکان های دیدنی هنگ کنگ آشنا نماییم:

پارک آبی:

بهتر است بدانید که پارک آبی در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد و در واقع می توان آن را یک پارک موضوعی نامید زیرا دارای موضوع زندگی دریایی است و در آن انواع حیوانات،بازی های هیجان انگیز و نمایش های زیبا به چشم می خورند. توجه داشته باشید که این پارک در بخش جنوبی سرزمین هنگ کنگ واقع شده و دارای بیش از ۹۱۵۰۰۰ هزار متر مربع مساحت است. به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس این پارک شما می توانید از غذاهای محلی و قدیمی هنگ کنگ در تمام طول سال استفاده نمایید. از برخی جاذبه های اصلی این پارک می توان به ماجراجویی در استرالیا،مشاهده حیوانات آسیایی و بزرگ ترین آکواریوم دنیا اشاره نمود.

بازدید از پارک آبی هنگ کنگ

بازار شبانه :

جالب است بدانید که در این بازار با غروب آفتاب فروشندگان جدیدی به خیابان می آیند و خوانندگان و کف بیننان نیز پیدایشان خواهد شد. این بازار یکی از بازار های محبوب و شلوغ در مرکز هنگ هنگ به شمار آید و فضای مناسبی نیز برای درک اتمسفر بومی شهر می باشد. همچنین شما در این بازار می توانید انواع لوازم جانبی خرده ریز،چای،وسایل الکترونیکی،ساعت،لباس و زیورآلات را خرید نمایید.

رفتن به بازار زیبای هنگ کنگ و خرید از آن

برج ساعت:

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این سرزمین برج ساعت آن است که حدود ۴۴ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۱۵ مورد احداث قرار گرفته است. توجه داشته باشید که این برج در ابتدا در کنار یک ایستگاه قطار قرار گرفته بود و که البته این ایستگاه مدت زیادی است که دیگر وجود ندارد ولی این بنا به عنوان یک بنای یادبود از انقلاب صنعتی همچنان قابل مشاهده است. همچنین این بنا یادبودی از میلیون ها فرد چینی است که از ایستگاه عبور کرده اند تا از طریق بندر این شهر به سایر نقاط جهان سفر کنند.

بازدید از برج ساعت هنگ کنگ

دیزنی لند در هنگ کنگ:

بهتر است بدانید که یکی از جاذبه های توریستی این کشور دیزنی لند آن می باشدکه در واقع می توان آن را یک شهربازی موضوعی دانست. توجه داشته باشید که در این پارک شخصیت های کارتونی وجود دارند و نقش های جالب و زیبایی از آن ها ایفا خواهد شد. در دیزنی لند هنگ کنگ شما می توانید با مرد آهنی و یا جنگ ستارگان مواجه شوید و چیزی را که در هیچ نقطه از جهان قابل مشاهده نیست را ببینید. بهتر است بدانید که دیزنی لند تنها دارای دو شعبه دیگر است که یکی از آن ها در آمریکا و دیگری در پاریس می باشد.

رفتن به دیزنی لند در هنگ کنگ

فستیوال های مهم هنگ کنگ:

توجه داشته باشید که منطقه هنگ کنگ آرام و قرار ندارد و در هر گوشه ای از آن در طول سال فستیوال های مختلفی برگزار می شود و شما می توانید انواع جشن های آواز خوانی،اسب سواری بانوان،اجرای بزرگ ترین سمفونی در زیر ستارگان را مشاهده نمایید زیرا می تواند یک روز خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

جشن های بزرگ در کشور هنگ کنگ

دهکده ماهیگیری تای او:

بهتر است بدانید که حال و هوای دهکده ماهیگیری تا او کاملا با مرکز شهر،فروشگاه های شلوغ و پارک های هنگ کنگ متفاوت می باشد. مردم در این منطقه زندگی آرام و سنتی دارند و خانه هایشان را بر روی تالاب و پایه های چوبی بنا کرده اند و اغلب از طریق درآمد روزانه خود را به دست می آورند.

بازدید از دهکده های ماهیگیری

شما می توانید با قایق های روستاییان در اطراف دهکده دور بزنید و غذاهای دریایی تازه بخرید و گاهی اوقات نیز از طریق تور دلفین می توانید به مشاهده دلفین های صورتی در نزدیکی جزیره بپردازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو