چگونه پروفایل پربیننده در لینکدین داشته باشیم؟

منبع: روزیاتو

180

1398/11/27

18:54


لینکدین در واقع شبکه اجتماعی متخصصان است و فضایی است که می توان کارفرما و کارجو را به هم متصل کرد. البته یکی از اکوسیستم های معروف کاریابی در دنیای مجازی، linkedin است که از استارت آپ های موفق در دهه گذشته بود و ارزش میلیاردی دارد. راه اندازی لینکدین ایرانی، می تواند یک پیشنهاد خوب برای استارت آپ های علاقمند به کارآفرینی دیجیتالی باشد.

در لینکدین، شما قادر هستید که پروفایل ایجاد کرده و به صورت رایگان، اطلاعات خود، رزومه، سوابق، توانمندی ها را به اشتراک بگذارید تا دیگران از دوستان و آشنایان گرفته تا کارفرماهای آینده، شما را پیدا کرده و وارد ارتباط شوند.

حضور در لینکدین مثل حضور در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی ویدویی، از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات است. میلیون ها کاربر دارد و متخصصان در سازمان ها و شرکت های ایرانی و غیر ایرانی بسیاری، عضو این سکوی جذاب کاریابی و معرفی سوابق شغلی و فردی هستند.

پیدا کردن کار در لینکدین

برای پیدا کردن کار در لینکدین ، بایستی روی گزینه JOBS که در بالای صفحه پروفایل شما قرار دارد کلیک کنید. این منو در نشانی LINKEDIN.com/jobs قرار دارد و شما را با کارفرمایان مختلف آشنا می کند.

البته یکی از روش های کاریابی در لینکدین ، پیدا کردن wtpi شرکت ها و موسساتی است که در زمینه مورد نظر شما فعالند و می توان با ارتباط با ادمین صفحه این شرکت ها و موسسات، از فرصت های کاری حال و آینده آگاه شود. ارتباط با مدیران و کارشناسان ارشد برخی شرکت ها نیز، ابزاری برای آگاهی از فرصت های کاری یک شرکت یا موسسه داخلی یا خارجی است.

با حضور در گروه ها و انجمن های لینکدین در زمینه مورد نظر و هم چنین ابزارهایی که لینکدین برای تیم سازی (teammate) در اختیار کاربرانش قرار داده، می توان فرصت های کاری برای خود و دیگران ایجاد کرد.

در واقع لینکدین را باید یکی از ابزارهای عالی فرصت سازی در حوزه فریلسنرینگ (دورکاری) و کرادفاندینگ (سرمایه پذیری) و استارت آپ ها دانست که شما را با زنجیره های خلق ارزش افزوده متصل می کند. برای این که پروفایل شما در لینکدین، کانکشن ها و دنبال کننده های زیادی داشته باشد و مطالب شما با لایک و کامنت بالا همراه شود، بایستی در تولید محتوای متنی و تصویری و ویدیویی، خلاقانه عمل کنید.

اهمیت تولید محتوا در لینکدین

تولید محتوا (content management) در فضای مجازی، سال به سال پر اهمیت می شود و نیاز به متخصصان تولید محتوا و استراتژیست های تولید محتوا و UX نویس ها در فرآیند طراحی اپلیکیشن، در حال افزایش است. تولید محتوا در لینکدین یکی از ابزارهای خوب برای معرفی بهتر توامندی های خود به کارفرمایان و شبکه ها و گروه ها و تیم های استارت اپی است.

برای این که پروفایل معروف و پربیننده داشته باشید و از این فرصت برای معرفی بهتر و بیش تر خود و توانمندی هایتان به کارفرمایان ایرانی و غیر ایرانی استفاده کنید، باید تولید محتوای خوب داشته باشد.

محتوای شما باید مطابق با رزومه شما باشد و روی هشتگ های خوب فارسی و غیر فارسی پر کاربرد و محبوب در لینکدین تگ شود. روی کلید واژه های محبوب و پربیننده در لینکدین، مثل اینستاگرام مطالب زیادی تگ و منتشر می شود. برای افزایش شانس دیده شدن مطلب توسط کاربران لینکدین ، سعی کنید مطالب منتشر شده شما روی هشتگ های مرتبط تگ شود.

حتما ببینید: علت کاهش بازدید سایت های پربیننده ایرانی چیست؟

از گروه سازی و تیم سازی در لینکدین غافل نشوید

اگر محتوا ربطی به مد و لباس ندارد، تگ کردن روی این هشتگ تاثیر منفی روی رزومه شما دارد. پیدا کردن هشتگ خوب و پربیننده در لینکدین که مرتبط با رزمه و کلیات محتواهای به اشتراک گذاشته شده توسط شما باشد، نیازمند وقت و حوصله است. اتکای صرف به متن و تصویر، چاره ساز نیست. موشن گرافیک و ویدیوها را جدی بگیرید.

ساختن وبلاگ یا سایتی که کاربران توضیحات بیش تر را در رابطه با پست شما در آدرسی خارج از سایت LINKEDIN.COM مشاهده کنند و آد درگاه مربوط به شما باشد، استراتژی هوشمندانه ای برای جلب مشتری و هدایت صحیح آن به URL مربوط به خود است.

بخوانید: چگونه اپلیکیشن پر دانلود طراحی کنیم؟

ارسال پیام شخصی به کاربرانی که احتمال می دهید در حوزه کاری شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم فعال هستند و درخواست follow آن ها، از دیگر روش های گسترش جامعه مخاطبان پروفایل شما در لینکدین است.

لینکدین

عکس بالا، مطلبی است که در یک پروفایل در لینکدین به اشتراک گذاشته شده است. برای بازدید بیشتر، روی هشتگ های مربوط به موضوع محتوای به اشتراک گذاشته شده، تگ شده است. چون مطلب مربوط به سایت است، روی هشتگ هایی چون: محتوا، تولید محتوا، سایت، کارآفرینی تگ شده است

 

زمانی که برای اولین بار قصد کانکنت با کاربری ناشناس را دارید، سعی کنید به جای کلیک صرف روی آیکون connect، متنی درباره خود و ابراز علاقه به منظور برقراری ارتباط با فرد مذکور آماده کنید که بدون غلط و شفاف و منطقی باشد و او را به برقراری ارتباط با شما در این شبکه، ترغیب کند.

خود لینکدین معتقد است که این روش، ۲ برابر شانس شما را برای برقراری ارتباط با کاربران، بیش تر می کند. از روش های دیگر ارتقا بازدید پروفایل خود در لینکدین، شرکت در مباحث گروه ها و پاسخ به کامنت ها و ارائه مطالب علمی و مطلوب در کامنت ها و گروه های لینکدین است که شانس دیده شدن پروفایل شما را فزایش می دهد.

در شبکه های اجتماعی، همواره لینک پروفایل خود در لینکدین را ذکر کنید. از دوستان بخواهید که رفرنس های خوبی برای شما بنویسند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو