در ادامه نشست خبری رئیس جمهور با اهالی رسانه داخلی و خارجی، خبرنگار خبرگزاری مهر از رئیس جمهور درباره وضعیت گرانی و تورم و مشکلات معیشتی مردم پرسید و اینکه چرا دولت پاسخگوی اعتراضات مردم نیست و ناکارآمد است یا در مقابل مشکلات رئیس جمهور لبخند می زند. رئیس جمهور در پاسخ به این سوال گفت: من متوجه نشدم اشکال به روند کار دولت بود یا به لبخند من بود. 

وی افزود: اینکه مردم مشکل دارند حتما اینطور است، اینکه زندگی مردم طبق مراد و مطلوبشان نیست درست است، دلیلش این است که کشور ما با یک تحریم بی سابقه در تاریخ مواجهه شده است. نه در ایران بلکه در کل دنیا هم بی سابقه است . اینکه کشوری در دنیا فعالیت بانکی و صادراتی اش این همه مشکل داشته باشد در دنیا بی سابقه است بنابراین وقتی فشار وارد می‌شود حتما فشارها تاثیرگذار است. از اثر که نمی شود فرار کرد. 

روحانی ادامه داد: ما در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی دنیا را داشتیم و در دنیا اول بودیم. چرا؟ چون شرایطی بود که برجام اجرا شد، روابط بانکی داشتیم، تولید نفت و صادرات مان افزایش یافت در نتیجه زندگی مردم خوب شد و رشد اقتصادی بالا رفت و زندگی مردم بهتر شد. اینکه می گوید دولت به اعتراضات مردم گوش نمی کند درست نیست، اگر گوش نکنیم که گوش ما مشکل و ایراد دارد حتما باید گوش کنیم، کشور مال مردم است و مشروعیت ما از مردم است که ولی نعمت ما هستند.

وی گفت: اینکه می پرسید دولت در برابر این فشارها چه کرده است هم باید بگویم، اولا در موضوع بنزین دولت یک ریال از پول بنزین را برای مخارج دولت استفاده نمی کند و کل اضافه درآمد بنزین به مردم  و به آن ۶۰ میلیونی که اعلام شد داده می‌شود. آمار را ببینید، آمار تورم نقطه به نقطه در چند ماه پیش ۵۲ بوده است و امروز نقطه به نقطه ۲۶ درصد است. تورم دوازده ماهه در اخرین ماه ۳۸ درصد شده است کی اینکار را کرده است؟ دولت ومردم بود است. رشد بخش کشاوری نتیجه فالیت کشاورزان و کمک دولت است. صنعتگران فعال شده اند و ...اینکه می گوید ناکارامدی یعنی چه؟

روحانی ادامه داد: در شرایط تحریم کار این دولت را مقایسه کنیم با دولت های قبل. در حوزه سلامت مقایسه کنید، در حوزه صنعت، پتروشیمی و مقایسه کنید، این کار سختی نیست.این که پتروشیمی تا پایان کار دولت دوبرابرمی شود و تولید گاز افزایش یافته کارامدی دولت است یا ناکارامدی دولت؟ اینکه تولید بنزین بیشتر از دو برابر شده کارایی دولت است یا ناکارآمدی؟ این خودکفایی و تحولات در بحث سلامت و روستاها و دیگر بخش ها به چه معناست؟ این کلمه ناکارامدی که دوستان رقیب ما به کار می بردند کلمه دقیقی نیست.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید به ما کمک کنند، در شرایطی که تحت فشار آمریکا و فشارهای بین المللی هستیم باید بیشتر به ما کمک کنند و یاری کنند حتما دولتِ تنها موفقیتش کم خواهد بود حتما مجلسِ تنها موفقیتش کم خواهد بود قوه قضاییهِ تنها موفقیتش کم خواهد بود و هر سه قوه باید باهم باشند.

روحانی درباره انتقادات از شورای نگهبان هم گفت: می گویید از شورای نگهبان انتقاد می کنم من که اسمی از شورای نگهبان نبردم شما بردید، ما گروه نظارت را گفتیم، اسم نبردیم. مثلا اگر از کارمند وزرات راه انتقاد کنید به دولت انتقاد کرده اید؟ ما از شورای نگهبان اسم نبردیم بهرحال نظار این شورا هستند.این ها بساط شورای نگهبان هستند.

رئیس دولت گفت: انتقاد اشکال ندارد اگر انتقاد اشکال دارد پس تعطیلش کنید، به عنوان رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی هستم و هرجا نقض قانون شود باید به مردم اطلاع دهم. تنها مسئول اجرای قانون اساسی در کشور رئیس جمهور است، قانون اساسی نگفته که رئیس جمهور ناظر قانون اساسی است گفته مسئول اجرای قانون اساسی است. ای کاش ما هم مثل شورای نگهبان فقط ناظر بودیم اما نقش بالاتر از نظارت را به ما داده است. ما حداقل می گویم و نقد می کنیم اینهم اگر قابل تحمل نیست می خواهید این را تعطیل کنید.

روحانی درباره پیش بینی مقامات خارجی از انتخابات مجلس گفت: این حرف نادرست و غلط است، جمهوری اسلامی ایران بیش از سایر کشورها حتی کشورهای غربی و آمریکا انتخابات داشته است. ما در ۴۱ سال ۳۶ انتخابات را برگزار کردیم و روز جمعه هم سی و هفتمین انتخابات برگزار می شود، در این مدت همه مردم پای صندوق ها آمده اند و رای دادند. شاید ما تنها کشوری هستیم که با فاصله بسیار کوتاهی پس از پیروزی انقلاب مردم را پای صندوق ها فراخواندیم. روند انتخابات هم مشخص است، از قانون اساسی تا ریاست جمهوری و مجلس در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز. مردم ما با آزادی کامل پای صندوق رای می روند، انتخابات های ما با امنیت کامل بوده است و امیدوارم مردم حتما پای صندوق ها بیایند. حضور مردم پاسخ خوبی به آمریکایی هاست و قطعا در تقویت ما و تضعیف دشمن بسیار تاثیرگذار است و امیدوارم انتخابات پرشوری را شاهد باشیم.