رکورد پرفروش‌ترین فیلم ایران شکسته شد/ فهرست ۱۰ فیلم پرفروش

منبع: ایران آرت

154

1398/11/27

22:40


پس از یک سال رکورد پرفروش‌ترین فیلم ایران جابجا شد و این عنوان به یک فیلم کمدی دیگر تعلق گرفت.

ایران آرت: فیلم کمدی "مطرب" به کارگردانی مصطفی کیایی موفق شد رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران که متعلق به "هزارپا" بود را بشکند و این لقب را از آن خود کند. "مطرب" در پانزدهمین هفته اکران خود از رکورد فروش ۳۸ میلیاردی "هزارپا" عبور کرد. 

با آغاز جشنواره فجر کمتر کسی تصور می‌کرد فروش بالای "مطرب" ادامه پیدا کند اما فیلم مصطفی کیایی فاصله بیش از یک میلیاردی‌اش با "هزارپا" را پشت سر گذاشت و حالا عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را در اختیار دارد.

با این وجود تعداد مخاطبان فیلم "مطرب" تاکنون بیش از 3،200،000 هزار نفربوده است که با تعداد مخاطبان 4 میلیونی هزارپا فاصله قابل توجهی دارد. بعید است "مطرب" حتی با ادامه اکران هم بتواند از نظر تعداد مخاطب به رکورد هزارپا دست یابد.

پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی، عایشه گل، امین مقدم و محسن کیایی بازیگران "مطرب" هستند.

​"متری شیش و نیم"، "تگزاس 2"، "رحمان 1400"، "نهنگ عنبر: سلکشن رویا"، "آینه بغل"، "گشت ارشاد 2"، "شبی که ماه کامل شد" و "من سالوادور نیستم" دیگر فیلم‌های پرفروش تاریخ سینمای ایران هستند. 

این در حالی است که فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران با در نظر گرفتن تورم متفاوت است و در این فهرست "اخراجی‌ها"، "هزارپا"، "مطرب"، "نهنگ عنبر 2" و "آینه بغل" به ترتیب اول تا پنجم هستند. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو