آموزش ماسک صورت شبانه برای جوانسازی پوست

آموزش ماسک صورت شبانه برای جوانسازی پوست


منبع: زیبامون

195

1398/11/28

14:57


در این بخش از زیبامون آموزش درست کردن چند مدل ماسک صورت برای جوانسازی پوست که برای استفاده در شب مناسب هستند رو بهتون یاد میدیم. با ما همراه باشید.

آموزش ماسک صورت شبانه برای جوانسازی پوست

مراقبت از پوست یکی از موارد بسیار مهمی هست که باید در طول روز و حتی شب ها هم به این موضوع توجه داشته باشید. استفاده از ماسک صورت یکی از روش های خیلی عالی برای مراقبت از پوست هست که اگر این ماسک به درستی انتخاب بشه و در زمان مناسب هم مورد استفاده قرار بگیره، مطمئنا اثربخشی فوق العاده ای هم بر روی پوست خواهد داشت.

استفاده از ماسک صورت در هنگام شب و قبل از خواب، یکی از مواردی هست که به شما کمک میکنه تا پوستی شاداب تر و جوان تر داشته باشید. چرا که در طول شب و در هنگام خواب، تمام سلول های بدن و پوست در حالت ترمیم و بازسازی هستند و اگر در همین زمان، از ماسک صورت استفاده بشه، روند بهبودی پوست بهتر میشه و پوستی جوان تر و بهتر هم خواهید داشت. 

اگرچه ماسک های صورت آماده در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی به فروش میرسه اما شما میتونید با دستورالعمل های خانگی و طبیعی، بهترین و موثرترین ماسک های صورت رو آماده کنید و مورد استفاده قرار بدید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام چند نمونه از بهترین ماسک های صورت شبانه که برای جوانسازی پوست فوق العاده مفید و موثر هستند رو بهتون اموزش میدیم. با ما همراه باشید، این ماسک ها رو یاد بگیرید و برای حفظ سلامت پوستتون مورد استفاده قرار بدید.

 

ماسک صورت شبانه چیست و چه تفاوتی با ماسک های معمولی دارد؟

 

ماسک صورت

 

ماسک صورت شبانه (Overnight face masks)، جز ان دسته از ماسک هایی هستند که باید شب ها و درست قبل از خواب مورد استفاده قرار بگیرند و بعد از بیدار شدن از خواب، اون رو از پوست شسته و پاک کنید. هدف اصلی ماسک صورت شبانه، تقویت هیداراتاسیون یا آبرسانی پوست بوده و با استفاده از مواد مغذی که در این ماسکها وجود داره، به ترمیم و بازسازی پوست در طول شب نیز کمک میکنند.

ماسک صورت شبانه با عنوان ماسک خواب (sleeping masks) هم شناخته شده هستند و در فروشگاه ها و داروخانه ها با این نام به فروش می رسند. اما اگر قصد دارید از مواد طبیعی و سالم برای ماسک صورت استفاده کنید، در ادامه اموزش درست کردن چند نمونه ماسک صورت شبانه رو برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم.

 

ماسک صورت شبانه با روغن نارگیل

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و فوق العاده مغذی برای پوست های خشک و تحریک شده هست. استفاده از روغن نارگیل برای پوست کمک میکنه تا کمبود آب در پوست جبران بشه، پوست شما رو آرام میکنه، التهابات پوستی رو به حداقل می رسونه، در افزایش هیدراتاسیون پوست موثره، آسیب های ناشی از نور خورشید بر روی پوست رو درمان میکنه و مانع از ایجاد عفونت در پوست میشه. اما اگر پوست چرب و یا مستعد جوش و اکنه داردی، بهتره که از روغن نارگیل استفاده نکنید!

برای درست کردن این ماسک صورت باید یک قاشق چای خوری روغن نارگیل خالص رو با کرم شب مورد علاقه خود ترکیب کنید. این کرم ترکیبی رو بر روی تمام قسمت های پوست ماساژ بدید و صبح روز بعد، پوستتون رو با آب گرم بشویید.

 

ماسک صورت شبانه با هندوانه

 

هندوانه

 

هندوانه نه تنها کمک می کنه تا پوستی شاداب، تازه و باطراوت داشته باشید. هندوانه حاوی لیکوپن هست و به جلوگیری از آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد مضر، کمک میکند.

برای استفاده از این ماسک باید یک فنجان هندوانه رو درون مخلوط کن بریزید و سپس آب هندوانه رو از صافی رد کنید و سپس با استفاده از یک توپ پنبه ای، آب هندوانه رو بر روی پوست بمالید و اجازه بدید قبل از رفتن به رختخواب روی پوست خشک بشه. 

 

ماسک صورت شبانه با زردچوبه و شیر

 

زردچوبه و شیر

 

ترکیب شیر و زردچوبه یک درمان بسیار کاربردی و موثر برای بسیاری از مشکلات و مسائل بهداشتی هست. این ترکیب دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی هست و به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل میکنه و تاثیر خیلی خوبی در کاهش جوش و اکنه، کُند شدن روند پیری، بهبود آلوپسی و سلامت پوست داره. علاوه بر این اسید لاکتیک موجود در شیر هم تاثیر خیلی خوبی در تقویت و استحکام بافت پوست خواهد داشت.

برای درست کردن این ماسک صورت خانگی باید نصف قاشق زردچوبه رو با یک قاشق شیر خام و طبیعی ترکیب کنید و با استفاده از یک پد پنبه ای روی پوست بمالید و اجازه بدید خشک بشه و تا صبح رو پوستتون بمونه و بعد صبح روز بعد پوستتون رو با آب گرم بشویید.

البته بهتره در هنگام استفاده از این ماسک، از یک روکش بالشت قدیمی استفاده کنید زیرا ممکنه رنگ زردچوبه روی بالشت منتقل بشه.

 

ماسک صورت شبانه با روغن زیتون

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون دارای ترکیبات منحصر به فردی هست که تاثیر خیلی خوبی در بازسازی پوست داشته و دارای فواید ضد التهابی هست و میتونه به شما کمک کنه تا پوستی شاداب تر و جوان تر داشته باشید.

برای استفاده از این روش باید چند قطره روغن زیتون خالص و طبیعی رو با کرم شب مورد علاقه خودتون ترکیب کنید و قبل از خواب روی پوست ماساژ بدید. علاوه بر این میتونید روغن زیتون طبیعی و مخصوص پوست رو هم به تنهایی بر روی پوستتون ماساژ بدید و صبح روز بد با آب گرم بشویید.

 

ماسک صورت شبانه با چای سبز و سیب زمینی

 

چای سبز

 

چای سبز حاوی پلی فنول هست و استفاده از ان به شکل موضعی برای جلوگیری از واکنش های التهابی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش و از بین بردن استرس های اکسیداتیو پوست موثر هست. از طرف دیگر، آب سیب زمینی، یکی از مواد طبیعی فوق العاده برای پوست های چرب هست و تاثیر خیلی خوبی در جلوگیری از ایجاد لکه های پوستی، کاهش لکه های ناشی از جوش و تغذیه رسانی به پوست داره.

برای استفاده از این روش باید یک قاشق غذا خوری چای سبز تازه دم و خنک شده رو یا یک قاشق آب سیب زمینی خام ترکیب کنید و با توپ پنبه ای روی پوست بمالید و اجازه بدید شب تا صبح روی پوستتون بمونه و صبح روز بعد بشویید.

 

ماسک صورت شبانه با روغن بادام

 

روغن بادام

 

روغن های طبیعی یک نرم کننده عالی برای پوست هستند که تاثیر به سزایی در ابرسانی به پوست داشته و به ترمیم و بازسازی پوست نیز کمک خواهند کرد. علاوه بر این روغن بادام دارای خاصیت اسکلروزان نیز بوده و میتواند در بهبود رنگ و از بین بردن لکه های پوستی هم بسیار موثر باشه. 

برای استفاده از این روش باید یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین رو یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و این ترکیب رو بر روی پوست بمالید و اجازه بدید خشک بشه و بعد بخوابید و صبح روز بعد پوستتون رو با آب گرم بشویید.

 

ماسک صورت شبانه با گلاب و بابونه

 

گلاب

 

گلاب یک درمان طبیعی و فوق العاده موثر برای جلوگیری از ایجاد جوش و اکنه بر روی پوست صورت هست و خاصیت تسکین دهندگی خیلی خوبی هم داره.  علاوه بر این استفاده موضعی از بابونه هم دارای اثرات ضد التهابی برای پوست بوده و ترکیب این دو ماده طبیعی کمک میکنه تا شرایط پوستی بهبود پیدا کنه.

برای استفاده از این روش باید یک قاشق چای بابونه تازه دم (یا 2 تا 3 قطره روغن بابونه) رو با یک قاشق گلاب خالص مخلوط کنید و قبل از خواب، با استفاده از توپ پنبه ای روی پوست صورت و گردن بمالید.

 

ماسک صورت شبانه با روغن جوجوبا و روغن درخت چای

 

روغن جوجوبا و روغن درخت چای

 

روغن جوجوبا و روغن درخت چای هر دو دارای خاصیت ضد التهابی هستند و تاثیر خیلی خوبی در کاهش عفونت های پوستی و تاخیر در روند پیری پوست دارند. روغن درخت چای دارای فعالیت انتی اکسیدانی بسیار بالایی هست و به همین دلیل در درمان جوش و اکنه و سایر عفونت های پوستی بسیار مفید و موثر هست. 

برای استفاده از این روش باید 2 تا 3 قطره روغن درخت چای رو با یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا مخلوط کنید و این ترکیب روی پوست صورت ماساژ بدید. البته لازمه قبل از استفاده از این روش، حتما تست حساسیت رو بر روی بخشی از پوستتون انجام بدید و اگر واکنش الرژیک نداشتید، این ترکیب رو بر روی پوست بزنید. در صورت وجود حساسیت، به هیچ عنوان نباید از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک صورت شبانه با خیار

 

خیار

 

خیار نه تنها برای سلامت بدن مفید هست بلکه دارای مواد مغذی و بسیار مفیدی برای پوست نیز بوده و دارای تاثیر خنک کننده برای پوست هست. خیار نه تنها آبرسانی و هیدراتاسیون خیلی خوبی رو برای پوست انچام میده بلکه در کاهش التهابات پوستی هم موثره، آفتاب سوختگی رو تسکین میده، ظاهر چین و چروک پوستی رو به حداقل می رسونه و کمک میکنه تا شرایط پوستی بهبود پیدا کنه و پوستی درخشان تر و شاداب تر داشته باشید.

برای استفاده از این روش باید یک خیار رو رنده کنید و قبل از خوابیدن، آب خیار رو با استفاده از توپ پنبه ای روی پوست بزنید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو