چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم؟

چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم؟


منبع: زیبامون

454

1398/11/28

16:11


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با روش هایی که به کمک آنها میتوانید از چربی موهای خود بکاهید آشنا کنیم.

چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم؟

ترس و نگرانی اینکه صبح خواب بمانید و بعد بیدار شوید و موهایتان به حالتی باشد که انگار آنها را در روغن خوابانده اید, مسلماً یکی از ترس هایی است که می‌تواند به شدت آزار دهنده باشد. مسلما هیچ کس دوست ندارد وقتی موهایش چرب و به شدت به هم ریخته است با دیگران ملاقات داشته باشد. یک پوست سر به شدت چرب می تواند هم دارای خارش آزاردهنده‌ ای باشد و هم باعث شود که کف سرتان جوش و کهیر بزند و حتی در مواقعی کف سرتان تبدیل به یک زیستگاه طبیعی برای قارچ ها شود. که همه این موارد در کنار هم نیز می توانند باعث شوره سر شوند.

در نتیجه با توجه به مسائلی که به آنها اشاره شد مسلماً شما می‌خواهید هرچه سریعتر از شر چربی کف سرتان راحت شوید. البته روغنی که به طور طبیعی از موهای شما محافظت می کند و باعث رشد آنها می شود برای داشتن موهای پرپشت و یک کف سر سالم ضروری است .اما اگر این مقدار از حد عادی زیاد شود فقط باعث آسیب رساندن به موهایتان می شود. با زیبامون دات کام همراه باشید تا با چند روش مناسب به شما آموزش دهیم چگونه از شر موهای چرب خود راحت شوید.

یک : بیشتر آنها را بشویید

موهای چرب

افرادی که موهای واقعاً چربی دارند شاید لازم باشد که حتی هر روزه موهایشان را بشویند. بر اساس بررسی های یک آکادمی پوست شناسی معتبر در آمریکا شامپو کردن هر روزه موها می تواند چربی اضافه آنها را از بین ببرد و باعث شود پوست سر شما تازه شود و در نتیجه موهایتان نیز تازگی پیدا کنند . پس اگر پوست به شدت چربی دارید و از چربی موهایتان در عذاب هستید وقت آن است که دست به شستن هر روزه موهایتان بزنید.

دو : موهایتان را کمتر بشویید

موهای چرب

 مسلماً این مورد با مورد قبلی گفته شده در تناقض است. اما نیاز است که به یک نکته اصلی برای این مسئله اشاره کنیم. اگر شما موهای به شدت چربی دارید  و تقریباً هر روز آنها را می شوید اما در آخر روز باز هم چرب هستند. وقت آن است که دست از زیاد شستن آنها بردارید. زیرا که ظاهراً شستن بیش از حد موهایتان جوابی نیست که دنبال آن هستید. بیش از حد شستن موها میتواند کف سر شما را از روغنهای طبیعی پاک کند و کف سر شما ممکن است در این حالت شروع به تولید روغن های بیشتری کند. اگر شما دارای پوست سر خشک هستید و پوست سرتان معمولاً میخارد و پوسته پوسته می شود و همزمان موهایتان چرب است, وقت آن رسیده که کم کم زمانی که موهایتان را می شویید را به درستی تنظیم کنید تا با ایجاد یک بالانس مناسب از تولید بیش از حد روغن سر که منجر به چرب شدن بیشتر موهایتان می شود جلوگیری کنید.

روش های طلایی برای مراقبت و نگهداری از موهای فر و مجعد

سه: موهایتان را درست شامپو بزنید

موهای چرب

شامپو کردن مناسب پوست سر و موهایتان آنقدری که فکر می کنید سخت نیست .اما اگر موهایتان را خوب نشویید و شامپو نکنید ممکن است باعث شوید که کف سرتان چرب شود و موهایتان آسیب ببیند. برای اینکه خوب موهایتان را شامپو کنید مقداری از شامپو را به کف سر و ریشه‌های موهایتان بزنید. برای شستن موهایتان از کشیدن ناخن هایتان به کف سر به شدت جلوگیری کنید. استفاده از ناخن ها می تواند باعث شود که پوست سر شما حساس شده و در نتیجه باعث می‌شود که روغن بیشتری تولید شود. توجه تان را روی پوست سرتان بگذارید. دقیقاً همان جایی که روغن تولید می شود.

باید بیشتر تمرکز شما روی شستشوی پوست سرتان باشد تا سطح موهایتان! مستقیماً شامپو را روی انتهای موهایتان نزنید و آنها را ماساژ ندهید. در واقع شامپو را باید به کف سرتان بزنید و به آن اجازه دهید که به ارامی به پایین موهایتان برسد و سپس موهایتان را به خوبی با آب شستشو دهید تا هیچ اثری از شامپو روی آنها نماند. پروسه شامپو زدن را نیز با آب سرد تمام کنید. آب سرد می‌تواند به موهای آسیب دیده کمک زیادی برساند، زیرا که منافذ مو را میبندد و باعث می شود که چربی مو داخل آنها بماند و در نتیجه موهای تان دیر تر خشک شده و نرم تر می مانند.

ده روش طلایی برای مراقبت از موهای اسیب دیده

چهار : از نرم کننده ها با دقت استفاده کنید

موهای چرب

نرم کننده ها و استفاده نامناسب از آنها می‌توانند باعث شوند که موهایتان چرب تر از قبل شود و همچنین چربی روی موهایتان سریعتر و بیشتر جمع شود. در نتیجه مراقب باشید که فقط انتهای موهایتان را نرم کننده بزنید و هرگز به ریشه های آن ها نرم کننده اعمال نکنید. نرم کننده ها ویژگی های متفاوت و خوبی دارند که می‌توانند به موهای شما کمک های فراوانی نیز بکنند. اما استفاده کردن درست از آنها به شدت مهم است. نرم کننده ها از موهایتان در برابر پرتوهای مضر آفتاب مراقبت می کنند, قابلیت این را دارند که موها را ترمیم و بازسازی کنند و همچنین حالت قلیایی مو را برطرف کنند.

با کمک نرم کننده ها موهای شما درخشش و لطافت بیشتری خواهد داشت و احتمال اینکه موخوره بزنند نیز کمتر است. اما باید به این مسئله نیز توجه کنید که انتخاب یک نرم‌کننده که مناسب  موهایتان باشد نیز به شدت مهم است. زیرا که ممکن است با استفاده از یک نرم کننده اشتباه باعث شوید که موهایتان اسیب بیشتری ببینند و از آنجایی که شما موهای چربی دارید باید در این زمینه توجه بیشتری نیز به خرج بدهید. پس فراموش نکنید که انتخاب یک نرم‌کننده مناسب و همچنین روشی که از آن استفاده می کنید باید از اولویت های شما باشد.

پنج : طبیعی جلو بروید

موهای چرب

مسلماً اتو های مو و یا سشوار ها و سایر مواردی از این قبیل می توانند به شما کمک کنند که موهای لخت و درخشانی بدست بیاورید .اما فراموش نکنید که این ابزارها می‌توانند همچنین باعث شوند که موهای شما از قبل نیز چرب تر شود. به موهایتان اجازه بدهید که خودشان به‌طور طبیعی خشک شوند و تا حدی که می توانید از ابزار آلاتی که با حرارت و گرما کار می‌کنند دوری کنید. زیرا که آنها به ریشه موها و ساقه موهای شما صدمه می‌زند و باعث می شود که چربی آن ها بیشتر شود.

فواید سرم مو - معرفی بهترین برندهای آن و ساخت سرم مو خانگی

شش : از محصولاتی که مخصوص موهای چرب تعبیه شده اند استفاده کنید

موهای چرب

اگر کمی تلاش کنید و در بازار جستجو کنید می توانید محصول مناسبی را پیدا کنید که توانایی این را داشته باشد که از موهای چرب شما خوب مراقبت کند و از چربی آنها بکاهد. بازار رقابت برای تولید محصولات پوستی و مراقبت از مو به شدت داغ است و اگر شامپویی که اکنون دارید کاری را که می‌خواهید برایتان انجام نمی دهد شما می توانید به راحتی  شامپو مورد نظر خودتان را با کمی جستجو پیدا کنید. از شامپویی استفاده کنید که ضد عفونی کننده بهتری است. این مدل شامپو و قابلیت هایش میتواند از چربی موهای شما بکاهد و حتی پس از مدتی باعث شد که موهای شما دیگر چرب نباشند. اما اگر از افرادی هستید که روزانه زیاد عرق میکنند و ممکن است نیاز شود که زود به زود دوش بگیرید و موهایتان را بشویید, بهتر است از یک شامپو بچه ملایم استفاده کنید تا زود به زود شستن موهایتان باعث آزار و اذیت آنها نشود.

هفت : برستان را تمیز کنید

موهای چرب

ابدا و هرگز نباید از یک برس و یا شانه کثیف هنگامی که موهایتان را شسته اید استفاده کنید. ممکن است برس و شانه شما حاوی مقدار زیادی از محصولات مخصوص حالت دادن به مو و روغن های متفاوت باشد و به محض اینکه آن را در بین موهای تازه شسته شده تان فرو می برید, موهایتان تمام این محصولات را به راحتی جذب می کنند. در نتیجه چه برس و چه سایر وسایلی را که برای حالت دادن به موهایتان استفاده می کنید, باید آنها را زود به زود شسته و ضدعفونی کنید. چون مسلماً نمی‌خواهید تمام آن چیزهایی که روی برس و ابزارهای مراقب از مویتان باقی مانده است دوباره به داخل موهایتان برگردد.

هشت : با کمک الوئه ورا عمیقا پوست سرتان را پاکسازی کنید

موهای چرب

آلوئه ورا فقط برای پوست صورت نیست که می‌تواند معجزه کند بلکه آلوئه ورا می تواند برای تمیز کردن پوست سر شما و از بین بردن روغن های اضافی آن به شدت خوب عمل کند. اگر پوست سر چربی دارید و یا موهایتان زود به زود چرب می شود خیلی راحت می توانید با کمک آلوئه ورا این مسئله را حل کنید. عصاره یا ژل آلوئه ورا گزینه ای مناسب برای  شستشوی مو است. حدود نیم ساعت پیش از زمانی که قصد دارید موی خود را بشویید، ریشه های مو و اندکی از ساقه مو را به آرامی با عصاره آلوئه ورا ماساژ دهید. این روش می تواند به عنوان یک عامل محافظ و همچنین روتین درمان برای خشکی پوست سر و شوره سر استفاده شود.

زمانی که از این روش استفاده می کنید، می توانید موی خود را بدون استفاده از شامپو و تنها با آب نیز شستشو دهید. همچنین با کمک این روش شما از چربی پوست سرتان به شدت می کاهید زیرا که آلوئه ورا قدرت تمیز کنندگی بالایی دارد و در کنار آبرسانی و تغذیه مو می تواند چربی های اضافه روی پوست سر را کاملاً از بین ببرد. اگر مایل هستید می توانید با الوئه ورا برای خودتان ماسک سر نیز درست کنید. استفاده از ماسک موی آلوئه ورا نیز یک روش شدیدا مناسب برای مراقبت از موهای چرب تان است. یکی از علت های اصلی ریزش مو چربی موها است و اگر شما با کمک آلوئه ورا همزمان هم از چربی موهای تان بکاهید و هم آن ها را تغذیه و آبرسانی کنید پس از مدتی موهای پر پشت تری نیز خواهید داشت.

نه : از محصولاتی که حاوی سیلیکون هستند دوری کنید

موهای چرب

بسیاری از محصولات مراقبت از مو، شامپوها و نرم کننده ها، کرم های مو و حتی محصولاتی که برای حالت دادن به موها استفاده می شود حاوی سیلیکون هستند. زیرا که سیلیکون به موها کمک می کنند نرم باشند و دارای درخشندگی شوند.در واقع سیلیکون برای اکثر موها مناسب است اما وقتی حرف از موهای چرب می شوند ماده ای مثل سیلیکون فقط شرایط را بدتر می کند. سیلیکون می‌تواند روی موهای چرب بنشیند و با درخشان تر کردن آنها و همچنین سنگین کردن آنها باعث شود که موهای شما چرب تر و کثیف تر به نظر برسند. سیلیکون همچنین میتواند مانع این شود که رطوبت های مناسب برای مو از روی سطح مو عبور کرده و به مغز آن برسند.در نتیجه اگر موهای چربی دارید به آنها لطف کرده و از هر ماده ای که دارای سیلیکون است برای مراقبت از موهای تان دوری کنید.

ده : با موهایتان ملایم باشید و با آنها بازی نکنید

مهم نیست دارید موهایتان را می شویید, شانه می زنید, به آنها حالت می‌دهید یا فقط دارید سرتان را میخارانید. باید با این توجه کنید که هنگامی که پوست سر چرب و حساسی دارید باید با آن ملایمت بیشتری به خرج بدهید. زیرا که پوست سر شما در شرایطی قرار دارد که هر محرکی می‌تواند باعث شود که چربی بیشتری تولید کند در نتیجه تا جایی که می توانید با پوست سرتان ملایمت به خرج بدهید و هرگز با آن خشن برخورد نکنید.اگر از افرادی هستید که عادت دارند با موهای شان ور بروند و بازی کنند، آن را دور انگشتانشان بپیچاند ،مدام پوست سرشان را میخارانند و یا دست هایشان را زیاد در بین موهایشان فرو می‌برند, بهتر است سعی کنید این عادت ها را کنار بگذارید.

هر چه بیشتر با پوست سرتان و موهایتان  بازی کنید, بیشتر و بیشتر باعث چربی آن می‌شوید. بیش از حد شانه کردن موهایتان و یا زیاد دست زدن به آنها می تواند غده های چربی پوست سرتان را فعال کند و باعث شود آنها چربی بیشتری تولید کنند. حرکت دادن دست تان بین موهایتان باعث می‌شود که این چربی به روی ساقه موها زودتر برسد و همچنین چربی پوست دستتان نیز به کف سرتان منتقل شود. در نتیجه اگر موهای چربی دارید از خشن برخورد کردن با پوست سرتان و همچنین بازی کردن با موهای تان به شدت خودداری کنید و از آن فراری باشید.

موهای چرب می توانند روز شما را خراب کنند و همچنین تاثیر بدی روی ظاهرتان بگذارند. اما خبر خوب این است که با کمی تلاش و مراقبت می توانید این مشکل را تحت کنترل خودتان در بیاورید. مراقب باشید که از محصولات اشتباهی استفاده نکنید و دست به کارهای اشتباه نزنید. اگر توانایی این را دارید با یک متخصص مشورت کرده و هرچه زودتر برای درمان موهایتان یک راه و روش مناسب و جدی پیدا کنید. امیدوارم که با این مقاله از زیبامون دات کام توانسته باشیم شما را در این مسئله یاری کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو