آموزش طرز تهیه ژله رولی گل رز برای مبتدی ها

آموزش طرز تهیه ژله رولی گل رز برای مبتدی ها


منبع: مینویسم

609

1398/11/29

16:31


طرز تهیه ژله رولی گل رز

یکی از دسرهای خوشمزه و زیبا برای مهمونی ها و مجالس ژله های رولی هستند. طرز تهیه ژله رولی بسیار ساده است و شما بدون داشتن هیچ تخصصی می تونید ژله رولی درست کنید. در این نوشته با آموزش ژله رولی گل رز برای مبتدی ها با شما هستیم. تفاوت ژله رولی با ژله رولی گل رز تنها در مدل برش دادن ژله است.

آموزش ژله رولی به شکل گل رز

درست کردن ژله رولی بسیار ساده است اما به شرطی که چند نکته اساسی رو رعایت کنید. اول اینکه ضخامت ژله نباید از حد معینی بیشتر بشه چون باعث میشه ژله شما بشکنه و دومین نکته در تهیه ژله رولی اینه که مقدار بستنی باید متناسب با میزان ژله باشه و اگه کمتر یا بیشتر از مقدار مشخصی باشه باعث بدشکل شدن ژله میشه.

مواد لازم برای تهیه ژله رولی گل رز

مواد اولیه زیر برای تهیه ژلی رولی گل رز به تعداد حدود ۲۰ عدد کافی است. اگر قصد درست کردن ژله رولی گل رز برای تعداد بیشتری را دارید مواد اولیه را به همان نسبت زیاد کنید.

  • پودر ژله در رنگ دلخواه: ۱ بسته
  • بستنی وانیلی: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • آب جوش: ۱ لیوان

طرز تهیه ژله رولی گل رز

مرحله اول درست کردن ژله رولی گل رز:

قبل از این که طرز تهیه ژله رولی گل رز را بخوانید و اقدام به درست کردن آن کنید ظرف هایی که قرار است ژله در آن ها ریخته شود را آماده کنید. برای یک بسته پودر ژله شما نیاز به سه ظرف شیشه ای مستطیل شکل در ابعاد ۲۰ در ۳۰ دارید.

مشما فریزر را از وسط نصف کنید و درون ظرف ها قرار دهید و اطراف آن را با چسب محکم کنید تا درون ظرف نیفتند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین و معروف ترین دسرهای جهان

مرحله دوم تهیه ژله رولی گل رز:

پودر ژله را در یک ظرف شیشه ای بریزید و آن را با یک لیوان آب جوش به خوبی هم بزنید می توانید آن را به شکل بنماری حل کنید به این صورت که ظرف را روی بخار کتری قرار دهید و آن را هم بزنید تا همه دانه های ژه به خوبی در آب حل شوند.

مرحله سوم طرز تهیه ژله رولی گل رز:

سومین مرحله از طرز تهیه ژله رولی گل رز اضافه کردن بستنی است. در این مرحله باید بستنی را در فضای اتاق قرار دهید تا از حالت یخ زدگی خارج شود و قبل از اضافه کردن آن به محلول ژله حواستان باشد که محلول ژله داغ نباشد چون باعث بریده شدن بستنی می شود. حدود ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری بستنی را به ژله اضافه کنی و با حرکات ملایم قاشق آن را هم بزنید.

مرحله چهارم طرز تهیه ژله رولی گل رز:

یک سوم ژله بستنی را درون هر یک از ظرف ها بریزید و دقت کنید که قطر آن ها بیشتر از نیم سانتی متر نشود. ژله بستنی را درون ظرف ها بریزید و آن ها را درون یخچال قرار دهید. یک ربع زمان برای اینکه ژله به خوبی ببندد کافی است اما برای اینکه خیالتان راحت شود که ژله ها کاملا سفت شده اند ۲۰ دقیقه صبر کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک خامه ای شکلاتی

مرحله آخر طرز تهیه ژله رولی: بریدن و رول کردن ژله رولی گل رز

بریدن و رول کردن ژله رولی گل رز

بعد از اینکه ظرف ها را از یخچال خارج کردید آن ها را چاقو برش دهید. برای اینکه ژله رولی به شکل رز شود باید برش ها به شکل سینوسی باشند البته یک طرف برش صاف و طرف دیگر موجدار. فاصله بین برش ها باید حدود ۳ سانتی متر باشد، هرچه فاصله بین برش ها بیشتر باشد شما یک ژله گل رز بزرگتر خواهید داشت. بعد از برش زدن شروع به رل کردن ژله ها کنید. هنگام رول کردن ژله دقت کنید ژله نشکند و این کار را با حوصله انجام دهید البته اگر قطر مناسب برای ژله رولی را رعایت کرده باشید مشکلی پیش نمی آید.
به همین راحتی موفق شدید ژله رولتی به شکل گل رز درست کنید.

درست کردن ژله رول رز چند رنگ

درست کردن ژله رول رز چند رنگ


می توانید برای زیباتر شدن کار ژله رولی گل رز چند رنگ درست کنید. برای این کار کافی است از چند رنگ ژله استفاده کنید و هر رنگ رادر یک ظرف بریزید و بعد از برش زدن آن ها رول ها را دور هم بپیچید مانند شکل بالا.

نکات مهم درست کردن ژله رولی گل رز

  1. همان طور که گفتیم علت اینکه ژله می شکند قطر زیاد آن است. بنابراین برای اینکه ژله رولی گل رز شما ظاهر زیبایی داشته باشد و به راحتی رول شود باید سعی کنید قطر آن کمتر از نیم سانت باشد.
  2. هنگام اضافه کردن بستنی به ژله دقت کنید دمای ژله معمولی باشد و دمای آن بیش از حد نباشد.
  3. بستنی را خیلی هم نزنید همین که روی سطح ژله پخش و یکدست شود کافی است.
  4. بعد از اتمام کار ژله ها را در یک ظرف مناسب سرو بچینید و به مدت یک الی دو ساعت ان را در یخچال قرار دهید تا شکل خود را بهتر حفظ کند و در زمان سرو خنک باشد.
  5. برای برش زدن ژله رولی از چاقوی باریک و تیز استفاده کنید. هر چه قطر چاقو کمتر باشد نتیجه زیباتر خواهد شد و لبه های گل رز شکل زیباتری خواهند داشت.

امیدواریم از خوردن این دسر خوشمزه لذت ببرید

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو