چهره ها و افراد مشهور متولد 1 اسفند

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 اسفند


منبع: ستاره

245

1398/11/30

02:31


اول اسفند سالروز تولد دو چهره هنری و یک چهره ورزشی ایران است. یوسف مرادیان، رحیم شهریاری و کریم باقری از چهره‌های سرشناس متولد ۱ اسفند هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 اسفند


ستاره | سرویس چهره‌ها - در ادامه خلاصه‌ای از زندگینامه این ۳ چهره معروف کشورمان می‌خوانیم و با دنیای حرفه‌ای آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.


چهره‌ها و افراد مشهور متولد اول اسفند

در صورت تمایل به مطالعه درباره فردی خاص، با انتخاب نام وی از فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. یوسف مرادیان
۲. رحیم شهریاری
۳. کریم باقری


یوسف مرادیان

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 اسفند



یوسف مرادیان متولد ۱ اسفند ۱۳۵۴ در کرمانشاه است. او از بچگی به بازیگری علاقه داشت و از همان زمان کودکی به عنوان بازیگر وارد صدا و سیمای کرمانشاه شد. او به دلیل بازی در فیلم "دوستان" و شباهتش به «محمدعلی فردین» مشهور شد. اولین فعالیت او در سینما، بازی در فیلم "لاک پشت" به کارگردانی «علی شاه حاتمی» در سال ۱۳۷۵ بود. از جمله سریال‌هایی که وی در آن‌ها ایفای نقش کرده است می‌توان به "اصحاب کهف"، "کلانتر ۳"، "رخصت"، "از یاد‌ها رفته"، "مردان آنجلس"، "کارگاه علوی ۲" و "بوی خوش زندگی" اشاره کرد. وی در فیلم دوستان با «سارا خوئینی‌ها» همبازی بود که منجر به ازدواج این دو بازیگر شد که در نهایت این وصلت به جدایی انجامید.


رحیم شهریاری

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 اسفند



رحیم شهریاری متولد ۱ اسفند سال ۱۳۴۹ در محله "شنب غازان تبریز" است. وی از زمان کودکی به موسیقی علاقه داشت و علاقه خود را با خواندن و سرودن آهنگ‌های آذربایجانی نشان داد. او فارغ التحصیل رشته حسابداری از دانشگاه تبریز است. همزمان با دوران دانشجویی ساز قارمان را نزد «یوسف عبدالعظیم زاده» فراگرفت. او همچنین از استادان جمهوری آذربایجان بهره فراوانی جست. او از سال ۸۶ با ارکستر‌هایی همچون "سهند" و "هلال احمر تبریز" همکاری داشته است.

شهریاری در سال ۷۵ گروهی به نام "آراز" تشکیل داد و کنسرت‌های متعددی را داخل و خارج ایران برگزار کرد. از جمله آلبوم‌های او می‌توان به "گلمدین"، "یالان دنیا"، "هایدی سویله"، "ریحان"، "آرزو قیزیم"، "بیاض گئجه لر"، "ایپک"، "سن سیز" و "وفاسیز" اشاره کرد. او همچنین آهنگ "باخ باخ" را بازخوانی کرده است. اولین اثر با کلام او با نام "آنا" پس از ۱۹ سال در کنسرت‌ها بیشترین طرفدار را دارد. برای مدتی کنسرت‌های او از طرف تورک زبانان به علت برخورد ناشایست با جوانان تورک زبان تحریم شد.


کریم باقری

چهره ها و افراد مشهور متولد 1 اسفند



کریم باقری متولد ۱ اسفند ۱۳۵۲ در تبریز است. او تاکنون در تیم‌های پرسپولیس، تراکتور، کشاورز، النصر، چارلتون، الاسد، آرمینیا بیله‌فلد بازی کرده است. او با ۵۰ گل ملی دومین گلزن برتر تیم ملی ایران است و همچنین در مراسم بهترین‌های فوتبال سال ایران در سال ۸۷ مرد سال فوتبال ایران شد. وی فوتبال را به شکل حرفه‌ای با تیم جوانان ایدم تبریز آغاز کرد. پس از آن به تیم جوانان تراکتورسازی رفت و سپس در سال ۷۱ تا ۷۳ به تیم بزرگسالان این تیم راه یافت. در سال ۷۴ به تیم کشاورزی رفت و در اولین فصل حضور خود برای بازی در تیم ملی دعوت شد. در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ به دلیل عملکرد ضعیفش در پست دفاع به پست هافبک منتقل شد و این تغییر پست سبب اولین درخشش او در سن ۲۱ سالگی شد.

او در زمستان ۷۴ به تیم پرسپولیس پیوست و یک فصل برای این تیم بازی کرد و پس از آن همراه «علی دایی» برای پیوستن به تیم آرمینیا بیله فلد راهی آلمان شد. وی پس از بازگشت به فوتبال ایران در مسابقات لیگ برتر برای پرسپولیس بازی کرد و ۲۹ گل به ثمر رساند. کریم پس از خداحافظی «افشین پیروانی» و «بهروز رهبری فر» از فصل ۸۴ توانست بازوبند کاپیتانی این تیم را از آن خود کند. کریم باقری در بازی دوستانه ایران و برزیل در  سال ۸۹ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. او متأهل است و با دختری به نام لیلا ازدواج کرده است و دو فرزند دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو