آموزش طرز تهیه «دونات کدو حلوایی» بسیار مغذی و خوشمزه

منبع: نمکستان

166

1398/11/30

10:31


دونات کدو حلوایی یکی از مغذی ترین دونات هاست. کدو حلوایی علاوه بر طعم خوشمزه و شیرین آن بسیار مغذی و کم کالری است. کدو حلوایی دارای ویتامین A می باشد.

نمکستان: دونات کدو حلوایی یکی از مغذی ترین دونات هاست. کدو حلوایی علاوه بر طعم خوشمزه و شیرین آن بسیار مغذی و کم کالری است. کدو حلوایی دارای ویتامین A می باشد. از کدو حلوایی می توان در وعده های غذایی، دسر و شیرینی استفاده کرد. دونات کدو حلوایی را می توان در فر تهیه کرد.

در فصل سرد سال که کدوی تازه در دسترس می باشد می توانید به راحتی این دونات خوشمزه را در منزل تهیه کنید. دونات کدو حلوایی را می توانید مثل سایر دونات ها با سس های شکلاتی و کرم دار یا بی کرم میل کنید. در ادامه یا طرز تهیه دونات کدو حلوایی آشنا شوید.

دونات کدو حلوایی طرز تهیه دونات کدو حلوایی در منزل

مواد لازم برای تهیه کدو حلوایی :

آرد ۲ پیمانه (۲۴۰گرم)
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
شکر قهوه ای ۱/۲ پیمانه (۱۰۰ گرم)
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
خامه هاف اند هاف ۱/۲ پیمانه
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چایخوری
ادویه پای کدو ۱ قاشق چایخوری (ترکیب دارچین، زنجبیل، جوز و میخک)
پوره کدو تنبل ۱ پیمانه
اسانس وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱/۲ پیمانه
کره ۱/۴ پیمانه (۳۰ گرم)

طرز تهیه دونات کدو حلوایی :

مرحله اول: فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید. قالب ها را چرب کنید، در صورتی که از قالب های سلیکونی استفاده می کنید نیاز به چرب کردن قالب ها نیست.

مرحله دوم: آرد، جوش شیرین، بکینگ پودر، دارچین، نمک و ادویه پای کدو را با هم داخل ظرف بزرگی بریزید و مخلوط کنید. در ظرف دیگری روغن، تخم مرغ، شکر قهوه ایی، پوره کدو، اسانس وانیل و شیر را با هم ترکیب کنید. حالا مواد ظرف اول را با ظرف دوم به خوبی مخلوط کنید، طوری که آرد گلوله نباشد.

مرحله سوم: خمیر به دست آمده را داخل قالب ها بریزید، مواد تا نیمی از قالب بریزید.

مرحله چهارم: قالب های دونات را به مدت ۱۰تا ۱۱ دقیقه داخل فر بگذارید (ببینید لبه ها و روی دونات ها کمی قهوه ای شده باشد). برای تست کردن انگشت را به آرامی روی دونات فرو کنید اگر داخل رفت و به همان شکل ماند یعنی هنوز آماده نشده ولی اگر انگشت را برداشتید و به شکل اول برگشت دونات آماده است. پس از آماده شدن دونات ها برای جدا کردن آن از قالب ۲ دقیق صبر کنید تا دونات ها کمی سرد شوند. پس از ۲ دقیقه دونات ها را جدا کرده و روی توری خنک بگذارید.

دستور پخت دونات کدو حلوایی خوشمزه خانگی دونات کدو حلوایی

نکات تهیه دونات کدو حلوایی :

۱- اگر قالب های دونات را ندارید می توانید کاپ کیک های کدو حلوایی را درست کنید.

۲- این دونات ها مرطوب می باشند.

۳- آرد را بیش از اندازه به مواد اضافه نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو