معرفی انواع ماسک رفع تیرگی پوست

معرفی انواع ماسک رفع تیرگی پوست


منبع: آرگا

128

1398/11/30

10:39


سلامت و محافظت از پوست بسیار در زیبایی تاثیرگذار است و عوامل متعددی می تواندر داشتن پوستی زیبا موثر باشد یکی از این عوامل مراقبت با استفاده از ماسک است که برای انواع پوست ها پیشنهاد می شود ما در اینجا ماسک رفع تیرگی پوست را به شما پینهاد می کنیم.

انواع مختلفی از روش های مختلف برای از بین بردن تیرگی پوست وجود دارد که می توانید با مصرف خانگی و به راحتی از آن استفاده کنید و از پوستی زیبا و شفاف برخوردار باشید شما باید توجه داشته باشید که در کنار مصرف ماسک های مختلف باید عوامل دیگری را نیز در جهت زیبایی پوست رعایت کنید از جمله تغذیه مناسب، ورزش و استفاده از میوه و سبزیجات که بسیار در حفظ شادابی پوست موثر هستند.

انواع ماسک رفع تیرگی پوست

انواع ماسک رفع تیرگی پوست:

با توجه به اینکه در جامعه کنونی انسان با آلودگی های مضر و فراوانی در اطراف خود رو به رو است که از جمله آنها می توان به آلودگی هوا اشاره کرد و تاثیرات مخربی که آلودگی هوا بر پوست شما خواهد داشت. این آلودگی به مرور زمان موجب تیرگی و از بین رفتن شفافیت پوست ما می شود.در ادامه با راهکارهای مفید و انواع ماسک مناسب برای رفع تیرگی پوست آشنا می شوید.

عسل:

ماسک های لایه بردار، آلودگی و سلول های مرده بر سطح پوست را از بین می برند و منافذ پوست را باز می کنند. ماسک عسل دارای خاصیتی ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است برای تهیه این ماسک مقداری عسل را به همراه آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.  یکی از بهترین روش های پاکسازی پوست چرب در منزل استفاده از ماسک عسل است.

لیمو ترش:

ماسک مناسب دیگر برای از بین بردن سیاهی پوست و شفاف سازی آن ماسک لیمو ترش است که حاوی آنتی اکسیدان است و پوست شما را ضد عفونی می کند استفاده از لیمو ترش موجب از بین بردن لکه های پوستی می شود.

انواع ماسک رفع کننده تیرگی پوست

روغن نارگیل:

روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی و مفید است و با هیدراته کردن پوست و چرب نگه داشتن آن سلول مرده بر روی سطح پوست را از بین می برد این روغن را بر روی پوست بمالید و ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و آب گرم بشویید.

پرتقال و خیار:

استفاده از پرتقال و خیار به طور جداگانه یا مخلوط روش مناسب دیگری برای رفع تیرگی پوست است پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان است و خیار نیز موجب از بین بردن لکه های موجود بر روی پوست می شود. آب پرتقال یا خیار را بر روی پوست بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

ماسک خانگی رفع تیرگی پوست

آلوءورا:

مصرف آلوءورا به صورت خوراکی و یا ماسک راه مناسب دیگر برای داشتن پوستی جوان و شفاف است این ماسک مفید یک ماسک رفع تیرگی پوست است که به راحتی استفاده می شود و با قرار دادن مقداری از ژله آن بر روی پوست می توانید پوستی زیبا و جوان داشته باشید.

توصیه های لازم برای داشتن پوست شفاف:

  • داشتن خواب کافی به سلامت پوست شما کمک می کند.
  • ورزش کردن از عوامل مهم دیگری است که در کنار استفاده از ماسک ها، موثر است.
  • ترک کردن مشروبات الکی
  • استفاده از چری های سالم و غیر اشباع
  • مصرف زیاد سبزیجات و میوه
  • استفاده از مرطوب کننده
  • حوردن آناناس، شکلات، توت فرنگی و …
  • مصرف بادام

ماسک های مناسب رفع تیرگی

استفاده از ضد آفتاب در کنار استفاده از ماسک های از بین بردن تیرگی الزامی است زیرا این ماسک ها به عنوان نوعی لایه بردار عمل می کنند و با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پوست نازک و آسیب پذیر است به همین دلیل مصرف ضد آفتاب توصیه می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو