فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟


منبع: بیتوته

240

1398/11/30

11:04


فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟



 

کاربردهای فنگ شویی, فنگ شویی چیدمان مبلمان

فنگ شویی به جریان انرژی، معروف به چی در سراسر خانه شما کمک می کند

 

فنگ شویی یک فلسفه و فن باستانی در چین است که برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت و انرژی داشته باشد. عناصر پنج گانه چینی که شامل آب، باد، خاک، آتش و فلز می شوند، نقش مهمی در فنگ شویی ایفا می کنند.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی (به چینی: 風水) که به معنای باد و آب است، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت چی داشته باشد.

 

مهم ترین چیزهایی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ های مناسب، خطوط منحنی، در نظر گرفتن جهت های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند. عناصر ۵ گانه چینی عبارتند از: آب. چوب. خاک. آتش. فلز. 

 

فنگ شویی هنر جذب موفقیت ها، شادی ها،سلامتی و دارایی به سمت زندگی فردی است. کلید درهایی است که دوست دارید به زندگی شما باز شوند. در این مکتب که به دنبال هماهنگی دنیا با انسان است، شاه کلید اصلی"تناسب" است.

 

در فلسفه فنگ شویی 8 اصل اولیه و مهم وجود دارد:

• استفاده نور از هر نوع و رنگ آن

 از آینه ها

• صدا، موزیک و زنگ ها

• انواع رنگ ها

• گل ها، گیاهان و حیوانات خانگی

 تزئینات سقفی و آویزی

 مجسمه ها

• وسایل الکترونیک

• وسایل ساخته شده از بامبو

 

با استفاده از فنگ شویی می توانیم یاد بگیریم که چگونه قرار گرفتن اشیاء در فضاهای شما می تواند در مناطق مختلف زندگی از جمله عشق و روابط، شغل و رفاه تأثیر بگذارد. فنگ شویی می آموزد که دستیابی به تعادل انرژی هماهنگ می تواند در به ثروت رسیدن هر کس که در فضای زندگی استفاده کند یا کمک کند ، کمک کند. خوشبختی به اشکال مختلف به زندگی ما می آید و شامل موارد زیر است:

 

• سلامت بهتر

• موفقیت شغلی

• روابط بهتر

• ایجاد آرامش

• افزایش ثروت

• سعادت

 

نقطه ی چی در فنگ شویی

فنگ شویی به جریان انرژی، معروف به چی در سراسر خانه شما کمک می کند. چی به عنوان یک بار نامحسوس از انرژی الکترومغناطیسی در نظر گرفته می شود که انرژی عاطفی افراد را به انرژی یک فضا و اقلام اطراف آن متصل می کند.

 

این مخلوط کردن این انرژی ها است که تا حد زیادی مسئولیت احساسات شما در مکانی را بر عهده دارد. به عنوان مثال مکانی که تحت تأثیر انرژی غم انگیز یا منفی قرار دارد ممکن است احساس ناراحتی را برای شما به همراه داشته باشد. یین و یانگ دو شکل چی هستند. یین چی یک انرژی روان و کند و خنک است در حالی که یانگ چی در طبیعت سریعتر جریان می یابد و داغ تر است.

 

یین و یانگ در فنگ شویی

نظریه یین و یانگ این است که تعادل انرژی زنانه (یین) و مردانه (یانگ) برای حفظ یک جریان خوب از چی (انرژی) لازم است و ما را قادر می سازد تا زندگی های شاد و موفق تری داشته باشیم. یین و یانگ متضاد هستند اما به هم وابسته هستند و با هم یک کل تعادل ایجاد می کنند. اعتقاد بر این است که این تعادل وضعیت مطلوب بودن است و هر گونه عدم تعادل تأثیر منفی بر زندگی فرد خواهد گذاشت.

 

درهم و برهم و فنگ شویی

یک اصل مهم فنگ شویی این است که شما باید وقت خود را برای پاک کردن هرگونه درهم و برهمی در خانه یا منطقه ای که در آن کار می کنید، وقت بگذارید. استدلال این امر فقط در مورد تمیز و مرتب کردن فضا و چیزها نیست، بلکه مبتنی بر این عقیده است که چیزهای قدیمی و بلااستفاده قدیمی می توانند انرژی قدیمی و بی ارزش را حفظ کنند.

 

از همه مهمتر این اشیاء ممکن است دارای انرژی منفی باشند که در آن منطقه باقی بماند و جو و افراد آنجا را تحت تأثیر قرار دهد. این انرژی منفی می تواند ناشی از احساسات بد نسبت به جسم باشد و یا از حوادث گذشته و احساساتی که در هنگام استفاده از کالای مورد نظر احساس می شود بیش از حد احساس شده یا احساس شود، جمع شود. با شستن آنها در زیر آب جاری تمیز یا قرار دادن آنها در شب در مهتاب می توان موارد این منفی را پاک کرد. از مواد دودی و دفن نیز در پاک کردن موارد منفی استفاده می شود.

 

همچنین درهم و برهمی می تواند جریان انرژی اطراف خانه یا فضای خانه شما را مختل کند و این می تواند منجر به ایجاد انرژی های به دام افتاده شده شود که راکد و ناخوشایند خواهد شد. برای حفظ انرژی متعادل و تازه، باید در تمام فضا آزاد باشد. به همین دلیل بهتر است وسایل خود را مرتباً مرتب کنید و به آنها هدیه دهید، اهدا کنید تا به آنچه که دیگر استفاده نمی کنید و یا می خواهید بفروشید. پس از اتمام این کار، خانه و بهار خوب خود را تمیز کنید و سعی کنید وسایل باقی مانده خود را مرتب و مرتب نگه دارید.

 

آب، چوب، خاک، آتش، فلز از عناصر ۵ گانه فنگ شویی هستند

 

موارد متداول مورد استفاده در فنگ شویی

هنگامی که فضایی اعلام شد و تمیز شد، اشیاء زیادی وجود دارند که می توانند به آنها کمک کرده و جریان چای مفید را تقویت کنند. بهترین موارد را می توان بعد از قرار دادن یک bagua در فضایی که در آن کار می کنید تعیین کرد زیرا موارد مختلف متناسب با موقعیت ها و محیط های مختلف هستند.

 

اینها می توانند مواردی باشند که شما صرفاً به دلایل مربوط به فنگ شویی انتخاب می کنید یا می توانند مواردی باشند که هر روز یک خانه دارید. یک نمونه از این موارد قرار دادن کریستال مرکبات در منطقه ثروت منزل شما یا هرجای دیگری است که به طور مرتب پول در دست دارد. این در شرایطی است که مرکبات سنگی به وفور در نظر گرفته می شود که توانایی قدرتمندی در جذب ثروت، رفاه و انرژی مثبت در منطقه و افراد اطراف خود دارد.

 

اشیاء که در بخشی از تمرین Feng shui شما قرار می گیرند می توانند عملکرد دیگری در خانه شما داشته باشند و به صورت عادی از آنها استفاده شود. موادی که این وسایل از آنها ساخته شده است باید در رابطه با عناصر و باگوا در نظر گرفته شود و مواردی مانند آینه، بادگیر و گیاهان را در بر بگیرد.

 

آینه ها انرژی را منعکس می کنند و به خصوص در اتاق هایی با شکل عجیب و غریب که قسمت هایی از باگوا ممکن است از دست رفته یا در معرض خطر داشتن انرژی به دام افتاده در آنها بی اثر باشند، بسیار مفید است.

 

از سرمازدگی های باد برای حفظ انرژی در فضای خود استفاده می شود و می تواند برای مناطقی که انرژی در آن به دام می افتد، مانند بستر پایین تختخواب، زیر تختخواب ها و هر مکان کوچک کمک کننده باشد. گیاهان اغلب برای نمادسازی و تشویق رشد استفاده می شوند. باید به طور صحیح از آنها مراقبت کرد زیرا گیاهان مرده یا مرده انرژی منفی را به یک فضا می رسانند. نخل Areca یکی از مراقبت های آسان گیاه است که در تصفیه هوای اطراف آن نیز کمک می کند.

 

به هم ریختگی خانه باعث می شود انرژی داخل خانه مختل شود

 

10 نکته فنگ شویی برای شروع کار

 همیشه فضای اطراف درب جلو خود را تمیز ، مرتب و تمیز از انسداد نگه دارید. این اجازه می دهد تا انرژی مثبت (چی) آزادانه در جریان باشد.

 

• آب تعادل و جریان ایجاد می کند. قرار دادن یک ویژگی آب و یا چشمه داخلی در منطقه باگوا که در آن بیشتر دوست دارید تغییر را انتخاب کنید، هنگام استفاده از آب در فنگ شویی است.

 

• مجسمه های سگ فو را می توان در نزدیکی راه های درب قرار داد تا از شر و منفی محافظت کند. اینها اغلب از سنگ قرمز قرمز ساخته شده اند.

 

• یک بودا مبارک (خنده دار بودا) که در ضلع شرقی خانه شما قرار گرفته است به جمع آوری مشکلات شما کمک می کند.

 

• اژدها که مروارید را در پنجه خود نگه می دارد، نماد قدرت است. آنها می توانند در مناطقی قرار بگیرند که احساس می کنید به قدرت و نفوذ بیشتری نیاز دارید. مانند سگ های فو، اینها اغلب از سنگ قرمز یا سبز shan shan ساخته شده اند.

 

• هنگام طراحی یا تنظیم آشپزخانه یا اتاق کار خود، ماشین ظرفشویی، یخچال یا ماشین ظرفشویی را در مقابل اجاق گاز خود قرار ندهید. اعتقاد بر این است که درگیری آتش / آب باعث اختلافات درون خانواده شده است.

 

• به جای پر کردن این وسایل درهم و برهم یا وسایل ذخیره شده ، سعی کنید فضای باز را در زیر تختخواب بگذارید. این اجازه می دهد تا چی خوب آزادانه جریان یابد و به دام نیفتد. پر کردن این فضا احتمال ایجاد بی ثباتی و احتمالاً انرژی منفی در منطقه ای که باید برای آرامش، استراحت و آرامش باشد را افزایش می دهد.

 

• هر روز پنجره اتاق خواب خود را باز کنید تا اجازه دهید شی تازه وارد شود و بنابراین هر شب با انرژی قدیمی پیرامون خود نخواهید خوابید.

 

• رنگ های آبی و سبز با ثروت و نعمت همراه هستند ، بنابراین گزینه های مناسبی برای تزیین یا مبلمان و اثاثیه و لوازم جانبی خانه شما هستند.

 

• شش یا هشت سکه طلا را در کاغذ قرمز یا پارچه بپوشانید و سپس آنها را در زیر یک گلدان گلدان قرار دهید تا نمادی از رشد پول باشد

 

یک مجسمه ی خنده دار بودا در ضلع شرقی خانه باعث جمع آوری مشکلات می شود.

 

کاربرد فنگ شویی در دکوراسیون

فنگ شویی بر این اساس است که رنگ ها اثر قوی و قابل توجهی روی افراد و عملکرد مغزی آن ها می گذارد. چند مورد از اثر رنگ ها به این قرار است: برای خوش شانسی از رنگ قرمز استفاده می شود. این رنگ بهترین گزینه برای ورودی منزل است. زرد و بنفش رنگ های مبارک و سودمندی برای روحیه انسان تلقی می‌شوند. برای تازگی و رشد از رنگ سبز استفاده می‌شود.

 

رنگ های تیره باعث احساس آرامش و نیز ممکن است باعث پایین آوردن خلق شوند در حالی که رنگ‌های روشن باعث افزایش انرژی و شروع انجام کار می‌شوند. نارنجی و قهوه‌ای سمبلی از سلامتی و دانش هستند.

 

در حالی که آینه‌ها در دکوراسیون کاربرد دارند، در فنگ‌شویی به عنوان وسیله‌ای برای جذب کردن، حرکت یا تغییر جهت انرژی بکار برده می‌شوند. آینه‌ها باعث بزرگ شدن یک فضا، صاف کردن دیوار، یا پنهان کردن فضا بکاربرده می‌شوند. در فنگ‌شویی اغلب آینه‌ها به شکل دایره یا هشت ضلعی هستند. نکته مهمی که در مورد آینه‌ها در فنگ‌شویی وجود دارد این است که آینه‌ها باید کامل بوده و به شکلی نباشند که اشیا را تکه‌تکه تقسیم کنند.

 

ضرورت بکارگیری ساعت در فنگ‌شویی اندازه‌گیری گذر زمان است. فضاهای مناسبی در خانه برای نشان دادن ساعت وجود دارد. آشپزخانه، اتاق نشیمن یا اتاق کار از بهترین جاها هستند. وجود ساعت در اتاق خواب ضرورت دارد.

 

در فنگ شویی بکار بردن نقاشی های متعدد می تواند انرژی محیط را از لحاظ سلامتی، دانش، خانواده، عشق، شهرت و ثروت افزایش دهد. برای افزایش طول عمر و سلامتی بیشتر عکس هایی از آهوی کوهی، دختران زیبا، درخت کاج یا بامبو را در سمت راست نصب می کنند. برای ایجاد فضای دانش و معرفت از رنگ زرد و بژ برای محیط استفاده می‌شود. برای پیشرفت شغلی اتاق کار را در قسمت شمالی خانه قرار می‌دهند. از رنگ سفید در منزل برای استحکام پیوند خانوادگی استفاده می‌شود.

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو