دعاهایی برای افزایش شیر مادر

منبع: بیتوته

152

1398/11/30

11:04


دعاهایی برای افزایش شیر مادر



دعا برای افزایش شیر مادر,دعاهایی برای افزایش شیر مادر

دعاهایی برای افزایش شیر مادر

 

تغذیه با شیر مادر فواید بی‌شماری برای نوزاد دارد به همین علت مادر همیشه استرس کم بودن شیرش را دارند زیرا نگران سلامتی و رشد کودک دلبندشان هستند و می‌خواهند برای او سنگ تمام بگذارند. در کنار روش هایی که برای افزایش شیر مادر وجود دارد ما در این مقاله دعاهایی برای افزایش شیر مادر را ارائه داده ایم.

دعاهای افزایش شیر مادر:
1- ابتدا نیت کند و با اخلاص تمام و ایمان و اعتقاد قلبی به پروردگار در ایام سعد و نیک و خارج از قمر در عقرب آیه شریفه پانزدهم از سوره مبارکه محمد (ص) را با رعایت آداب و شرایط در کاغذ بدون خط (ترجیحا با گلاب و زعفران) نوشته و در ظرفی از آب پاک بیندازد و آنرا هم بزند و سپس مادر نوزاد در سه نوبت بیاشامد.
متن دعای افزایش شیر مادر: [فِیهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاءٍ غَیْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِّن لَّبَنٍ لَّمْ یَتَغَیَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّهٍ لِّلشَّارِبِینَ وَأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى]

2- امام رضا(ع) فرمود اگر زنی شیرش کم است اسم "الرقیب" را بر کاسه چینی بنویسد و با آب نیسان که بر آن خوانده شد، بشوید و آن آب را بخورد شیرش زیاد شود.

3- در طب الائمه آورده که برای افزایش شیر مادر دعای زیر را می نویسی و در آب انداخته و به مادر شیرده مینوشانی
(فِيهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِّن لَّبَنٍ لَّمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى ) (سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله ، آیه 15 )

4- در حاشیه منهاج سمنانی (ره) و تسهیل الدواء است که به جهت زیاد شدن شیر زن مرضعه (شیرده) این آیه شریفه را بنویسد و بشوید و آن زن بخورد شیر او بسیار میگردد:
(ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُم مِّن بَعْدِ ذَٰلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ۚ وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ ۚ وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا يَشَّقَّقُ فَيَخْرُجُ مِنْهُ الْمَاءُ) (سوره مبارکه بقره ، آیه 74).

5- صاحب جامع الادعیه آورده که از مولایمان حضرت امام ابی عبد الله جعفر بن محمد الصادق (ع) منقول است که سوره مبارکه (حجر) را به زعفران بنویسد و به زنی دهد که شیر او کم باشد پس شیر او زیاد میگردد ان شاء الله تعالی .(مفاتیح الحاجات، تصحیح سید محمدرضا غیاثی)

گردآوری: بخش مذهبی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو