اصول چیدمان تلویزیون در اتاق پذیرایی و نشیمن و نکاتی که نباید فراموش کنید

اصول چیدمان تلویزیون در اتاق پذیرایی و نشیمن و نکاتی که نباید فراموش کنید


منبع: آرگا

710

1398/11/30

12:14


جایگاه قرارگیری تلویزیون در منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، حال برای انتخاب مناسب ترین مکان برای چیدمان تلویزیون ، رعایت نکاتی ضروری می باشد که در ادامه  برخی از نکات مهم در این زمینه را معرفی می نماییم.

مدل تلویزیون، نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد، اما مهمتر از این نکته، قرار گیری درست آن و انتخاب بهترین مکان برای گذاشتن تلویزیونهای مدل جدید در فضای داخلی منزل می باشد، از این رو در این مقاله می توانید تصاویری از انواع چیدمان LED و LCD را مشاهده کنید و با نکاتی مهم در این زمینه آشنا شوید.

روش های چیدمان تلویزیون در پذیرایی و نشیمن +تصاویر

مکان قرار گیری تلویزیون در منزل تا حد زیادی به نوع نقشه و طراحی داخلی آن بستگی دارد و از آنجا که طراحی خانه های امروزی به گونه ای است که امکان جداسازی فضای تلویزیون از اتاق پذیرایی وجود ندارد، بنابراین برای انتخاب بهترین جایگاه تلویزیون در این فضا بهتر می باشد که زاویه و مسیر دید تلویزیون از نقاط مختلف اتاق را در نظر بگیرید تا اینکه بهترین و مناسب ترین مکان برای گذاشتن تلویزیون را انتخاب کنید. اما به طور کلی در صورتی که می خواهید با روش هایی اصولی برای چیدمان تلویزیون در دکوراسیون منزل کوچک و بزرگ آشنایی پیدا کنید، در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

تلویزیون مدل جدید و شیک

پرهیز از قرار دادن تلویزیون در مکان های شلوغ

بهتر است تلویزیون را در قسمتی از منزل قرار دهید که پر رفت و آمد نباشد تا در هنگام تماشای تلویزیون آرامش داشته باشید، از این رو قرار دادن تی وی در مکان های شلوغ مثلا در کنار درب ورودی یا در مسیر ورودی آشپزخانه انتخاب نادرستی می باشد.

تصاویری از چیدمان تلویزیون

زاویه مستقیم تلویزیون با مبلمان

یک مدل چیدمان مناسب برای مبلمان قرار دادن مستقیم آن در روبه روی صفحه تلویزیون می باشد، در این صورت می توانید در اتاق نشیمن به وسیله مبلمان، یک فضای دنج در اطراف تلویزیون ایجاد کنید تا علاوه بر لذت بردن از دکوراسیون زیبا، به هنگام تماشای تلویزیون نیز آرامش داشته باشید. همچنین به هنگام قرار دادن تلویزیون در دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن قرار دادن مبلمان جداگانه از مبلمان اصلی این فضا ها، موجب می شود تا مکان تماشای تلویزیون از دیگر قسمت ها به وسیله مبلمان جدا شود.

دیزاین تلویزیون

طراحی و چیدمان تلویزیون

توجه داشته باشید که رعایت فاصله مناسب تلویزیون تا مبلمان خیلی مهم است، به این علت که نزدیک بودن زیاد این فاصله می تواند به چشمان اعضای خانواده آسیب وارد نماید، از این رو جایگاه قرارگیری مبل را می توانید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون تنظیم نمایید.

دیزاین جدید تلویزیون

بهتر است تلویزیون را در راستای طولی (کشیدگی) و  محور اصلی اتاق قرار دهید تا علاوه بر ایجاد دکوراسیون مبلمان زیبا و مناسب در اتاق پذیرایی، متوجه تاثیرگذاری بیشتر آن در این قسمت از منزل شوید.

چیدمان تلویزیون+عکس

وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور

قرار دادن تلویزیون نسبت به منبع نور و روشنایی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو نباید تلویزیون را پشت به پنجره یا در نزدیکی آن قرار دهید، زیرا قرار دادن هر نوع منبع نور طبیعی یا مصنوعی در پشت تلویزیون مشکلاتی به وجود خواهد آورد و در واقع تابش نور از پشت پنجره به چشم ها آسیب می رساند، ضمن اینکه صفحه تلویزیون را هم تاریک نشان داده و مانع دید کافی و مناسب می شود.

چینش تلویزیون

چیدمان اصولی تلویزیون

دیزاین جذاب تلویزیون

قرار دادن تلویزیون در مکانی که دید کافی دارد.

سعی کنید، تلویزیون خود را در فضایی قرار دهید که از همه قسمت های منزل برای تماشای آن دید کافی داشته باشد، همچنین بهتر است از قرار دان مبلمان و صندلی هایی پشت به تلویزیون خودداری کنید.

مدل چیدمان تلویزیون+عکس

دیزاین متفاوت تلویزیون

تلویزیون را کنار منبع گرمایشی قرار ندهید.

در فصل سرما استفاده از وسایل گرمایشی کاربرد فروانی دارند و از آنجا که استراحت و تماشای تلویزیون در کنار شومینه لذت زیادی دارد، ممکن است عده ای تلویزیون شان را به گونه ای قرار دهند که نزدیک شومینه قرار داشته باشد، اما باید بدانید که نباید فاصله کمی بین تلویزیون و شومینه وجود داشته باشد، از این رو هیچگاه تلویزیون را در مجاورت وسایل گرمایشی مثل شومینه قرار ندهید، زیرا موجب بروز مشکلاتی می شود و برای چشم نیز آسیب رسان است، همچنین از قرار دادن شوفاژ و رادیاتور یا هر نوع منابع گرمایشی در پشت تلویزیون خودداری کنید.

دیزاین مدل تلویزیون جدید

حال بعد از آشنایی با نکاتی در زمینه چیدمان اصولی تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی دعوت می نماییم تا از مجموعه تصاویری گلچین شده در رابطه با قرارگیری درست تلویزیون، در قسمت های مختلف خانه از جمله پذیرایی و نشیمن دیدن نمایید.

چیدمان تلویزیون برای نشیمن

چیدمان مبلمان جلوی تلویزیون برای منازل بزرگ و کوچک

جدیدترین مدل چیدمان تی وی

عکسی از چیدمان ال سی دی در منازل مدرن

دکوراسیون تلویزیون مدل ال سی دی

دکوراسیون ال سی دی برای خانه کوچک مدرن

مدل چیدمان برای ال سی دی

چیدمان تلویزیونهای بزرگ در فضای داخلی منازل لوکس

دکوراسیون تلویزیون مدرن

مدل ال سی دی و چیدمان آن در پذیرایی خانه مدرن

چیدمان جذاب برای تی وی

مدل قرارگیری ال ای دیدی در پذیرایی خانه های بزرگ و کوچک

چیدمان زیبای ال ای دی

ایده هایی جذاب برای چیدمان تی وی در منزل

دکوراسیون تلویزیون برای نشیمن

نصب تلویزیون داخل شلف های دیواری

چیدمان زیبای تی وی

طراحی شیک و جدید تلویزیون برای پذیرایی منازل لوکس

چیدمان اصولی تی وی

دیزاین تلویزیون در پذیرایی خانه مدرن

چیدمان جدید تی وی

چیدمان تی وی در پذیرایی منازل لوکس

مدل چیدمان تی وی

دکوراسیون سالن پذیرایی با چیدمان اصولی و شیک مدل ال ای دی

چیدمان تلویزیون برای پذیرایی

شاید بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن بر روی یک دیوار باشد، یک دیوار واقعی و نه یک دیوار کاذب و ساختگی. اما قرارگیری آن بر روی یک دیوار ساده ممکن است، جلوه و تصویر زیبایی نداشته باشد، از این رو می توانید با پر کردن اطراف آن با قاب عکس ها و یا انواع شلف های جدید و متنوع، همچنین نصب قفسه های کتاب در اطراف آن یا چسباندن کاغذ دیواری در دیوار پشت تلویزیون و بسیاری از ایده های متنوع و جذاب دیگر می توانید، نمای زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد نمایید.

چیدمان تلویزیون+تصویر

تزیینات دیوار پشت تلویزیون

از اینکه تا پایان این مطلب از دکوراسیون همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان علاقمند به انواع چیدمان و طراحی داخلی سودمند واقع شده باشد، همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با مطالب قبلی آرگا در زمینه دکوراسیون می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو