با بیمه راحت تر سفر کنیم

منبع: نمکستان

112

1398/11/30

12:50


با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و همچنین ورود به فصل گرم سال، کم کم مسافرت به عنوان یکی از فعالیت های اصلی خانواده خودش را نشان خواهد داد. در این بین یکی از مسائل اصلی در مورد مسافرت، هزینه های آن است که معمولاً سرپرست خانواده که مسئول مالی خانوار هم محسوب می شود،

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و همچنین ورود به فصل گرم سال، کم کم مسافرت به عنوان یکی از فعالیت های اصلی خانواده خودش را نشان خواهد داد. در این بین یکی از مسائل اصلی در مورد مسافرت، هزینه های آن است که معمولاً سرپرست خانواده که مسئول مالی خانوار هم محسوب می شود، به برآورد هزینه مربوط به سفر می پردازد. خوب قاعدتاً سفر کردن چون یک تغییر است، این تغییر باعث بروز مشکلاتی نیز می شود. چرا که معمولاً ما با سفر کردن از منطقه امن خودمان خارج می شویم و همین امر تمرکز ما را بر هم خواهد زد و همچنین شاید همراه نبردن برخی از وسایل ضروری که همه روزه از آن ها استفاده می کنیم، برایمان مسائلی ایجاد نماید.

به طور مثال باید در طول سفر از اموال و خودمان در طول سفر محافظت کنیم. از طریق راههای از قبیل رعایت نکات بهداشتی، خورد غذای سالم، همراه داشتن داروهای ضروری، سفر با وسیله نقلیه مناسب، و محافظت فیزیکی از چمدان ها و استفاده مناسب از وسایل مصرفی و …

با بیمه راحت تر سفر کنیم

اما سوال اینجاست که اگر با رعایت تمام نکات ایمنی و بهداشتی و احتیاطی، اتفاقی برای خودمان یا اموالمان بیافتد، هزینه های مربوط به آن را چگونه جبران خواهیم کرد؟

به طور مثال اگر در طول سفر به بیماری دچار شدیم، یا خدای نکرده حادثه ای برای ما یا یکی از همسفران یا خانواده پیش آمد، چطور باید هزینه های بیمارستانی و پزشکی مربوط به آن را پرداخت کنیم. این موضوع در سفرهای خارج از کشور به عنوان یک دغدغه بزرگ مطرح می شود.

بنابراین لازم است که به این هزینه ها که ناشی از حوادث غیرمترقبه هستند فکری کنیم و راه حلی پیش بینی کنیم. در این زمینه شرکت بیمه سامان راه حل های ساده ای را پیشنهاد کرده است.

در صورتی که به خارج از کشور سفر می کنید، می توانید از بیمه مسافرتی سامان استفاده کنید. این بیمه قبل از سفر و از طریق سایت خرید آنلاین بیمه مسافرتی قابل خریداری است. با خرید بیمه مسافرتی در صورتی که در طول سفر بیماری، یا گم شدن چمدان ها یا فوریت های پزشکی پیش آمد، شما می توانید هزینه ها را از محل بیمه مسافرتی سامان دریافت کنید.

اگر هم که سفر داخل ایران دارید، می توانید از بیمه حوادث انفرادی استفاده کنید. بیمه حوادث انفرادی سامان قابلی خرید به صورت ده روزه، یک ماهه و یک ساله را دارد. این بیمه هزینه های پزشکی بر اثر حادثه در طول مسافرت را پوشش می دهد و اگر خدای نکرده حادثه منجر به نقص عضو یا فوت شخص شود، سرمایه جداگانه ای را برای فوت و نقص عضو خواهد داشت. از طریق سایت خرید اینترنتی بیمه حوادث انفرادی می توانید با استفاده از کارت بانکی عضو شتاب و وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای خود و خانواده تان، این بیمه نامه را خریداری نمایید. همچنین با خرید بیمه حوادث یک ساله، به جز اینکه در طول سفر پوشش دارید، بعد از بازگشت سفر هم در تمام ابعاد زندگی، از کارهای شخصی گرفته تا موقعیت های شغلی تحت پوشش بیمه حوادث خواهید بود. ضمن اینکه همانطور که در پکیج ها مشاهده خواهید نمود، خرید بیمه بلند مدت به مراتب به صرفه تر است.

سفر کردن با بیمه به ما اطمینان خاطر می دهد که اگر اتفاقی هم افتاد، حداقل از نظر مالی دچار ضرر نخواهیم شد و بخشی از هزینه ها را می توانیم از محل بیمه خود جبران کنیم. همین اطمینان خاطر، هم باعث می شود که نیازی به همراه بردن پول بیشتر برای تأمین مالی این گونه اتفاقات نداشته باشیم و هم اینکه سفر لذت بخش تری را تجربه نماییم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو