مجلس در ایران قدرتمند است

منبع: برترین ها

58

1398/11/30

13:14


رئیس جمهور با بیان اینکه اصولا مجلس در ایران بسیار مجلس قدرتمندی است، گفت: از ابتدا امام(ره) عنایت خاصی به مجلس داشت.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور با بیان اینکه اصولا مجلس در ایران بسیار مجلس قدرتمندی است، گفت: از ابتدا امام(ره) عنایت خاصی به مجلس داشت.

حجت الاسلام حسن روحانی امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، گفت: در آبان ماه، مردم ایران در برابر حوادثی که دشمنان ما می‌خواستند از آن حوادث، سوء استفاده کنند در روزهای ابتدایی به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ، یکپارچگی، وحدت و امنیت ملی که مورد توجه همه بود را خلق کردند و آن جلوه‌های زیبا را ساختند.

وی افزود: در مساله شهادت «حاج قاسم» مردم کار اعجاب آوری انجام دادند و کسی فکر نمی‌کرد بین مردم و نیروهای مسلح آنقدر ارتباط نزدیک باشد و کسی نمی‌دانست مبارزه با تروریسم آنقدر مهم باشد. هیچ کسی فکر نمی‌کرد که امنیت منطقه و همسایگان برای مردم این همه اهمیت دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت منطقه ما بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در آن روز مردم چه در عراق و چه در ‌سراسر ایران به خیابان ها آمدند و همه همنوایی کردند و پاس داشتند. این نشان دادند که مردم چقدر شکرگزار و وفادار و قدرشناس هستند. به نظرم این حرکت مردم یک اتفاق تاریخی بود.

وی با بیان اینکه ما پای صندوق می رویم تا بهترین ها را برای مجلس برگزینیم، اظهار داشت: مجلس جایی است که قوانین را بررسی می‌کند و دولت لوایح خود را آنجا می‌فرستد و آنها نوعی نظارت بر دستگاه اجرایی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اصولا مجلس در ایران بسیار مجلس قدرتمندی است، افزود: از ابتدا امام(ره) عنایت خاصی به مجلس داشت. کسی نگوید هرکسی می‌خواهد انتخاب شود چراکه هم حزبی ها و دوستان من تائید صلاحیت نشده اند.

روحانی تاکید کرد: امروز ما در حال تحریم و فشار استکبار هستیم. آیا ما باید این تحریم را بشکنیم و زندگی مردم را سهل تر کنیم یا نه؟ دولت به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. دولت و قوه قضائیه و مجلس باید با هم در کنار هم قرار بگیرند.

وی در عین حال تصریح کرد: آمریکا علی رغم همه کارهایی که انجام داده است در برابر «برجام» ناتوان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو