مراحل پاکسازی کامل پوست در منزل که شما را از آرایشگاه بی نیاز می کند

منبع: مینویسم

80

1398/11/30

13:31


پاکسازی پوست در منزل

پاکسازی پوست امری آرامش بخش است ولی ممکن است رفتن نزد پزشک یا آرایشگر برای پاکسازی پرهزینه به نظر برسد. خوشبختانه می توانید با لایه برداری و پاکسازی حرفه ای پوست در خانه، پوست خود را تمیز تر، نرم تر و زیبا تر کنید. در این مطلب مراحل انجام پاکسازی کامل پوست در منزل بیان می شود. برای داشتن پوستی شاداب با با همراه باشید.

۶ مرحله پاکسازی کامل پوست صورت در خانه

شما می توانید از محصولات تجاری آرایشی و بهداشتی، ماسک های خانگی و ترکیبی یا از هر دو استفاده کنید تا به راحتی در منزل پاکسازی لذت بخش را تجربه کنید. در این مطلب ۶ مرحله ای را که باید هنگام پاکسازی کامل پوست صورت در خانه برای داشتن پوستی درخشان، بی عیب و نقص و عاری از سلول های مرده انجام دهید را به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید:

۱٫ تمیز کردن صورت

اولین مرحله از مراحل پاکسازی کامل پوست در منزل پاک کردن کامل پوست از مواد آرایشی است. تمیز کردن صورت برای داشتن پوستی روشن و درخشان بسیار مهم است. صورت خود را با کمک یک ژل شستشوی صورت، کاملاً بشویید و پوست را با یک حوله نرم خشک کنید. مقداری شیر را روی یک پد پنبه آغشته کنید و صورت خود را با آن پاک کنید تا منافذ خود را از بین ببرید و هرگونه آلودگی باقی مانده را از روی پوست بردارید.

۲٫ بخار دادن پوست

در دومین مرحله از مراحل پاکسازی کامل پوست در منزل باید تقریبا به مدت ۵ دقیقه پوست خود را در معرض بخار آب گرم قرار دهید و سپس به آرامی صورت را با یک دستمال پاک کنید. این کار باعث می شود منافذ پوست باز شده و برای مراحل بعدی پاکسازی آماده شوند. دادن بخور گرم به صورت در این مرحله را می توانید به وسیله دستگاه بخور آب گرم انجام دهید و یا صورت خود را روی بخار کتری حاوی آب جوش قرار دهید.

همچنین بخوانید: ۱۶ کاری که برای حفظ سلامت پوست نباید انجام داد!

پاکسازی کامل پوست صورت

۳٫ اسکراب یا لایه برداری پوست

بعد از بخور دادن صورت نوبت به سومین مرحله از مراحل پاکسازی کامل پوست در خانه می رسد. در این مرحله می توانید از اسکراب های موجود در بازار و یا یک ماسک لایه بردار خانگی استفاده کنید. زیرا این امر به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند و باعث پاکسازی پوست شما می شود. برای استفاده از ماسک خانگی میتوانید مخلوطی از شکر و عسل را در نسبت های مساوی به صورت بمالید تا پوست شما به طور طبیعی لایه برداری شود. قبل از شستشن ماسک لایه بردار، صورت خود را به مدت ۵ دقیقه مالش دهید و بعد از ۳ دقیقه دیگر آن را با آب ولرم بشویید.

۴٫ مرطوب کردن صورت

در این مرحله از پاکسازی پوست صورت به صورت کامل در خانه، هیچ اهمیتی ندارد که شما دارای پوست چرب یا خشک هستید، استفاده از یک مرطوب کننده صورت باعث می شود پوست شما نرم شود و همچنین باعث بهبود سطح پوست شما می شود. اگر پوست نرمال و خشک دارید و می خواهید آن را مرطوب کنید، پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید و خمیر آن را روی صورت خود بمالید تا خشک شود. همچنین موز ، گوجه فرنگی و پاپایا نیز دارای خاصیت مرطوب کنندگی و سفت کننده پوست هستند.

۵٫ استفاده از تونر

در این مرحله از لایه برداری پوست صورت نیز می توانید از تونر های موجود در بازار و یا یک تونر خانگی استفاده کنید. برای ساختن یک تونر خانگی می توانید مقداری آب خیار و گلاب را به پوست صورت خود بمالید که به حفظ تعادل pH پوست شما کمک کند.

۶٫ آبرسانی پوست

در مرحله آخر از پاکسازی پوست صورت لازم است از یک آبرسان استفاده شود تا پوست رطوبت خود را حفظ کند. این روال را در شب و هفته ای یک بار انجام دهید، زیرا به پوست اجازه می دهد نفس بکشد و به شما ظاهری تازه و احیا شده در صبح می دهد.

پاکسازی کامل پوست در منزل می تواند به روش های دیگری نیز انجام شود. اگر فرصت کافی برای انجام پاکسازی کامل پوست در آرایشگاه ندارید و یا نمی خواهید هزینه اضافی برای این کار پرداخت کنید می توانید با دنبال کردن مراحل پاکسازی پوست که در بالا معرفی شد خودتان در منزل هفته ای یک بار این کار را انجام دهید و به سلامت پوست خود کمک بزرگی کنید.

ونیسا

نظرات


تصویری


ویدئو