چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای


منبع: تاپ ناز

813

1398/11/30

14:51


چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

همه از اهمیت وجود کابینت‌ها در آشپزخانه خبر داریم. کابینت‌های آشپزخانه در واقع نظم دهنده وسایل آشپزخانه هستند. خورده ریزهای آشپزخانه آنقدر زیادند که بدون کابینت نمی‌شود سر کرد. یکی از کابینت‌های دردسر ساز هر آشپزخانه ای کابینت زیر سینک ظرف‌شویی است. به دلیل لوله‌های قرار گرفته در فضای کابینت کمی‌بلااستفاده است ولی شاید بتوان با ترفندهایی استفاده بهینه‌تری از این فضا داشت.

فرض کنید مستاجر هم باشید و بعد از کلی دردسر خانه اجاره ای پیدا کردید که به خواسته‌تان نزدیک  است و نمی‌توانید فقط به خاطر کابینت زیر سینک به دنبال خانه دیگری باشید بنابراین باید با تکنیک‌هایی مقرون بصرفه بهترین استفاده را از آن بکنید. به هر حال هر چه باشد رهن و اجاره آپارتمان در تهران اصلا کار آسانی نیست.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

چه وسایلی را می‌توان در کابینت زیر سینک ظرف‌شویی نگهداری کرد؟

اولین نکته مهمی‌که در نحوه چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی باید به دقت شود، مرطوب بودن این کابینت است. پس باید به این نکته توجه کنید که حتی اگر تمام کابینت عایق باشد احتمال نشتی از لوله‌ها وجود دارد، پس وسایلی را در این کابینت قرار دهید که بر اثر رطوبت خراب نشود. در ضمن این وسایل نباید به خود کابینت یا لوله هم آسیب برسانند.

از قفسه‌های پلاستیکی در چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی استفاده کنید

قفسه‌ها یا کشوهایی که در زیر سینک آشپزخانه قرار داده می‌شوند باید در برابر رطوبت مقاوم باشند. به همین دلیل بهتر است از قفسه و کشوهای پلاستیک به جای چوبی استفاده کنید. با استفاده از قفسه‌های چند طبقه در چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی، فضای عمودی کابینت به خوبی در دسترس شما قرا می‌گیرند و می‌توانید در هر قسمت از کابینت وسایل بیشتری قرار دهید. برای مثال مواد شوینده کوچک را در قفسه بالای طبقه مواد شوینده بزرگ قرار داده و حوله را در طبقه‌های بالاتر قرار دهید. این نوع چیدمان در عین دسترسی راحت فضای نگهداری بسیار زیادی برای شما فراهم می‌کند.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

از در کابینت زیر سینک ظرف‌شویی استفاده مفید کنید

با نصب آویزهایی برای حوله یا دستکش روی در کابینت زیر سینک ظرف‌شویی از فضای داخلی کابینت استفاده مفید خواهید کرد. این آویز‌ها می‌تواند استفاده‌های مختلفی داشته باشد. به سلیقه خودتان بستگی دارد. می‌توانید گیره‌های مخصوص نگهداری کیسه زباله نصب کنید و زباله‌های خشک را داخل آن بریزید.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

از سبدهای پلاستیکی جایی برای نگهداری وسایل آشپزخانه بسازید

سبدهای پلاستیکی نظم دهی امروزه در طرح‌ها و سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند. این سبدها طوری طراحی شده اند که با قرار گرفتن کنار هم فضای هدر رفته بین آن‌ها نخواهد بود. می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و با آن‌ها نحوه چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای داشته باشید شما می‌توانید هر سبد را برای یک نوع وسیله در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک سبد برای مواد شوینده بزرگ، یکی برای اسپری‌ها و بطری‌ها و یک سبد هم برای دستمال و حوله‌ها تهیه کنید. به این ترتیب همه چیز به طور مرتب داخل کابینت قرار گرفته و دسترسی به هریک از وسایل به سادگی ممکن خواهد بود.

بعضی از این سبدهای نظم دهنده قابلیت نصب شدن روی در کابینت زیر آشپزخانه را هم دارند. فقط حواستان باشد وسایل سنگینی در آن‌ها نگذارید تا به لولای در زیاد فشار وارد نشود.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

از میله‌های فلزی برای چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی استفاده کنید.

میله‌های فلزی را می‌توانید پشت در یا داخل کابینت زیر سینک ظرف‌شویی نصب کنید و روی آن‌ها حوله، دستمال یا اسپری‌ها را آویزان کنید تا سطح افقی کابینت جای بیشتری برای قرارگیری وسایل دیگر داشته باشد. این میله‌ها قابل تنظیم هستند و دو طرف آن‌ها روکش پلاستیکی نرمی‌دارند که مکش قوی به بدنه داخلی کابینت می‌چسبد. به همین دلیل احتمال افتادن میله بسیار کم است. البته بهتر است وسایلی سنگین از آن آویزان نکنید.

میله‌های رولی هم برای چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی کاربردی است. میله‌های رولی همان میله‌های دستمال کاغذی رولی هستند با نصب آن‌ها داخل کابینت زیر سینک می‌توانید کیسه زباله‌های رولی یا دستمال‌های رولی بخرید و روی آن قرار دهید.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

از کیف‌های پارچه ای برای نگهداری وسایل کوچک استفاده کنید

کیف‌های پارچه ای با چند جیب از وسایل کاربردی در چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی هستند. می‌توانید آن‌ها را به پشت در کابینت آویزان کنید و وسایل کوچک مثل اسکاچ و سیم ظرف‌شویی تازه، دستمال، قرض ماشین ظرف‌شویی، صابون و وسایل مثل این‌ها را داخل جیب‌های آن قرار دهید. لازم نیست این کیف‌های جیب دار پارچه ای را بخرید می‌توانید با تکه‌های پارچه یا لباس‌های کهنه خودتان آن‌ها را بدوزید.

از کشوهای طراحی شده برای چیدمان زیر سینک ظرف‌شویی استفاده کنید.

می‌توانید هنگام ساخت کابینتها از کابینت ساز بخواهید این فضای زیر سینک را برای شما بهینه طراحی کند. کشوهای U شکل یکی از این گزینه‌ها هستند. این کشوها به گونه ای طراحی می‌شوند که که از فضای دو طرف زیر سینک استفاده بهینه شود. اگر این کشوها با عمق مناسبی طراحی می‌شوند می‌توانید برای چیدمان لیوان‌ها از آن استفاده کنید. در غیر این صورت برای وسایل ریزتر کاربردی هستند.

کشوهای ریلی هم انتخاب مناسبی برای فضای زیر سینک ظرف‌شویی هستند. از این کشوها می‌توانید برای نگهداری ادویه جات یا حبوبات استفاده کنید. کشوهای ساده در کف کابینت زیر سینک ظرف‌شویی هم برای نگهداری وسایلی که کاربری کمتری دارند؛ مناسب است.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی حرفه ای

در نهایت این که

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی علاوه بر امکان استفاده بهینه از فضا و دسترسی آسان تر به وسایل، امکان تمیزکاری و تعمیرات احتمالی زیر سینک را هم آسان تر می‌کند.

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو