روایت هنرمند نوگرای بلژیکی از "شهرزاد" و "عصر زیبا" گروه فرانسوی در تالار وحدت

87

1398/11/30

14:53


یک هنرمند بلژیکی و یک گروه فرانسوی سه‌شنبه‌شب در قالب جشنواره موسیقی فجر تالار وحدت به روی صحنه رفتند و شبی با موسیقی کلاسیک و جز را برای مخاطبان رقم زدند.

روایت هنرمند نوگرای بلژیکی از "شهرزاد" و "عصر زیبا" گروه فرانسوی در تالار وحدت

سرویس موسیقی هنرآنلاین: هفتمین شب اجراهای سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت در دو نوبت به بخش بین‌الملل و اجرای رسیتال پیانو توسط فلوریان نواک از بلژیک و پیرانی و پاریزین هنرمندان فرانسوی و اجرای دوئت آکاردئون و ساکسیفون اختصاص داشت.

فلوریان نواک نوازنده نوگرای پیانو از بلژیک که با روایت‌هایی مدرن از رپرتوار موسیقی کلاسیک جهان توانسته به جایگاهی درخور توجه در موسیقی دست یابد، با اجرای قطعاتی از فردریک شوپن آهنگساز قرن هجدهم لهستان، "شهرزاد" اثر ریمسکی کورساکف آهنگساز روس، آناتولی لایدف آهنگساز قرن نوزدهم روسیه و سرگئی پروکفیف آهنگساز و پیانست قرن بیستم روسیه اجرای موفقی را در کارنامه هنری خود ثبت کرد.

عصر زیبای فرانسوی‌ها

در نوبت دوم، ونسان پیرانی خواننده و نوازنده آکاردئون و امیل پاریزین نوازنده ساکسیفون هنرمندان فرانسوی دوئت خود را در تالار وحدت اجرا کردند.

این گروه برای حضور در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اجرای قطعات آلبوم "عصر زیبا" را به‌عنوان رپرتوار اجرایی انتخاب کرده بود. موسیقی این هنرمندان فرانسوی را باید در سبک جز دانست. اما ریشه‌ها و موتیف‌های موسیقی فرانسه در موسیقی این گروه کاملاً مشهود و محسوس است.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر چهارشنبه 23 بهمن در تهران آغاز شد و پنجشنبه اول اسفند به کار خود خاتمه می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو