حسن روحانی در نشست امروز هیات دولت به موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرد. او ابتدا گفت:  آن کسی که می گوید تحریم اثر ندارد یعنی حامی آمریکا است یعنی از آمریکا حمایت می کند و می گوید آمریکا کار بدی نکرده و کار خوبی کرده است و تحریم هم اصلا در زندگی اثر ندارد و ما باید کار کنیم. این حرف، هم دروغ و هم خلاف واقعیت است و هم حمایت از آمریکا است. تا ما درد را نشناسیم، درمان را نمی توانیم بشناسیم و اگر کسی دستش درد می کند، پایش را درمان کنیم، این دست خوب نمی شود. باید بشناسیم که درد کجا است و همانجا سراغ درد برویم و آن را درمان کنیم.

او ادامه داد: تحریم یک کار تروریستی آمریکایی، علیه ملت بزرگ ایران است . اکنون گروهی آنجا حاکم شدند که از گذشته هم با ایران بد بودند و امروز قدرت را در اختیار گرفته اند، اسرائیلی ها و ارتجاع منطقه هم آنها را حمایت کردند واین فشار را به مردم ایران آوردند. در برابر این فشار چه اقدامی باید بکنیم؟

روحانی گفت: اگر کسی بگوید تحریم را نمی شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم ، این حرف نادرست است . چطور است که در سال ۹۲ و ۹۴ توانستیم تحریم را بشکنیم؟ مگر ایران تحریم نبود پس چطور تحریم را شکستیم؟ یک بخش تحریم را در سال ۹۲ شکستیم و بخشی از آن را هم در ۹۴ شکستیم.

آمریکا پیغام می فرستد که مذاکره کنیم

روحانی گفت: اگر ملتی صبار و شکور شد، آمریکا ناچار است سر تسلیم فرود بیاورد. اینکه آمریکا در طول یکسال گذشته ده‌ها پیغام برای ما فرستاده که با هم مذاکره کنیم، در این که تردید نداریم و در چند روزی که در نیویورک بودم ۵ ، ۶ پیام برای من آمد که آمریکایی‌ها می‌گویند بیایند با هم مذاکره کنیم. اگر شکست خورده ایم و اگر آمریکایی‌ها می‌گویند ایران تاب ندارد و این انقلاب نمی‌ماند پس برای چه این همه اصرار می‌کنید؟ به قول شما به طور طبیعی ۲ ماه دیگر و ۵ ماه دیگر این انقلاب از دست می‌رود پس چرا این همه التماس می‌کنید؟

آمریکا هنوز هم برای مذاکره با ایران واسطه می فرستد

رئیس جمهور گفت: چرا همه رهبران دنیا را واسطه کردید و همین امروز هم واسطه می‌کنید. پس معلوم است، ملت ما این قدرت را دارد که تحریم را بشکند، راه خودش را ادامه دهد، ما این کار را خواهیم کرد و این جزو وظایف ما است که این کار را انجام دهیم. قدرت‌نمایی، وحدت، اتحاد و تولید ما در بخش کشاورزی و صنعت کارهایی است که امسال محقق شده است و این را شعار نمی‌دهم.  آمار کشاورزی و صنعت  را در همین ماه‌های آخر امسال نسبت به پارسال نگاه کنید و خودرویی که همیشه با آن یک مقدار مشکل داریم و مردم ما با آن مشکل دارند، از لحاظ تولید خودرو الان ۱۰۰ درصد و ۱۴۰ درصد تولید رشد پیدا کرده است.