عوارض آمپول‌های چربی سوز برای لاغری

75

1398/11/30

16:35


دانستن عوارض آمپول‌های چربی سوز برای کسانی که دنبال لاغری و داشتن اندامی زیبا با این آمپول‌ها هستند یکی از ضروریات است. همه‌ی افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند ممکن است از روش‌های مختلفی از جمله رژیم‌های غذایی مختلف، ورزش و پیاده روی، دمنوش‌های لاغری، آمپول‌های چربی سوز و قرص‌های لاغری استفاده کرده باشند.

عوارض آمپول‌های چربی سوز برای لاغری

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سلامت نیوز اما عاقلانه‌ترین کار این است که دنبال روش‌هایی باشیم که علاوه بر کمک به کاهش وزن، سلامتی ما را به خطر نیندازد.

اکثر تولید کنندگان آمپول‌های چربی سوز در تبلیغاتشان ادعا می‌کنند که این آمپول‌ها موجب کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه می‌شوند و ازعوارض آمپول‌های چربی سوزحرفی نمی‌زنند، ولی متاسفانه آمپول‌های چربی سوز در اکثر موارد کمکی به کاهش وزن طولانی مدت نمی‌کنند و اگر موجب کاهش وزن شوند اغلب به صورت کوتاه مدت است و دوباره چربی‌ها به بدن باز می‌گردند.

اغلب آمپول‌های لاغری در متابولیسم قند و انسولین تاثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند متابولیسم کربوهیدرات بیشتر صورت بگیرد و بدن را بیشتر خشک و عضلانی می‌کند.

عوارض آمپول‌های چربی سوز بیشتر از فواید آن است. استفاده‌ی خودسرانه و بدون مشورت پزشک از این آمپول‌ها عوارضی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، اسهال و مشکلات روده‌ای به همراه دارد. در بعضی مواقع افراد از عوارض جبران ناپذیری مانند: مشکلات قلبی، فشار خون بالا و مشکلات نارسایی کلیوی که تا آخر عمر باقی می‌مانند خبر داده‌اند.

به علت عوارض آمپول‌های چربی سوز اکثر متخصصان از تجویز آمپول‌های چربی سوز خودداری می‌کنند و معتقدند بهترین روش برای کاهش وزن تغییر عادات غذایی و داشتن فعالیت‌های بدنی برای چربی سوزی است.

ما در این مقاله شما را با تعدادی از این آمپول‌های چربی سوز و عوارض ناشی از مصرف آن‌ها آشنا می‌کنیم.
آمپول‌های چربی سوز
آمپول سوماتروپین

آمپول سوماتروپین یکی از آمپول‌های چربی سوز است که اغلب ورزشکاران و بدنسازان از آن استفاده می‌کنند چرا که علاوه بر چربی سوزی باعث قوی شدن عضلات نیز می‌شود، اما در اصل آمپول سوماتروپین در اختلالات رشد کاربرد دارد.

عوارضی مانند: اختلال در سلول‌های پانکراس، خستگی و فرسودگی، مرگ بر اثر کیفیت پایین دارو و منع برای بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید باعث شده است که خیلی از کشورها استفاده از این دارو را ممنوع کنند.
آمپول ویکتوزا

آمپول ویکتوزا بیشتر برای کاهش قند خون مصرف می‌شود و تاثیر چندانی بر کاهش وزن ندارد. طبق تحقیقی که کارخانه‌ی تولید کننده آمپول ویکتوزا انجام داده است مشخص شد کسانی که از این آمپول استفاده کرده‌اند فقط ۵ درصد از بقیه‌ی گروه تحقیق کاهش وزن داشته‌اند.

بنابراین استفاده ازآمپول چربی سوز ویکتوزا برای لاغری زیاد کار عاقلانه‌ای نیست. این آمپول چربی سوز نیز مانند داروهای دیگر لاغری دارای عوارض است.

عوارض آمپول چربی سوز ویکتوزا شامل تهوع، احساس ضعف و خستگی، عوارضی شبیه آنفولانزا و همچنین در موارد نادری منجر به سرطان پانکراس در بعضی از افراد شده است.
آمپول آدیتوپید

یکی دیگر از آمپول‌های چربی سوز آمپول آدیتوپید است.آمپول آدیتوپید از نظر چربی سوزی مناسب است زیرا عروق منجر به سلول‌های چربی را تحلیل می‌برد و باعث مرگ سلول‌های چربی می‌شود ولی این آزمایشات بر روی موش و میمون انجام گرفته است و کاربرد آن روی انسان‌ها تایید نشده است.

شاید علت اصلی اینکه آمپول ویکتوزا بعد از چندین سال تایید نشود این باشد که به علت اختلال در خون‌رسانی به سلول‌های چربی بافت کلیه ممکن است باعث نارسایی کلیوی در افراد بشود.
آمپول کلن

آمپول کلن یکی دیگر از آمپول‌های چربی سوز است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اما نوعی از این آمپول که در بازار موجود می‌باشد نوع دامی آن است.

این دارو با مکانیسم سمپاتیک منجر به کاهش وزن می‌شود و ممکن است برای قلب مضر باشد زیرا وقتی که فعالیت سمپاتیک قلب را زیاد کنیم احتمال اسپاسم عضله قلب و حتی مرگ در فرد زیاد می‌شود.

از عوارض آمپول چربی سوز کلن به لرزش دست، تپش قلب، فشار خون بالا و بی‌خوابی می‌توانیم اشاره کنیم. آمپول چربی سوز کلن به علت اثر ترموژنیک که دارد ممکن است باعث گرگرفتگی وگرما در افراد شود بنابراین برای زنان بالای ۵۰ سال که به خودی خود این حالت‌ها را دارند اصلا توصیه نمی‌شود.
آیا داروی بدون عوارض وجود دارد؟

بهترین جواب برای این سوال، خیر است. زیرا همه‌ی آمپول‌ها و داروهای چربی سوز دارای عوارض هستند. داروهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم فقط تعداد معدودی بودند زیرا داروها و آمپول‌های چربی سوز موجود در بازار بسیار زیاد هستند. یکی از نکات مهمی که باید همیشه به یاد داشته باشیم این است که هیچ آمپول و دارویی حتی داروهای گیاهی بدون عارضه نیستند.

اگر اضافه وزن دارید و فکر می‌کنید بهترین راه برای خلاصی از این چربیها استفاده از آمپول‌های چربی سوز است، قبل از استفاده از آمپول‌های چربی سوزبهتر است به پزشک مراجعه کنیم و در اولین قدم علت اصلی چاقی و اضافه وزن خود را تشخیص دهیم و سپس به دنبال راه حل برای خلاصی از این اضافه وزن باشیم.
عوارض‌های ناشی از آمپول‌های چربی سوز:

علاوه بر عوارضی که برای آمپول‌های سوماتروپین و بقیه نوشتیم، داروهای مختلف می‌توانند عوارض مختلفی نیز داشته باشند. از عوارض‌های خطرناکی که آمپول‌های چربی سوز می‌توانند داشته باشند:

به درد شکم، اجابت مزاج فوری و رفتن مکرر به دستشویی، دگرگون شدن نوع خروجی مدفوع، اسهال، احساس درد در روده‌ها، اختلال در چرخه‌ی قاعدگی، آسیب به دندان‌ها و لثه‌ها، قند خون پایین در بیماران دیابت نوع۲، خونریزی حلق و گلو، دگرگون شدن آنزیم‌های کبدی، بیش فعالی، نوسان‌های خلقی، احساس لرز، بروز حساسیت، خشک شدن دهان و حتی از کار افتادن بعضی از اندام‌های بدن می‌توان اشاره کرد.

حتی داروهای گیاهی نیز عوارضی مانند درد معده ، تهوع، افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا می‌توانند داشته باشند.به عنوان مثال یکی از داروهای گیاهی برای چربی سوزی، کپسول زیره است که باعث کاهش اشتها می‌شود ولی با این حال عوارض خاص خود را دارد.

اگر کپسول زیره زیاد مصرف شود چربی‌های دور چشم که برای حفظ جوانی موثر هستند را آب کرده و باعث خشکی و چروک دور چشم می‌شود چرا که چربی‌های دور چشم زودتر از چربی‌های سایر نقاط بدن آب می‌شوند.

عوارض آمپول‌های چربی سوز و خطراتی که برای بدن دارد باعث می‌شود دنبال روش‌های بهتری برای کاهش اضافه وزن خود باشیم.

بهترین توصیه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند این است که از رژیم‌های غذایی و رژیم‌های کم کالری برای لاغری استفاده کنند و در کنار این رژیم‌ها از ورزش، پیاده روی و فعالیت‌های بدنی برای کالری سوزی بیشتر بهره بگیرند.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو