مارتین اسکورسیزی وسترن

اسکورسیزی پس از «ایرلندی» فیلم وسترنی با دی‌کاپریو و دنیرو می‌سازد.

«رودریگو پری‌یتو» فیلمبردار همیشگی «مارتین اسکورسیزی» دسامبر گذشته فاش کرد که لحن فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) هنوز مشخص نیست. اکنون خود اسکورسزی اعلام کرده است که لحن فیلم را یافته و این پروژه‌ی اقتباس شده از رمان تاریخی «دیوید گرن» اولین وسترن او خواهد بود. «قاتلین ماه گل» تازه‌ترین فیلم اسکورسیزی به دنبال «ایرلندی» (The Irishman) است که ۱۰ نامزدی اسکار را امسال به دست آورد. اسکورسیزی در پروژه‌ی جدیدش با «لئوناردو دی‌کاپریو» و «رابرت دنیرو» همکاری می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اسکورسیزی در مصاحبه با «پرمی‌یر» در مورد فیلم می‌گوید:‌ «به نظر ما یک وسترن است. داستان در سال ۱۹۲۱-۱۹۲۲ در اوکلاهوما روی می‌دهد. قطعاً کابوی‌ها وجود دارند، اما هم اسب دارند و هم اتومبیل. فیلم در مورد قبیله‌ی سرخ‌پوست اوسج است که بدترین مناطق به آن‌ها برای سکونت داده می‌شود. آن‌ها عاشق این سرزمین شدند زیرا فکر می‌کردند که سفیدپوست‌ها هرگز به آن علاقه‌مند نمی‌شوند. اما بعد در آن‌جا نفت پیدا می‌شود و به مدت ده سال، اوسج ثروتمندترین مردم دنیا می‌شوند. سپس مثل معدن‌های یوکان و کلورادو، لاشخورها از راه می‌رسند، سفیدپوستان، اروپایی‌ها می‌آیند، و همه چیز از بین می‌رود. در آنجا، دنیای زیرزمینی چنان نفوذی داشت که فرد برای کشتن سگ به زندان می‌افتاد اما به خاطر کشتن سرخ‌پوست نه.»

اسکورسیزی ادامه می‌دهد: «تأمل در مورد ذهنیتی که ما را به این وضعیت رسانده بسیار جالب است. تاریخ تمدن به بین‌النهرین برمی‌گردد. هیتی‌ها مورد هجوم گروهی قرار می‌گیرند و سپس محو می‌شوند، و بعد گفته می‌شود که با نژادهای دیگر تلفیق یا جذب شده‌اند. درک این ذهنیت که در تمدن‌های دیگر در طول دو جنگ جهانی تکرار شد جذاب است. به نظرم من محدود به زمان خاصی نیست. این فیلمی است که ما می‌خواهیم بسازیم.»

کتاب «دیوید گرن» قتل‌های قبیله‌ی اوسج را در کانون توجه قرار می‌دهد. این قتل‌ها توجه اف‌بی‌آی تازه‌تأسیس را به خود جلب می‌کند. پارامونت ژوئن گذشته امتیاز پخش این فیلم را خریداری کرد و اسکورسیزی را پس از همکاری با نت‌فلیکس با «ایرلندی»، به استودیوهای بزرگ هالیوود بازگرداند. فیلمبرداری «قاتلین ماه گل» از بهار آینده آغاز می‌شود تا فیلم احتمالاً در سال ۲۰۲۱ عرضه شود.