تازه‌ترین اطلاعات درباره شیوع کرونا در قم

منبع: برترین ها

66

1398/11/30

19:30


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به قم سفر کرده است توضیحات و توصیه هایی در خصوص بیماری کرونا ارائه کرد.

خبرگزاری ایرنا: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به قم سفر کرده است توضیحات و توصیه هایی در خصوص بیماری کرونا ارائه کرد.

قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت روز چهارشنبه گفت که امکان درگیری هر کشوری با ویروس کرونا به دلیل شرایط مسری بودن وجود دارد، همان‌طور که در کشورهای اطراف نیز موارد مبتلا بوده است؛ البته به ایران با تاخیر ورود پیداکرده است.

وی افزود: در کشور ما نیز ورود پیداکرده و تشخیص اولیه ۲ مورد مثبت بوده که ساکن شهر قم بوده‌اند و آزمایش های تکمیلی در حال انجام است و نتیجه قطعی به اطلاع مردم می‌رسد.

این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست، ولی مراقبت و رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از همه‌گیری بسیار مهم است.

دانشگاه علوم پزشکی یکی از بیمارستان‌ها را برای درمان بیماران مشکوک در نظر گرفته است و علایم افرادی که مشکوک به کرونا می‌باشد در این بیمارستان زیر نظر قرار می‌گیرند.

بیمارستان دوم و تمام کادر درمانی بیمارستان‌های شهر قم به حال آماده‌باش درآمده است؛ لوازم مصرفی کادر درمانی و بیماران آماده است و از نظر دارو و امکانات کمبودی در استان قم وجود ندارد.

وی افزود: با دستور وزیر بهداشت، روز گذشته گروهی از اداره کل بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در استان قم مستقرشده‌اند و به رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز کمک می‌کنند تا این مساله مدیریت شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: جای نگرانی نیست و از مردم درخواست داریم با رعایت بهداشت فردی، از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و ترجیحا از رفتن به اماکن شلوغ خودداری کنند، در غیراین‌صورت از ماسک استفاده نمایند.

تاکنون گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای دیگر گزارش نشده، ولی امکان ابتلا در شهرهای دیگر نیز وجود دارد.

نیازی به استفاده از ماسک توسط همه مردم نیست،‌ بلکه افرادی که با بیمار در ارتباط هستند از جمله همراهان و کادر پزشکی و یا افرادی که مشکوک به این ویروس هستند باید از ماسک استفاده نمایند.

از نظر تامین ماسک جای نگرانی نیست و در صورت کمبود از استان تهران تامین می‌شود.

اطلاعات تکمیلی خبرنگار ما نشان می دهد این دو نفر از افراد مسن و از دو منطقه جداگانه قم بوده و نه تنها سفر خارجی بلکه سفر خارج از استان هم نداشته اند. با این حال هنوز علت و چگونگی ابتلای احتمالی آنان به کرونا مشخص نیست و موضوع در دست بررسی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو