دیدنی های اندیکا و نگاهی به چشم اندازهای طبیعی و مناطق تاریخی آن

دیدنی های اندیکا و نگاهی به چشم اندازهای طبیعی و مناطق تاریخی آن


منبع: آرگا

184

1398/11/30

22:40


اندیکا یکی از جاذبه های توریستی در استان خوزستان است این شهرستان در شمال شرقی از این استان واقع شده است و دارای جاذبه های توریستی مختلفی است. از دیدنی های اندیکا می توان به یکی از آبشارهای معروف آن اشاره کرد آبشار طوف کما است که در روستای موری قرار گرفته است و ۶۰ متر ارتفاع است که بسیار دیدنی است.

قرار گرفتن اندیکا در میان رشته کوه های زاگرس موجب اهمیت آن شده است این شهرستان یکی از مناطق توریستی در خوزستان است که از نواحی اطراف با چهار محال بختیاری، دزفول، لالی و مسجد سلیمان همسایه است همسایگی این شهرستان با این شهرها و استان های همجوار موجب می شود تا آمار گردشگران روز به روز در این مناطق افزایش پیدا کند.

درباره اندیکا

این شهرستان تا پیش از سال ۱۳۸۶ یکی از توابع مسجد سلیمان بوده است و به دلیل پیشرفت های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی که داشته است در سال ۱۳۸۷ به عنوان یک شهرستان مستقل شروع به فعالیت کرده است و تا کنون پیشرفت های زیادی نیز عاید آن بوده است. این شهرستان از سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو تشکیل شده است و شش دهستان و چندین روستا دارد که در هر یک از این مناطق می توانید جاذبه های توریستی مختلفی را مشاهده کنید.

این منطقه کوهستانی دارای کوهپایه های سرسبز و مرتفع نیز می باشد که به تنهایی یکی از مهم ترین چشم اندازهای آن را تشکیل می دهند. دشت ها فلات و مناطق میان کوهی نیز بر جذابیت های این منطقه گردشگری افزوده اند این منطقه از آب و هوای معتدلی برخوردار است و دارای بارش های نسبتا مناسبی است. یکی از جذابیت هایی که در سفر خود به این شهرستان می توانید از آن لذت ببرید آشنایی با زندگی های عشایری است برخی از کمپ های عشایری که در مناطقی از این شهرستان هستند توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده اند شما علاقه مندان و گردشگران نیز اگر می خواهید بیشتر با جاذبه های توریستی این منطقه از خوزستان آشنا شوید می توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 دیدنی های اندیکا را بیشتر بشناسید:

اندیکا یکی از مناطق تاریخی در خوزستان است که تا کنون پنهان مانده است و کمتر کسی درباره این شهر تاریخی گمنام می داند این شهرستان دوران تاریخی مختلفی را پشت سر گذاشته است در این مناطق دفینه هایی وجود دارند از ارزش تاریخی بالایی برخوردار هستند. در تحقیقات باستان شناسی نیز نشان داده می شود که این منطقه محلی برای سکونت انسان های چند هزار سال پیش بوده است همچنین آثاری از دوران پارینه سنگی نیز بر جای مانده اند که ارزش تاریخی آن را بالاتر برده اند. بخش هایی از این شهرستان همچون چلو و آبرز دارای ارزش تاریخی بیشتری هستند و آثار تاریخی بیشتری در این مناطق کشف شده اند با وجود ۳۸ اثر تاریخی که در این شهرستان و نواحی مختلفی از آن یافت شده است این منطقه یکی از جاذبه هایی است که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مهم ترین قلعه های باستانی و تاریخی همچون قلعه بردی، دژ ملکان، قلعه دلی، قلعه لیت، ارکی شلا، قلعه خواجو و … هستند از سوی دیگر کتیبه های تاریخی از دوره های مختلف تاریخ در این مناطق بر جای مانده اند که به خودی خود تماشایی هستند.

جاذبه های اندیکا

جاذبه های طبیعی:

دیدنی های اندیکا  بسیار متنوع هستند گردشگران و علاقه مندان در این شهرستان می توانند از جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی دیدن کنند چشمه آب گرم بابا احمد یکی از این جاذبه های طبیعی است که یک چشمه گوگردی است و در نزدیکی یکی از امامزاده های شهر واقع شده است. این گرمابه به عنوان تنها گرمابه شهرستان شناخته می شود این گرمابه دارای رختکن است و در گذشته اعتقاد بر این بود که حمام کردن در این حوضچه املاح کافی را به بدن می رساند.

سوسن سرخاب یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در اندیکا است این جاذبه در دامنه کوه های تازار قرار دارد و سرچشمه آن از آب های کازرون است این منطقه یکی از مهم ترین قطب های شهرستان برای ماهی گیری است. که دارای کوچه های باستانی و تاکستان های انگور است برخی از بناهای تاریخی نیز در این منطقه افت شده اند که بر جذابیت تاریخی آن می افزاید. آسیاب های باستانی، قبرستان شیر سنگی و نقش برجسته ها از بناهای تاریخی هستند که می توانید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید.

طبیعت اندیکا

اگر همچنان به جاذبه های طبیعی این منطقه علاقه مند هستید می توانید به سراغ دریاچه عباسپور بروید این دریاچه یا سد در دهه ۵۰ زیر آب مدفون شد اما با این وجود بناهایی از آن برجای مانده است وسعت این دریاچه ۵۵ کیلومتر مربع است در این منطقه پلاژهایی برای گردشگران ارائه می شود که راحتی آن ها را به همراه دارد. شما می توانید با بازدید از این دریاچه از امکانات تفریحی آن همچون قایق سواری نیز لذت ببرید جدای از امکانات گردشگری در این دریاچه چشم اندازهای ویژه ای وجود دارد که دیدن آن ها نزدیک لذت بخش خواهد بود. تالاب شیمبار، للر، سد گدار لندر و چشم اندازهای بکر از دیگر مناطق دیدنی و طبیعی در این منطقه هستند.

جاذبه های توریستی اندیکا

جاذبه های تاریخی:

جاذبه ها و دیدنی های اندیکا به لحاظ تاریخی نیز بسیار دیدنی و تماشایی هستند دوراب که یکی از روستاهای باستانی است و بقعه متبرکه احمد بلد در این روستا قرار دارد کتک نیز یکی دیگر از مناطق تاریخی است که دره ای است در میان للر و کتک استودان های تاریخی که از این مناطق بر جای مانده است توجه علاقه مندان زیای را به خود جلب کرده است. روستاهای تاریخی این شهرستان بسیار متنوع هستند و تنها به این روستا ختم نمی شوند یکی دیگر از روستاهای تاریخی آن نیز روستای موری است که در جنوب کشورمان قرار دارد جالب است بدانید که معماری این روستا سنتی است از این رو گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

دیدنی های اندیکا

طبیعت اندیکا نیز جدای از جاذبه های طبیعی که دارد نشانگری از نعمت های الهی است این منطقه معجزه ای از توحید و خلقت پروردگار است آقار طبیعی و ارزشمندی که در این مناطق می توانید مشاهده کنید در کمتر جایی از دنیا دیده می شود.

آثار تاریخی برجسته ای که در روستای موری قرار دارند شامل نقش برجسته های باستانی هستند که ارزش تاریخی بسیار بالایی دارند اندیکا که یک شهرستان تاریخی است یکی از جاذبه های دیدنی و مکان های دیدنی استان خوزستان است که تا کنون کمتر در میان گردشگران شناخته شده است و در این بخش با جاذبه های متنوعی از آن آشنا شدید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو