عرف: تبلیغات در فضای مجازی کنترل می‌شود

منبع: برترین ها

74

1398/12/1

02:33


رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به طرح موضوعاتی درباره انتخابات ایران در رسانه‌های خارج از کشور و در کلام برخی سیاستمداران خارجی، اظهار کرد: موضوع تحریم موضوع تازه‌ای نیست. این کار در هر دوره از انتخابات اتفاق می‌افتد و جریان‌هایی از خارج سعی می‌کنند مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کنند که همیشه تیر این اقدامات به سنگ خورده است.

ایسنا: جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور طی سخنانی در گفت‌وگو با یکی از بخش‌های خبری سیما با بیان اینکه اگر نهادی که از منابع دولتی استفاده می‌کند پیامک‌های تبلیغاتی انتخاباتی ارائه کند تخلف است، تاکید کرد: ما چنانچه کسانی بدون اجازه از شماره همراه شهروندان برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنند را مورد پیگیری قرار می‌دهیم و تخلفات را حتما رسیدگی خواهیم کرد. همچنین نهادهای دولتی جز برای دعوت به کلیت حضور در انتخابات نمی‌توانند درباره اشخاص پیامک تبلیغاتی ارسال کنند و این تخلف است.

وی درباره رسیدگی به مواردی از تبلیغات انتخاباتی نامعمول که اخیراً ویدیوهایی از آن در فضای مجازی منتشر شده، داریم کرد: ما در انتخابات باید عمدتاً ایجابی برخورد کنیم و کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام کنند اما کاندیداهایی که دنبال کارهای دیگری می‌روند، حتما پیگیری می‌شود و موارد لازم به قوه قضائیه ارائه و اگر لازم باشد مجازات هم انجام می‌شود. این موارد قطعاً بی‌پاسخ نمی‌ماند.

عرف: تبلیغات در فضای مجازی کنترل می‌شود

عرف افزود: اما اینکه کسی تصور کند اگر امروز کارناوالی راه افتاد فردا با آن برخورد می‌شود، تصور درستی نیست چون باید این موارد مستندسازی شود و پرونده تشکیل شود که رسیدگی به آن به بعد از انتخابات موکول می‌شود.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه اگر امروز در شهر مشاهده می‌کنیم که تبلیغات کاغذی کمتر است به نظر می‌رسد تبلیغات به فضای مجازی رفته است، گفت: البته اگر تبلیغات در فضای مجازی انجام می‌شود معنایش این نیست که کسی نظارتی بر آن ندارد. این موارد هم کنترل می‌شود و اگر در آنجا هم تخلفی صورت گیرد حتما با آن در زمان خودش برخورد می‌شود.

عرف با اشاره به طرح موضوعاتی درباره انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی و در کلام برخی سیاستمداران خارجی، اظهار کرد: موضوع تحریم موضوع تازه‌ای نیست. این کار در هر دوره از انتخابات اتفاق می افتد. در هر دوره جریان‌هایی از خارج از کشور سعی می‌کنند مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کنند که همیشه هم تیر این اقدامات به سنگ خورده است.

وی تصریح کرد: گاهی این موضوع را جریان نفاق در خارج کشور پیگیری می‌کرد و گاهی هم برخی جریانات افراطی در داخل کشور به چنین موضوعی می‌پرداختند. در دولت آقای ترامپ هم چنین مسیری دنبال شده است اما مردم ما فهیم‌تر از این هستند که به چنین مواردی توجه کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برکناری برخی از دست‌اندرکاران انتخابات در روزهای اخیر به دلیل حمایت از برخی کاندیداها اظهار کرد: اگر به این نتیجه برسیم که فرماندار یا بخشداری در یک حوزه انتخابیه بی‌طرفی را رعایت نکند و به طرفداری بپردازد، به سرعت او را کنار می‌گذاریم و در این زمینه تعارف هم نداریم. این موضوع به حق الناس مربوط است و با اعتماد مردم سروکار دارد.

وی همچنین درباره تعداد کل داوطلبان انتخابات و تعداد کاندیداهای انصرافی اظهار کرد: در مجموع ۱۶۰۳۳ نفر ثبت‌نام کردند که در مرحله اول رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی ۸۶۴ نفر انصراف دادند و در مرحله بعدی که بررسی‌های هیئت‌های نظارت استانی و سپس شورای نگهبان آغاز شد هم قریب به ۷۰۰ نفر انصراف دادند و در مجموع بیش از ۱۵۰۰ نفر از ابتدای ثبت‌نام‌ها تا این هفته از کاندیداتوری انصراف دادند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو