عکس های سودابه مرادیان و همسرش و خانواده‌ + بیوگرافی کامل

عکس های سودابه مرادیان و همسرش و خانواده‌ + بیوگرافی کامل


منبع: نمکستان

223

1398/12/1

02:39


سودابه مرادیان در بیست و یکم آذرماه سال ۵۱ در تهران متولد شد. فیلمساز، تدوینگر و بازیگر توانائی که مخاطبان قدیمی تلویزیون او را با سریال خاطره انگیز باغ گیلاس به خاطر میاورند.

نمکستان: سودابه مرادیان در بیست و یکم آذرماه سال ۵۱ در تهران متولد شد. فیلمساز، تدوینگر و بازیگر توانائی که مخاطبان قدیمی تلویزیون او را با سریال خاطره انگیز باغ گیلاس به خاطر میاورند. وی از اوایل دهه هفتاد وارد دنیای بازیگری شد. نگاهی میکنیم به کارنامه هنری سودابه مرادیان که نقاط درخشنده فراوانش میتواند تجارب ارزنده ای را در اختیار نسل جدید بازیگران و سینماگران جوان ایرانی بگذارد.

سودابه مرادیان عکس سودابه مرادیان و همسرش بیوگرافی سودابه مرادیان

تحصیلات :

در بیست و یک سالی از دانشکده سینما، در رشته تئاتر با گرایش تدوین فارغ التحصیل شد و سپس تحصیلات خود را در کشور آمریکا و در دانشگاه کل آرتس یا همان موسسه هنرهای کالیفرنیا پی گرفت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیلم و ویدیو گردید. جالب است بدانید، بنیان گذار دانشگاهی که خانم مرادیان در آن تحصیل کرده والت دیزنی بوده است.

ازدواج :

در مورد وضعیت تاهل سودابه مرادیان هیچ اطلاعی وجود ندارد.

حضور در تلویزیون :

مخاطبان تلویزیونی در دهه هفتاد باید او را با دو سریال باغ گیلاس و نیز تابستانی سرشار از محبت به یاد بیاورند. تابستانی سرشار از محبت در سال  به کارگردانی عباس رنجبر در سال ۱۳۷۱ از تلویزیون به نمایش درآمد.

باغ گیلاس دیگر سریال زیبائی بود که در زمان پخشش بینندگان زیادی را به خودش جذب کرده بود. سریالی به کارگردانی مجید بهشتی که سال ۷۲ از شبکه یک سیما پخش شد و بازیگرانی چون مهران مدیری، اسماعیل داور فر و عبدالرضا اکبری در آن ایفای نقش میکردند و سودابه مرادیان در آنجا نقش دختری به نام مریم را ایفا میکرد. داستان فیلم کشمکش و درگیری دو برادر بر سر میراث جای مانده از پدرشان را به تصویر می کشید.

عکس های سودابه مرادیان و همسرش

از کارگردانی و تهیه کنندگی تا مستند سازی :

اولین فیلم بلند سینمائی وی قافله سالار نام داشت که در سال ۱۳۷۴ ساخته شد. از بازیگران و نیز داستان فیلم اطلاع زیادی وجود ندارد. پس از آن او هشت اثر را کارگردانی نمود که در برخی موارد تدوینگری و نیز نویسندگی و تهیه کنندگی این فیلمها نیز با او بود.

فیلمهائی همچون: مهین، آفتابگردانهای وحشی، قصه خاک سوخته، صدای خاموش و من دیروز به دنیا آمدم. مهم ترین و درخشان ترین فعالیت وی در زمینه فیلم سازی، ساخت فیلم پولاریس بود که وی بعد از مهاجرت به آمریکا آن را ساخت. فیلمی که محصول مشترک ایران و آمریکا بود و سودابه مرادیان آن را به همراه نغمه ثمینی به نگارش درآورده بود و در مورد زندگی یک خبرنگار بود که دچار اختلالی روانی پس از وقوع یک حادثه شده و مسائلی را از همسرش مخفی نگه میدارد.

در این فیلم بازیگرانی ایرانی و آمریکایی حضور داشتند که از جمله آنها میتوان به بهرام رادان و الیزابت رم اشاره کرد. این فیلم در جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا در دو بخش کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن، نامزد شد و همچنین در جشنواره کالور سیتی لس آنجلس به عنوان بهترین فیلم شناخته شد.

خانم مرادیان در مصاحبه ای از مهجور بودن سینمای ایران در میان جامعه آمریکائی گلایه میکرد و معتقد است که سینمای ایران آنطور که باید در میان مردم و سینماگران آمریکائی شناخته شده نیست. همچین وی برای ساخت فیلم مهین موفق به اخذ جوایزی از چندین جشنواره جهانی از جمله جشنواره فیلمهای ایرانی در آمریکای شمالی گردید.

داوری جشنواره :

او در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران یکی از اعضای هیئت داوران بود. همچنین وی در سالهای ۸۱ و نیز ۸۴ یکی از داوران جشن خانه سینما بود و نیز به عنوان هیئت انتخاب جشنواره فیلم باران نیز برگزیده شده بود همچنین در سال ۱۳۸۵ به عنوان مدیر اجرائی اولین کارگاه آموزش تخصصی مستند سازی انتخاب شد. وی پس از سالها بازیگری و ساخت مستند و تدوینگری و نویسندگی چند فیلم سینمائی در سال ۸۸ به آمریکا مهاجرت نمود و در آنجا تحصیلات و نیز حرفه خود را ادامه داد.

زندگینامه سودابه مرادیان

در ادامه با بیوگرافی و عکس های جدید سودابه مرادیان همراه ما باشید.

بیوگرافی سودابه مرادیان

همچنین ببینید: عکس و بیوگرافی کامل متین ستوده

عکس و بیوگرافی سودابه مرادیان

عکس و بیوگرافی سودابه مرادیان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو