هر روز به حمام نروید !

منبع: تالاب

100

1398/12/1

08:50


هر روز به حمام نروید !

هرروز حمام کردن و دوش گرفتن برای بدن مفید نیست !

شاید شـما هم اهل دوش گرفتن هر روزه باشید ولی باید بدانید کـه این کار برای سلامتی مفید نیست. هرروز حمام رفتن پوست و موی شـما را خشک می کند و آسیب جدی بـه انها میزند.

 

بـه گزارش تالاب ؛ یک متخصص پوست و مو درباره عوارض حمام طولانی‌مدت اظهار کرد:

اگر جزو افرادی هستید کـه زیاد تعرق نمیکنید، پس نیازی بـه استحمام روزانه ندارید، زیرا استحمام مداوم و استفاده از صابون‌هاي‌ مختلف در حین شست‌وشو موجب خشکی پوست می شوند. صابون‌ها بـه دلیل از بین بردن چربی‌هاي‌ ارزشمند روی پوست موجب خشکی ان خواهند شد. البته برخی افراد بی‌دلیل و بیشتر اوقات از صابون حین شست‌وشو استفاده میکنند.

 

هدی عین‌اللهی گفت: استحمام زیاد علاوه بر ازبین رفتن چربی پوست، موجب خشک شدن موها هم می شود. چربی‌هاي‌ طبیعی موجود در موها نیز با شست‌وشوی روزانه کاملا از بین می روند و بـه همین دلیل موها آسیب‌دیده و وز میشوند.

 

طبق تحقیقات بـه‌دست‌آمده نباید موها را بیش از یک یا دو بار در هفته بشویید، اما میتوانید برای مرطوب نگه داشتن موها از حالت‌دهنده‌هاي‌ مناسب استفاده کنید.

 

وی بیان کرد: اگر مجبورید هرروز دوش بگیرید، سعی کنید طول مدت ان بیش از ۱۰ دقیقه نشود و هم‌ چنین از آب سرد استفاده کنید کـه پوست‌تان دچار خشکی نشود.

 

هر روز به حمام نروید !

دوش گرفتن هر روزه ممنوع است !

 

عین‌اللهی تصریح کرد: استفاده مدام از آب داغ ناخن‌ها را منبسط میکند و باعث ورقه‌ورقه شدن و ترک خوردن‌شان می شود. ناخن‌ها با شست‌وشوی زیاد، رطوبت و چربی‌شان را از دست میدهند و خشک و پوسته‌پوسته میشوند.

 

هوای گرم داخل خانه ها هم این روند منفی را تشدید می‌ کند، لذا بهتر اسـت هوای منزل خودرا در زمستان با استفاده از دستگاه بخور یا کتری آب جوش، مرطوب نگه دارید تا دچار خشکی پوست نشوید.

 

این متخصص پوست و مو گفت: بعد از استحمام افراد باید از کرم‌هاي‌ مرطوب‌کننده برای پوستشان استفاده کنند، زیرا باید ان را مرطوب نگه دارند تا دچار اگزما نشوند. این‌ کار باعث میشود پوست دیرتر دچار خشکی شود و عوارض ان دیرتر بـه سراغتان آید.

 

بنابر این همیشه در کیف خود یکی از این کرم‌ها را داشته باشید کـه بتوانید در محل کار و خارج از منزل هم جلو خشکی پوست‌تان را بگیرید. البته یادتان باشد از لوسیون‌هایي کـه حاوی «آلفا هیدروکسی اسید» هستند، استفاده نکنید زیرا برای پوستی کـه دچار اگزما شده اسـت، ضرر دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو