چگونه دوقلو پسر باردار شویم؟

منبع: نی نی بان

86

1398/12/1

10:35


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من خانمی 30 ساله هستم که با درمان ناباروری یک ساله با داروهای محرک تخمک گذاری در حال حاضر دختری یک سال و نیمه دارم. می خواستم حاملگی بعدی من به علت سنم دوقلو و حتما پسر باشد. در مطالب شما خواندم که lul تا 70 درصد به تعیین جنسیت پسر کمک می کند. سوال من این است که وقتی تنها اسپرم پسرساز به رحم فرستاده میشود چگونه جنین دختر می شود و این روش چقدر به خواسته من کمک می کند؟

پاسخ دکتر الهام هاشمیان نائینی، جراح و متخصص زنان و زایمان:

این که می‌خواهند در بارداری دوقلو به دنیا بیاورند و حتما هم جنسیت شان پسر باشد، کار بسیار تخصصی است و به داروهای تخصصی هم احتیاج دارد که به هیچ وجه نمی توانیم بدون دیدن بیمار و ویزیت از نزدیک این داروها را برایش تجویز کنیم .در مورد بارداری دو قلو زمان بندی تخمک گذاری خیلی سخت است و فرد حتما باید از یک دوره زمانی مشخصی از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کند تا بعد از مقاربت احتمال بارداری دوقلو افزایش پیدا کند.پیشنهاد می کنم حتما به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند تا این داروها را برایشان تجویز کنند.

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:

از نظر ما حاملگی دوقلو حتی اگر با روش های کمکی مانند آی وی اف به دست آمده باشد نوعی شکست است چون دوقلو حامله بودن پر خطر بوده و ممکن است در این شرایط دچار زایمان زودرس شوید یا جنین ها دچار مشکلات و ناهنجاری هایی شوند. بنابراین ما معمولا به خانم ها توصیه نمی کنیم که دوقلو حامله شوند. همچنین حاملگی دوقلو با احتمال بسیار بالاتری برای سقط همراه است. در مورد دوقلو حامله شدن می شود از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کرد که البته باید در زمان های خاصی از آنها استفاده کرد و فقط زیر نظر پزشک متخصص باشد ولی به هر حال ما بارداری از نوع دوقلو را به خانم ها توصیه نمی کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو