اصول مهم از دیدگاه نویسندگان برای آنکه بهترین فرد درون خود باشید

اصول مهم از دیدگاه نویسندگان برای آنکه بهترین فرد درون خود باشید


منبع: روزیاتو

190

1398/12/1

13:30


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اصول مهم از دیدگاه نویسندگان برای آنکه بهترین فرد درون خود باشید

خوشنودی و راضی بودن از خود هدفی است که اکثر ما انسان‌ها دانسته یا نادانسته به‌دنبالش هستیم. انجام مؤثر کارها، رسیدن به درآمدی بیشتر یا شروع عادتی جدید گوشه‌ای از مواردی هستند که رسیدن به آنها ما را به ساحل آرامش و اعتماد‌به‌نفس می‌رساند.

با ما همراه باشید تا با بعضی از نویسنده‌ها و کتابهایی آشنا بشیم که توانسته‌اند میلیون‌ها نفر را به اهدافشان برسانند.

چگونه بهترین فرد درون خود باشیم

۱- جول اوستین و قانون جذب

جول اوستین (۱۹۶۳، آمریکا) کشیش تلویزیونی، کشیش ارشد کلیسا، واعظ و نویسنده است. وی نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است. مردم جهان به او لقب «کشیش خنده رو» داده‌اند. وی در ۱۹۸۷ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج او یک دختر و یک پسر است.

این نویسنده کتاب‌ها و جملات انگیزشی پرشماری دارد که ذکر همۀ آنها از صبر و حوصلۀ این مقاله خارج است و در سایت فیدیبو می‌توانید درباره جول اوستین و آثارش بیشتر بخوانید. کتاب‌های وی اکثرا به شکل صوتی عرضه می‌شود. از جمله کتابهایش می‌توان به «شما دوست‌داشتنی هستید»، «بهتر فکر کنید، بهتر زندگی کنید»، «کپسول زندگی بدون ستیزه»، «چگونه با آرامش و بدون نگرانی زندگی کنیم»، «منظم شوید»، «ثروت بیش از حد»، «چگونه بر خستگی و ناامیدی غلبه کنیم» و ده‌ها کتاب دیگر اشاره کرد.

بارها و بارها هم خودمان و هم دیگران کسانی را به نداشتن استعداد متهم کرده‌ایم؛ با کسانی هم برخورد داشته‌ایم که استعدادهایشان ما را انگشت به دهان باقی گذاشته باشند. برای مثال، جول اوستین در کتاب «چگونه استعداد خود را کشف کنیم؟» به این نکته پرداخته است که خداوند به هر کسی استعداد(هایی) عطا کرده است.

در حقیقت، خیلی از ما در خودمان استعدادهایی داریم که از آنها بی‌خبریم. به کسی یا چیزی نیاز هست تا این استعدادهای خفته را کشف و بیدار کند و یا از روش‌هایی برای پیدا کردن آنها کمک بگیریم.

اوستین در این کتاب برای مخاطبانش هدف و واقعیتی را بیان می‌کند. در پس واقعیت مذکور، پیامی نهفته است که آن را اینگونه روشن می‌سازد:

«کتاب مقدس می‌گوید: شما شمعی را روشن نمی‌کنید تا آن را زیر یک بوته پنهان دارید. وقتی خدا از روحش در شما دمید، شمع وجود شما را روشن ساخت. او شما را آفرید تا بدرخشید، تا تفاوت ایجاد کنید، تا اثری از خود بر جای بگذارید و موهبتی که به شما داده شده است فقط برای شما نیست، بلکه باید آن را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید.

ما به استعداد، خلاقیت و لبخند شما نیاز داریم. اجازه ندهید ترس، شما را از انجام کارتان منصرف کند. شما نمی‌توانید کل زندگی‌تان را بدون ریسک زندگی کنید و انتظار داشته باشید که تبدیل به همان کسی شوید که برایش آفریده شده‌اید

رسیدن به موفقیت در مسیر زندگی

۲- برایان تریسی و روانشناسی شخصیت

برایان تریسی (۱۹۴۴، کانادا) جزو سرشناس‌ترین مؤلفان کتاب خودیاری است. در سمینارهایش روی فروش، مدیریت مؤثر، استراتژی کسب‌و‌کار و رهبری تمرکز دارد. در روزگاری که بازار انتشار کتاب‌های موفقیت و روانشناسی – خودشناسی داغ است برایان تریسی دقیقا همان مردی است که چهره‌اش را بلافاصله بعد از ورود به کتاب‌فروشی‌ها می‌بینید.

«قورباغه‌ات را قورت بده»، «مذاکره»، «زمانتان را مدیریت کنید»، «قدرت مدیریت فردی»، «افکارتان را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند»، «مدیریت زمان» تنها تعداد انگشت‌شماری از ده‌ها کتاب به قلم اوست. با بهره‌گیری از هر کدام از این کتابها می‌توانید تغییرات چشمگیری در زندگی خود ببینید.

در کتاب «مدیریت زمان»، برایان تریسی سعی کرده است با زبان ساده ارزش وقت را به ما گوشزد کند. او با نگاهی روانشناسانه به افراد، برای هر نوع شخصیتی چاره‌اندیشی کرده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ارزش هر چیزی را می‌توان با مقدار وقتی که حاضرید صرف آن کنید، اندازه‌گیری کرد. انجام کاری که واقعا از آن لذت می‌برید رمز عملکرد عالی است. جمع‌آوری هر ثروتی با فروش خدمات فردی، یا در واقع وقت شخصی، آغاز می‌شود. بدترین نوع هدر دادن وقت انجام کارهای نه‌چندان مهم به بهترین نحو ممکن است.  انجام کاری که واقعا از آن لذت می‌برید رمز عملکرد عالی است. هر وقت می‌بینید کاری خیلی خوب پیش می‌رود، می‌توانید دو چیز دیگر را هم پیدا کنید: یک آدم یک‌دنده و احساس وظیفه

چند جمله انگیزشی از برایان تریسی:

  • برنامه‌ریزی متوسطی که اجرا شود بسیار بهتر از برنامه‌ریزی عالیست که اجرا نشود.
  • هنگامی که ضرورت ندارد کمال‌گرا نباشید. لازم نیست قبل از شروع کار تمام جزئیات فرعی بی‌نقص و کامل باشند. در طول مسیر تمام آنچه را که باید کامل شود، کامل خواهید کرد.

روش های پیدا کردن بهترین فرد درون خود

۳- یافتن خود به شیوه ساده

استفان کاوی (۲۰۱۲-۱۹۳۲، آمریکا) تعلیم‌دهنده، نویسنده، سخنران انگیزشی و تاجر اهل آمریکاست. مجلۀ نیویورک تایمز در ۱۹۹۶ او را یکی از ۲۵ فرد تأثیرگذار آمریکا معرفی می‌کند.

بر خلاف دیگران، او از جملات انگیزشی به‌گونه دیگری بهره می‌برد؛ با زبانی ساده از مردم می‌خواست تا اصولی و منطقی رشد یابند. اعتقاد داشت برداشتن گامهای کوچک به سمت موفقیت بهتر از تقلید کردن از افراد موفق خواهد بود. سادگی حرفهایش خیلی‌ها را مجذوب می‌کرد. همه او را با کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر» می‌شناسند.

«هشتمین عادت»، که در واقع دنبالۀ کتاب فوق است، «ریشه‌های معنوی در روابط انسانی»، «اصول رهبری متمرکز»، «شش مدل برای حل مشکلات زندگی»، «قدرت رهبری: چگونه والدین و مدرسه می‌توانند باعث رشد و تعالی بچه‌ها شوند» از دیگر آثارش هستند.

چند جمله از استفان کاوی:

  • قبل از اینکه بالا رفتن از نردبانموفقیت را شروع کنید، حتما نردبان را به ساختمانی مناسب تکیه دهید.
  • طولانی‌ترین سفر با نخستین گام شروع می‌شود.

البته فقط تاجران و کشیشان نیستند که بلدند به این زیبایی حرف‌های انگیزشی بزنند. استیون هاوکینگ نیز در زندگی‌نامه‌اش جملات انگیزشی فراوانی نقل کرده است که چند مورد از آنها را در ادامه می‌خوانید:

  • بزرگترین دشمن دانش جهل نیست، بلکه توهم دانش است.
  • هیچ چیز بهتر از مطالعه و بدست آوردن دانش بیشتر و بیشتر نیست.
  • بهره هوشی به معنای توانایی سازگاری با تغییرات نیست.

اصول مهم از دیدگاه نویسندگان برای آنکه بهترین فرد درون خود باشید

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو