با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش ۸ فروند انواع هواپیماهای نظامی شرقی، غربی و اروپایی اورهال و بازآمد سازی شده به ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

امیر سرتیپ حاتمی، در این مراسم که در مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد با درود و سلام به ارواح طیبه شهداء، امام راحل و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: کشورهای صاحب فناوری به دلیل تهدیدات و تحریم‌های همه جانبه و جنگ تمام عیار اقتصادی که از سوی آمریکا و همپیمانش در طول ۴۰ سال گذشته به شکل‌های گوناگون به ایران اسلامی تحمیل شد؛ از ارائه کوچکترین قطعات مورد نیاز و هرگونه خدماتی به ناوگان هوایی نیروهای مسلح خودداری کردند.

وی با بیان اینکه اورهال هواپیماهای نظامی فرایند پیچیده‌ای است که تنها در انحصار چند کشور قدرتمند قرار دارد تصریح کرد: این هواپیماها باز آمد سازی شده از خانواده هواپیماهای نظامی F۴، ۱۴F و ۲۷F، سوخو، میراژ و همچنین هواپیمای ترابری ۱۳۰ C و ۷۰۷ است که در رزم هوایی ودر مأموریت‌های متنوع رزمی، تاکتیکی و ترابری کاربرد فراوان دارند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تمامی سیستم‌ها و سامانه‌های این هواپیماها مبتنی با دانش روز طراحی و در این مدل هواپیماها به کار رفته اند افزود: هواپیماهای نظامی اورهال شده در وضعیت رزم امروز کاربرد منحصر به فردی دارند و قادرند تسلیحات ویژه‌ای همچون موشک کروز برد ۱۰۰۰ کیلوموتر را نصب و در مأموریت‌ها نقشی تعیین کننده داشته باشند.

وزیر دفاع با بیان اینکه اورهال هواپیماهای نظامی نه تنها باعث افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از ۵۰ درصد نسبت به قیمت‌های تمام شده جهانی شده است افزود: بازآمد سازی هواپیماهای نیازمند به اورهال و بازگشت آنان به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس ملی با تکیه بر استعدادهای داخلی و نیز بهره گیری از توان جوانان و نخبگان کشور را به همراه داشته است.

​​​​افق‌های روشنی در انتظار ارتقاء قدرت رزم هوایی نیروهای مسلح است

 امیر هوشنگ نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در مراسم الحاق ۸ فروند هواپیمای رزمی، تاکتیکی و ترابری اورهال شده به ناوگان هوایی ارتش که توسط متخصصین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و تمام کسانی که برای اعتلای نظام اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند گفت: رابطه و تعاملات نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، همواره دوسویه، مستمر و در راستای افزایش قدرت رزم هوایی جمهوری اسلامی ایران مؤثر بوده است.

بنابر گزارش مهر، فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه مطالبات و نوع همکاری ما با سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تنها در راستای اورهال هواپیماهای نیازمند به تعمیر نبوده است گفت: متخصصان و دست اندر کاران صنعت هوایی وزارت دفاع با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و تکیه بر دانش بومی موفق شدند بسیاری از سامانه‌های کاربردی در هواپیماهای نظامی را به روز کنند.

وی در پایان گفت: با تعمیر اساسی و باز آمدسازی این ۸ فروند هواپیمای نظامی، افق‌های روشن‌تری در انتظار ارتقای قدرت رزم هوایی نیروهای مسلح در پیش خواهد بود.