زنی که هنگام عمل جراحی مغز، ویولون می‌نوازد!

منبع: برترین ها

166

1398/12/1

13:49


زنی در بیمارستانی در لندن در هنگام عمل جراحی برداشتن تومور مغزی‌اش، ویولون می نوازد تا اطمینان حاصل کند که مهارت‌های مربوط به نوازندگی‌اش در جریان این جراحی آسیب ندیده‌اند.

یورو نیوز: زنی در بیمارستانی در لندن در هنگام عمل جراحی برداشتن تومور مغزی‌اش، ویولون می نوازد تا اطمینان حاصل کند که مهارت‌های مربوط به نوازندگی‌اش در جریان این جراحی آسیب ندیده‌اند.

داگمار ترنر، ۵۳ ساله برای جراحی یک تومور در بخش راست و جلویی مغز و نزدیک به ناحیه‌ای که کنترل حرکات دست چپ را برعهده دارد به بیمارستان کینگ‌کالج لندن آمده بود.

زنی که هنگام عمل جراحی مغز، ویولون می‌نوازد!

پرفسور کیومرث اشکان جراح و پیانیست که این جراحی را انجام داد طرحی ارائه کرد که بر اساس آن پزشکان جمجمه او را باز می کنند و در حالی که مشغول برداشتن تومور هستند، داگمار در میانه عمل می تواند ویولون بنوازد که مطمئن شود توانایی او در نواختن ویلن تحت تاثیر قرار نگرفته است.

گفته شده است که پزشکان در اواسط جراحی او را به هوش آوردند تا بتواند ساز بزند.

داگمار که ویولونیست ارکستر سمفونیک جزایر وایت در جنوب بریتانیاست پس از این عمل موفقیت آمیز با حفظ مهارت‌های دست چپ‌اش در نواختن ویولون به خانه بازگشت.

او گفته است که نواختن ویلن، عشق او از زمانی است که ۱۰ سال داشته است و فکر از دست دادن این توانایی مایه دل شکستگی او می شد.

کیومرث اشکان پس از این جراحی گفت که بیش از ۹۰ درصد این تومور برداشته شد و این در حالی انجام شد که عملکرد کامل دست چپ نیز حفظ شده است.

زنی که هنگام عمل جراحی مغز، ویولون می‌نوازد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو