مستند زندگی مهران مدیری

منبع: نمناک

67

1398/12/1

14:00


مهران مدیری شب گذشته مهمان برنامه کتاب باز شد و گفتگویی متفاوت را در این برنامه رقم زد.

ساخت مستند زندگی مهران مدیری

برنامه کتاب باز با اجرای سروش صحت شب گذشته به ایستگاه پایانی رسید و مهران مدیری به عنوان آخرین مهمان این برنامه به گفتگو با سروش صحت پرداخت.

مهران مدیری یکی از چهره های شناخته شده دنیای هنر است که در آخرین برنامه از فصل چهارم کتاب باز مهمان این برنامه شد و درباره موضوعات مختلف در این برنامه صحبت کرد و شعری را در ابتدای برنامه خواند که سروده خودش بود.

شاعری مهران مدیری

سروش صحت که از شاعری مهران مدیری بی اطلاع بود با تعجب درباره سرایش شعر از این کارگردان و بازیگر کشورمان پرسید که گفت:سرودن شعر را از نوجوانی آغاز کردم و در سه دوره نوجوانی، دوران جنگ و عاشقانه های جوانی ادامه دادم و به زودی سی دی هایی با صدای خودم پخش خواهد شد.

مهران مدیری درباره علاقه مند شدن به شعر گفت:دقیقا بخاطر ندارم از چه زمانی آغاز شد اما من شعر زیاد میخواندم و شعرهای زیادی حفظ میکردم و تمام کتاب خیام،بخشی از حافظ، سعدی، شاملو، نیما یوشیج و... را حفظ هستم و همیشه حفظیات شعریم همیشه خوب بوده است.

سروش صحت و مهران مدیری

مجری دورهمی درباره علاقه زیادش به شاهنامه صحبت کرد و از اینکه این ماجرای علاقه از دوران کودکی با شاهنامه خوانی شوهرخاله اش شکل گرفت و به این موضوع اشاره کرد که مادرم با وجود سن زیاد آثار زیادی از شعرا را خوانده است و همیشه برای من سوال است که با وجود زندگی سختی که داشتیم چطور اینهمه شعر را حفظ کرده و به نظرم من این علاقه را از مادرم به ارث برده ام و من هم همیشه تا جایی که فرصت داشتم برای فرهاد و شهرزاد کتاب میخواندم و خیلی از مسائل را به آنها منتقل کرده ام و همیشه سعی کردم که عادتشان بدهم به کتابخوانی و آنها با ادبیات بزرگ شدند.

مهران مدیری در بخشی از صحبت هایش درباره موسیقی و نقاشی هم صحبت کرد و به این موضوع اشاره کرد که بخاطر برادر بزرگترش محسن که پیانیست و نقاش بود با موسیقی و نقاشی آشنا شد و با مطالعه کتاب های برادرش به این هنرها علاقه مند شد.

این بازیگر و کارگردان کشورمان در این برنامه درباره مسائل مختلف صحبت کرد و به کتاب خوانی، محافظت از طبیعت، بازیگری و آغاز کارش اشاره کرد و از چند کتاب تاثیرگذار در زندگی اش صحبت کرد.

مستند زندگی مهران مدیری ساخته میشود

سروش صحت در بخشی از صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که آدم های مهم در کشور ما کمتر درباره زندگی خود و بیوگرافی شان نوشته اند، شما هیچوقت تصمیم گرفته اید که این کار را انجام بدهید که مهران مدیری گفت:من از سال گذشته تصمیم گرفتم که امسال این کار را بکنم و از کودکی تا امروزم را بنویسم و به نظرم کار خیلی مهمی است بخاطر اینکه 50 سال تاریخ ایران است و دربخش های مختلف حرفی برای گفتن دارد.

اجتماعی که در آن بزرگ شده ام، هنر ، موسیقی، انقلاب و میلیاردها خاطره که وضعیت 50 سال گذشته ما را به نسل بعد منتقل میکند و در واقع تصویرسازی یک دوران است و به این دلیل مهم است و نه بخاطر اینکه که زندگی من است.

سروش صحت و مهران مدیری

مهران مدیری در ادامه گفت:یک عزیزی به سراغ ساخت مستند زندگی من رفته و از کودکی تا بزرگسالی و هرآنچه که وجود داشته در تمام دوران زندگی ام ساخته میشود و بیشتر گفتگو با خودم است و همان چیزی است که میخواستم بنویسم و سروش صحت هم از علاقه زیاد علی پروین به مهران مدیری گفت و اشاره کرد که من خیلی دوست دارم که بیوگرافی علی پروین هم نوشته شود.

سروش صحت درباره اسم بیوگرافی مهران مدیری پرسید که گفت تا بحال به این موضوع فکر نکردم اما اگر بخواهم فی البداهه بگویم نام زندگی کوتاه را انتخاب میکنم و به این موضوع اشاره کرد که من همیشه دوست داشتم با امیر کبیر هم دوره می بودم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو