متن بیانیه علی اکبر  ولایتی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و شریف ایران، همواره در طول دوره های مختلف پس از انقلاب، با صلابت و شجاعت در جهت حفظ آرمان های نظام و حراست از ایران اسلامی ایستادگی نموده و با هشیاری و مقاومت خود توطئه های دشمنان را که خواهان تضعیف اقتدار کشور بوده و هستند از میان برده است.

در این میان بدخواهان ملت و نظام همواره در خواب شیطانی خود، آرزوی به ثمر نشستن طرح های تفرقه انگیز خود را نه برای این مرز و بوم که برای منطقه و جهان اسلام  در سر داشته و در هر دوره انتخابات نیز با هجمه رسانه ای و تبلیغاتی به امید دستیابی به اهداف شوم خود نشسته اند، اما ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران، هر بار خواب شوم آنان را آشفته تر کرده است و این بار نیز بی تردید شکوه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور خواهد بود

اعمال تحریم های ظالمانه، تلاش برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی، ایجاد ناامنی در منطقه، تاسیس گروه های تروریستی و افراطی برای ایجاد اسلام هراسی، توطئه ایران هراسی، انجام هرگونه جنایت و اقدام تروریستی حتی مستقیم همچون ترور فرمانده پیروز میدان مبارزه با داعش و جریانات افراطی و تکفیری و به تعبیر مقام معظم رهبری چهره بین المللی مبارزه با تروریسم سردار حاج قاسم سلیمانی، همه و همه در راستای سیاست شیطانی تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است و البته با پایمردی و استقامت ملت شریف ایران و تقدیم شهدای عالی مقام، همه این طرح ها بی ثمر مانده و جمهوری اسلامی ایران مسیر استقلال، آزادی، توسعه و پیشرفت خود را ادامه می دهد.

انتخابات صحنه عظیم همدلی، وحدت و همزبانی ملت شریف ایران است و این بار نیز با حضور حداکثری در انتخابات، امنیت و اقتدار کشور تضمین خواهد شد.

ضمن دعوت از همه آحاد ملت بزرگ ایران و علاقه‌مندان به نظام و کشور برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب افرادی شایسته برای تشکیل مجلسی کارآمد و مقتدر، شاهد برگ زرین و پر افتخار دیگری از شکوه و عظمت حضور مردم همیشه در صحنه خواهیم بود.»

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار نظام در مذاکرات مجامع بین‌المللی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در همایش ضرورت برگزاری انتخابات که عصرگاه چهارشنبه در مسجد الغدیر دانشگاه برگزار شد عنوان کرد: در آستانه انتخابات در دوم اسفندماه قرار داریم و در این خصوص مشارکت حداکثری مردم دارای اهمیت فراوانی است.

بنابر گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه قم افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، با توجه به جایگاهی که به عنوان مرجع تقلید و رهبر داشتند در زمانی که می‌خواستند نوع و شکل حکومت بعد از پیروزی انقلاب را تعیین کنند از جمهوری اسلامی نام بردند. اگر چه جمهوریت، ذیل اسلامیت تعیین می‌شود، اما جمهوریت با آرای مردم تعیین شده و این عنصری مهم و تضمین‌کننده بقای انقلاب است، البته بقای باطنی انقلاب نیز به عنایات خدا و امام زمان(عج) و خدا و همراهی مردم وابسته است.

وی عنوان کرد:امام خمینی(ره)، به لحاظ ظاهر، این دوراندیشی را داشتند که گفتند جمهوری اسلامی، تداوم نظام اسلامی است و یک بعدش به این برمی‌گردد که مردم با نظام اسلامی همراهی داشته باشند و به آن رای بدهند. این امر موجب می‌شود همه ما در صحنه باشیم و باید با شور و نشاط به عنوان عبادت و با وضو در ساعات اولیه حضور پیدا کنیم و به افراد اصلح رای بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: اگر نظارت باشد و از قانون استفاده کنیم و خودمان پیگیر باشیم و امر نظارت را بیشتر کنیم، قطعا آسیبها کمتر می‌شود، این شبهات مردم را دلسرد می‌کند، واقعیت این است با مشارکت حداکثری باید به میدان بیاییم تا ورق برگردد. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در چانه‌زنی‌ها و مذاکرات در سطح مجامع بین المللی می‌شود.

مردم با حضور پرشور در انتخابات دشمنان را ناامید کنند

محمد جواد جمالی گفت: مردم همواره نشان دادند که علیرغم تمامی مشکلات برای دفاع از انقلاب پای صحنه هستند که آخرین نمونه حضور آنها در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی بود.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: مردم علیرغم تمامی فشارهای دشمن از بعد تحریم و فشارهای اقتصادی با نظام همراه بوده و با جنگ روانی دشمن مقابله کردند در واکنش به همین همراهی مسوولان آمریکایی اخیرا به صراحت نسبت به حضور  مردم در انتخابات خط نشان کشیدند. اعتقاد ما این است شرکت در انتخابات حق مردم است آنها با استفاده از این حق به کاندیداهای که فکر می‌کند برای کشور مفید هستند، رای دهند. مردم این وظیفه را به نحوی انجام دهند که باعث ناامیدی دشمنان شود مردمی که تاکنون وسط میدان علیرغم تمامی گلایه‌ها و مشکلات بودند.

مشارکت گسترده بازدارنده است

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره حضور مردم در انتخابات گفت: نکته‌ای که معمولا در اکثر تحلیل‌ها مطرح می‌شود گلایه‌هایی نسبت به فرایند انتخابات و بررسی صلاحیت‌هاست که باید به آن دقت کرد. چون دقت و توجه لازم و بایسته به جناح‌ها و گروه‌ها نشد و موجب گردید تا برخی جریانات سیاسی نسبت به کنشگری در فضای انتخاباتی مایوس و دلسرد شوند، هرچند با این همه این مسائل نباید در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار باشد. شرکت در انتخابات از جهت خارجی جنبه بازدارندگی دارد و هر چه ضریب مشارکت بالا برود بازدارندگی بیشتری برای کشور خواهد داشت و اگر این مشارکت پایین بیاید، دشمن امیدوار می‌شود.

بنابر گزارش ایرنا، هاشمی افزود: امروز انتخابات صحنه جدال بین جمهوری اسلامی و آمریکا، اسرائیل و دشمنانی است که در صحنه حضور دارند و هر روز علیه ما توطئه می‌کنند. در حقیقت ما در یک جنگ هستیم و در شرایط جنگ باید از کشور و منافع ملی دفاع و حمایت کنیم. بنابر این تحلیل من این است که ضرورت دارد در این جدال انتخاباتی همه مشارکت کنند و حضور فعال داشته باشند و بار دیگر دشمن را در این صحنه نا امید کنند.

وی درباره تاثیر اتفاقات اخیر و نارضایتی معیشتی مردم بر انتخابات، گفت: باید این مساله را در نظر بگیریم حوادثی که در داخل کشور اتفاق می‌افتد مربوط به یک قوه، نیرو یا نهاد نیست. بالاخره در کشور نهادها، قوا، نیروها و جناح‌های مختلف وجود دارند و نسبت به اداره کشور نیز مسئول هستند. اینگونه نیست که بگوییم در اتفاقات پیش آمده فقط مجلس، دولت یا سایر نهادها مقصرند. ضمن اینکه ممکن است همه اینها قصوری داشته باشند و آن مدیریت بایسته را نداشته و چه بسا اشتباهاتی داشته باشند اما مسائل داخلی را نباید به مسائل خارجی ارتباط دهیم. البته اکنون صحنه جدا است و نباید در این شرایط حساس مسائل داخلی و خارجی را خلط کرد.