۶ مدل کفش که با پوشیدن آن‌ها در محل کار احساس راحتی خواهید کرد

منبع: ساتین

97

1398/12/1

15:00


سر پا ایستادن یا نشستن برای مدت زمان طولانی باعث ورم کردن پاها می‌شود. شغل‌های امروزی هم شامل حداقل یک سوم از زمان کل روز می‌شوند و همین مسئله باعث فشار بیشتر به پاها خواهد شد. برای اینکه بتوانید جلوی آسیب ساعت‌های طولانی کار به پاهایتان را بگیرید، لازم است کفش‌های راحت را بشناسید و نکاتی ساده را هم رعایت کنید. ما در این مقاله راحت‌ترین کفش‌ها برای سر کار را معرفی می‌کنیم و روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که از طریق آن‌ها می‌توانید سلامت پاهایتان را بیشتر از قبل حفظ کنید.

 

۱- از لوفرهای طبی غافل نشوید

لوفرها معمولا جنس نرمی دارند و زیره و کفی آن‌ها نیز حالت بالشتکی مناسبی دارد که اسباب راحتی پا را فراهم می‌کند. این کفش‌های نرم و راحت یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساعت‌های طولانی کار هستند که می‌توانند محیطی نرم و آزاد را برای پاهای شما فراهم کنند. نکته مهم درباره لوفرها این است که پوشیدن این مدل کفش‌ها به علت بلند بودن رویه هم در محیط ادارات دولتی و هم در محیط اداره‌های خصوصی امکان پذیر است.

 

۲- اسنیکرز، شیک و اسپرت

اسنیکرز از دیگر مدل‌های راحتی است که می‌تواند در محیط کار مورد استفاده قرار بگیرد و وسایل راحتی شما را فراهم کند. این کفش‌های اسپرت هم ساپورت خوبی از پاها به عمل می‌‌آورند و هم به خاطر نوع طراحی‌شان می‌توانید ساعت‌های متمادی آن‌ها را به پا کنید و احساس کنید چیزی نپوشیده‌اید. البته اگر از مدل های اصل برند معتبری مثل نایکی خرید کرده باشید. اسنیکرز کفش کاملا ورزشی نیست؛ به همین دلیل هم برای موقعیت‌های نیمه رسمی هم مناسب است. به خاطر داشته باشید پوشیدن این مدل کفش در شرکت‌هایی با نیروهای جوان‌تر مثل استارتاپ‌ها نسبت به اداره‌های دولتی یا دارای نیروی مسن پذیرفته‌تر است.

 

۳- آل استار بپوشید و بدرخشید

کفش مناسب کفش زنانه

نکته مهم درباره انتخاب کفش راحت برای محیط کار توجه به نرم بودن کفش است و چه کفشی نرم‌تر از آل استار! این کفش‌های تمام پارچه‌ای برای فصل‌های بهار و تابستان ایده‌آل هستند و اگر قبل یا بعد از کار پیاده روی می‌کنید، می‌توانند به دوست صمیمی‌تان تبدیل شوند. این کفش‌ها را بسته به رنگ ست لباس‌هایتان انتخاب کنید و از پوشیدن‌شان لذت ببرید.

 

۴- کتانی‌هایی با رویه توری

تعریق پا به ویژه در هوای گرم اتفاقی عادی است که می‌توان آن را با توجه به مدل یا جنس کفش برطرف کرد. برای مثال کتانی‌های دارای رویه توری گردش هوا را در کفش امکان پذیر کرده و نمی‌گذارند پاها عرق کنند و اذیت شوند. پیشنهاد می‌کنیم روزهای گرم هفته را بین لوفرها و استایل نیمه رسمی و کتانی توری و استایل اسپرت تقسیم کنید و به سلامت پاهایتان برسید.

 

۵- کفش چرمی، طبیعی و راحت

کفش مناسب کفش زنانه

جنس کفش تاثیر زیادی روی راحتی آن دارد. یکی از جنس‌هایی که دوام زیادی دارد و به خاطر طبیعی بودنش باعث ایجاد احساس راحتی می‌شود، چرم است. کفش های زنانه یا مردانه ساخته شده از جنس چرم هم امکان گردش هوا را فراهم می‌کنند و هم باعث می‌شوند پاها بتوانند نفس بکشند. همچنین به دلیل نرم بودن این جنس فشاری روی پاها وارد نمی‌شود. این کفش‌ها را می‌توانید از برندهای معتبر ایرانی مثل کیف و کفش چرم پاندورا به همراه کیف ست تهیه کنید و یک استایل رسمی کاری برای خودتان بسازید.

 

۶- کفش رسمی ایده خوبی است؟

بعضی از محیط های کار نه استایل نیمه رسمی را به رسمیت می‌شناسند و نه استایل کژوال و روزمره را. این شرکت‌ها استایل کاملا رسمی را به کارمندان خود توصیه می‌کنند. در چنین شرایطی پوشیدن کفش رسمی مردانه برای آقایان و کفش رسمی زنانه برای خانم‌ها ضروری تلقی می‌شود.

  • آقایان بهتر است از کفش‌های چرمی رسمی استفاده کنند و کفش را نیم سایز بزرگتر از پایشان بگیرند تا در ساعات پایانی روز که پاها بزرگتر می‌شوند، احساس فشار نکنند.
  • خانم‌ها می‌توانند از کفش‌هایی با پاشنه‌های کوتاه و مکعبی استفاده کنند که کفی‌های بالشی و نرم دارند. این کار باعث می‌شود کمترین فشار روی پاها وارد شود.

 

نکته پایانی: پاها را زیاد آویزان نکنید

زیاد آویزان ماندن پاها ممکن است به مرور زمان منجر به ایجاد واریس یا پارگی مویرگ‌های پشت پا شود. برای اینکه بتوانید جلوی این اتفاق را بگیرید یا احتمال آن را به حداقل برسانید، علاوه بر مطالعه این مطلب کامل، روش‌های زیر کمکتان خواهد کرد.

  • حتما از زیر پایی استفاده کنید. زیر پایی‌ها هم امکان حرکت پاها را فراهم می‎‌کنند و می‌توانید گاهی با حرکت آن‌ها به پاهایتان نرمش دهید و هم بخشی از پا را از روی زمین بلند می‌کنند.
  • اگر در محیط کارتان فضایی برای استراحت در ساعت ناهار در نظر گرفته شده است، حتما از آن استفاده کنید. دراز بکشید و پاهایتان را با زاویه‌ای ملایم و مناسب به دیوار تکیه دهید تا خستگی‌تان در برود.
  • از نرمش‌های مخصوص محل کار غافل نشوید. هر نیم ساعت تا یک ساعت یک بار از جایتان بلند شوید و راه بروید. روی صندلی‌تان بنشینید و به بدنتان نرمش بدهید.
  • بعد از کار ماساژ پاها را فراموش نکنید. کافی است بعد از دوش گرفتن مدت زمانی روی صندلی یا داخل وان بنشینید و پاهایتان را به خوبی ماساژ دهید تا هم خستگی‌تان در برود و هم جریان خون در پاهایتان بیشتر شود.
  • پاهایی که بیشتر اوقات داخل کفش هستند، احتمال ترک خوردن بیشتری دارند. با استفاده از پدیکور یا کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پا جلوی ایجاد یا زیاد شدن ترک‌های کف پا را بگیرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو