سفر به آینده با این هواپیما ممکن است

منبع: همگردی

111

1398/12/1

15:02


براساس آخرین خبرهای بدست آمده پیرامون شرکت ایرباس، هواپیمای نسل آینده ایرباس رونمایی شد.

جریان از چه قرار هست؟

هر روز شاهد اختراعات جدید یا ارتقای کیفیت اختراعات پیشین هستیم. تمام این تغییرات باعث شده تا زندگی همگی ما روز به روز آسان تر و البته سریع تر شود. برای مثال، نسل جدید تلفن های هوشمند، قادر به انجام کارهایی هستند که حتی فکر نمی کردیم ممکن است همه این کارها روزی از یک گوشی تلفن بربیاید! اما نکته اینجاست که این تنها گوشی های تلفن نیستند که پیشرفت کرده اند. این تغییرات قرار است بیش از آنچه تا پیش از این فکر می کردیم، در زندگی ما تأثیرگذار باشند. یکی از همین شاخه های مهم، بی شک تکنولوژی ساخت هواپیما است. شرکت ایرباس، اخیرا هواپیمای نسل آینده ایرباس را در معرض نمایش گذاشته که می تواند مصداق بارز همین تغییرات در زمینه هواپیماها باشد.

شرکت ایرباس، از هواپیمای نسل آینده خود رونمایی کرد!

تصور کنید که پس از رزرو بلیط هواپیما با یک وسیله نقلیه هوایی کاملاً متفاوت روبه رو شوید. یک هواپیما که بسیار سبک است، سریع تر حرکت می کند و در همین حال، سوخت کمتری نیز مصرف می کند؛ در نتیجه با محیط زیست هم سازگارتر است. طبق خبرهای اعلام شده، قرار بر این است که هواپیمای جدید شرکت ایرباس با 20 درصد مصرف سوخت کمتر در مقایسه با هواپیماهای فعلی روانه بازار شود. طرح این هواپیما که نسبت به نمونه های فعلی تفاوت های چشمگیری دارد، به تازگی در نمایشگاه هوایی سنگاپور رونمایی شد. این هواپیما با طراحی منحصربفرد خود می تواند تا 20 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کند! در ساخت آن فناوری تازه و متفاوتی از هواپیماهای معمول به کار رفته که باعث شده تا اساسا با هواپیماهای معمول متفاوت باشد که باعث شده تا این اتفاق، یک پیشرفت مهم در صنعت هوایی به حساب بیاید.

مشخصات هواپیمای جدید شرکت ایرباس

نمونه اولیه هواپیمای جدید ایرباس، یک هواپیما با بال های متفاوت و ساختار متفاوت است. نکته مهم این است که می توان آن را برای پروازهای تبلیغاتی نیز به کار گرفت. نمونه اولیه ساخته شده از این هواپیما، 2 متر طول و 3 متر عرض دارد و همانطور که پیدا است، در ساخت آن اصول ایرودینامیک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. نسخه واقعی این هواپیما در مقیاس حقیقی، بنا است تنها یک راهرو داشته باشد و یکی از انواع باریک هواپیماها خواهد بود. این درحالی است که هواپیماهای عریض معمولا راهروهای بیشتری دارند. این هواپیما ماوریک نام دارد، هنوز در حال گذراندن مراحل اولیه در فرآیند تولید است. پیش از این نمونه های مشابهی از آن در پرنده های الکترونیکی کوچک و بزرگ دیده شده بود که نزدیکترین نسخه مشابه به آن، یکی از هواپیماهای نظامی به شمار می آید. شرکت اروپایی ایرباس اعتقاد دارد که این هواپیما می تواند اولین طراحی از هواپیماهای نسل آینده باشد. همچنین، گفته می شود که این شرکت پروژه ساخت ماوریک را از سال 2017 آغاز کرده و در سال 2019 توانسته تا اولین نمونه کوچک آن را با قابلیت کنترل از راه دور بسازد. گفته می شود، این پروژه در آغاز به ایده ای برای ساخت یک فیلم علمی تخیلی شباهت داشت، اما با گذشت زمان، ایرباس توانست آن را به واقعیت تبدیل کند. اکنون رویای ساخت یکی از بزرگترین هواپیماهای تبلیغاتی در جهان، بیش از پیش دست یافتنی به نظر می رسد.

هرآنچه درباره شرکت ایرباس باید بدانید

ایرباس، به عنوان یک شرکت بین المللی و پیشرو در زمینه هوا فضا، تاکنون از انواع وسایل حمل و نقل هوایی مانند هواپیماها، هلیکوپترها، ماهواره ها پرده برداری کرده که اغلب آن ها می توانند در زمینه های تجاری، مسافربری یا نظامی کاربرد داشته باشند. این شرکت در سال 1970 کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و هواپیمای این شرکت در سال 1972 پرواز آزمایشی خود را انجام داد. در همین سال، اولین مدل تجاری آن وارد بازارهای جهانی شد. با وجود این که شرکت ایرباس با شیب تندی به رشد خود ادامه می داد، اما کارشناسان، علت کندی توسعه این شرکت را هم زمانی رونمایی پروژه ایرباس A300 با معرفی هواپیمای فراصوتی کنکورد می دانند که به نوعی ایرباس A300 را در سایه هواپیمای کنکورد قرار داد. امروزه، شرکت ایرباس هواپیماهای معروف زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به هواپیمای A380 اشاره کرد. ساخت این پرنده عظیم، 9 سال به طول انجامید تا جابه جایی 525 تا 853 نفر در سه کلاس مختلف در یک پرواز امکانپذیر باشد! گفتنی است، برد ایرباس A380 تا 8 هزار مایل دریایی بوده و برای سفرهای دور برد و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. شما برای سفر با هواپیما، به ویژگی های آن دقت می کنید یا همین که بتوانید در زمان مورد نظر صندلی مورد نظرتان را رزرو کنید، کافی است؟ آیا شما هم علاقمند شده اید تا با هواپیمای جدید ایرباس پرواز کنید؟

منبع: عصر سفر

هواپیمای نسل آینده ایرباس

هواپیمای نسل آینده ایرباس 2

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو