تراش پیکره سردار بر کوه صاحب الزمان (عج) کرمان

منبع: برترین ها

61

1398/12/1

18:01


رییس انجمن هنرهای تجسمی جنوب کرمان گفت: به منظور ماندگاری نام و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پیکره این شهید والامقام بر روی کوه صاحب الزمان (عج) کرمان تراش می‌خورد.

عصر ایران: رییس انجمن هنرهای تجسمی جنوب کرمان گفت: به منظور ماندگاری نام و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پیکره این شهید والامقام بر روی کوه صاحب الزمان (عج) کرمان تراش می‌خورد.

"جلال مرتضوی" در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: گفت: سردار سلیمانی در دل‌ها جای دارد و از آنجایی که وی اسطوره شهادت و شجاعت برای این ملت است، بنابراین باید نام و یاد این سپهبد مردمی، قرن‌ها در دل کویر کرمان به یادگار بماند.

مرتضوی با اعلام موافقت با طرح تراش پیکره سردار بر کوه صاحب الزمان (عج) کرمان افزود: به منظور اجرایی شدن این طرح، طی هفته آینده کمیسیون تخصصی با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی و مسئولان ساماندهی گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کمیسیون درباره اندازه، حجم و بزرگی کار و این که پیکره به شکل کامل و یا نقش برجسته باشد و همچنین در مورد مکان انجام کار بحث و تبادل نظر خواهد شد گفت: این پیکره، بدون استفاده از هیچ نوع مصالحی، فقط با تراشیدن کوه ساخته و تراشه را از دل کوه به شکل بزرگی ایجاد می شود تا از شعاع دور و از زوایای مختلف قابل رویت باشد که با کاهش شدت سرمای هوا این طرح آغاز و بین ۲ تا ۶ ماه اجرایی خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو