این رسانه آمریکایی گزارش داد: برایان هوک مشاور ارشد مایک پمپئو وزیر امورخارجه و گماشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور ایران ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه) با رابرت جی جوزف مشاور ارشد سابق وزارت امورخارجه آمریکا که اکنون نماینده منافقین است، دیدار کرده است.

این دیدار بر اساس سندی  که جوزف در اختیار وزارت دادگستری آمریکا قرار داده است،  چند هفته بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی با مجوز ترامپ انجام شد، انجام شده است.

این رسانه با اشاره به این که منافقین تا سال ۲۰۱۲ در فهرست رسمی گروه های ترویستی آمریکا قرار داشتند به سابقه جنجال برانگیز و پایگاه حمایتی ضعیف آن در ایران اشاره کرد و نوشت: پمپئو بعد از ترور سلیمانی به مقام های آمریکایی دستور داد از دیدار با نمایندگان منافقین خودداری کنند.

به نوشته دیلی بیست، هوک و دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست این رسانه برای ارائه اطلاعات بیشتری درباره این دیدار پاسخی ندادند.

بر اساس این گزارش دیدار با برایان هوک یکی از سه تماس با مقام های دولتی آمریکا در گزارش جوزف طبق «قانون  ثبت نام عاملان خارجی»  بوده است.  ملاقات با هوک البته  تنها دیداری بوده که بعد از ترور سردارسلیمانی انجام شده است.

قانون ثبت نام عاملان خارجی یا «فارا» از  قوانین ایالات متحده آمریکا مصوب ۱۹۳۸ است که  نمایندگان منافع قدرت‌های خارجی را ملزم می‌کند رابطه «سیاسی یا شبه سیاسی» شان با حکومت خارجی و اطلاعات در خصوص فعالیت‌ها و امور مالی مرتبط را فاش کنند.

جوزف همچنین  از دیدار با برایان هوک در شهریور ماه (سپتامبر) خبر داده و گفته که ماه بعد از آن هم تیم موریسون مقام سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید که مسئول نظارت بر سیاست اوکراین و کشورهای شرق اروپا بوده دیدار کرده است.

موریسون از اظهارنظر درباره این دیدار خودداری کرده است.

در گزارش جوزف جزییاتی درباره محورمذاکراتش با هر یک از مقام های یاد شده ارائه نشده است. وی به طور کلی به وزارت دادگستری آمریکا گفته است که تلاش می کند توصیه هایی را به منافقین درباره مجموعه ای از موضوع ها ارائه دهد.

پمپئو خود سال گذشته در رویدادهایی با حضور نمایندگان منافقین سخنرانی کرده است اما به دنبال ترور سردار سلیمانی او به دیپلمات های کشورش هشدار دادن مراقب روابط شان با سازمان های معاند ضد ایرانی از جمله منافقین باشند.

شبکه خبری بلومبرگ، چندی پیش نوشت دستور جدید پمپئو ۱۷ دی  به همه نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا در سراسر جهان ارسال شده و نسخه‌ای از آن به دست این شبکه تلویزیونی رسیده است.

براساس این دستور، دیپلمات های آمریکایی علاوه بر منافقین (سازمان مجاهدین خلق)، حزب کومله و جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز(الاحواز) نیز منع می شوند.

دیلی بیست به دنبال گزارش بلومبرگ  از لغو دستور وزارت خارجه آمریکا برای محدودیت ملاقات دیپلمات‌های این کشور با گروهک‌های معاند ضد ایرانی خبر داد.

این رسانه گزارش داد: در یادداشتی که  به دیپلمات‌های آمریکایی فرستاده شده، دستور پیشین لغو و آمده است: دفاتر نمایندگی باید از فرصت ملاقات با اعضای جامعه ایرانی خارج‌نشین استفاده کرده و از آنها کسب اطلاع کنند.

«رودی جولیانی» وکیل شخصی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز با این گروهک معاند ارتباطات نزدیکی دارد.