در حالی که مدت اندکی از اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۰ می‌گذرد، ورایتی به بررسی مدعیان سال آینده این رویداد پرداخته است.

شاید هالیوود هنوز هم در حال تکاندن آثار باقی مانده از فصل جوایز باشد؛ اما پیش از آنکه لباس را برای سال آینده کنار بگذارد، ورایتی می‌خواهد نگاهی به چند فیلم بیندازد که به نظر می‌رسد مدعیان اصلی رقابت‌ اسکار سال بعد هستند.

به گزارش مووی مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، البته بسیاری از فیلم‌های روی کاغذ که مدعی اسکار به نظر می‌رسند ممکن است با بی تفاوتی مخاطبان یا عدم علاقه منتقدین روبرو شوند؛ چرا که سال گذشته فیلم سینمایی «فنچ طلایی» با اقتباس از یک رمان پرفروش و محبوب و با نقش آفرینی نیکول کیدمن برنده اسکار و آنسل الگورت، به نظر می‌رسید مدعی جایزه بهترین فیلم اسکار باشد، اما زمانی که فیلم با عدم تمایل مخاطبان روبرو شد تمام این رویاها از بین رفت.

در ادامه نگاهی به فیلم‌های سینمایی که شانس آن را دارند برای موفقیت در اسکار ۲۰۲۱ رقابت کنند، می‌اندازیم.

مرثیه آدم جنگلی «Hillbilly Elegy»

ران هاروارد که برای فیلم سینمایی «یک ذهن زیبا» سابقه دریافت اسکار را دارد، این فیلم را با اقتباس از روی خاطرات جی دی ونس که در مورد یک خانواده در منطقه اپالاشیا است، کارگردانی خواهد کرد. امی آدامز با ۶ بار سابقه نامزدی و گلن کلوز با ۷ نامزدی در آکادمی اسکار بازیگران این فیلم هستند که البته هیچگاه موفق به دریافت جایزه آکادمی نشده اند. از نظر ورایتی اقتباس از کتاب‌های این چنینی ریسک بالایی برای حضور فیلم‌ها در اسکار خواهد داشت.

در شرف فروپاشی «On the Rocks»

سوفیا کاپولا در این فیلم دوباره با بیل موری که پیش از این در فیلم سینمایی نامزد اسکار «از دست رفته در ترجمه» با هم حضور داشتند، همکاری خواهند کرد. این همکاری باعث شد کاپولا در بخش بهترین کارگردانی نامزد شود و جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند و بیل موری هم نخستین نامزدی خود را رقم زد. کاپولا پیش از فیلم ترجمه هم فیلم «حلقه بلینگ» را ساخته بود که البته در آکادمی حضور نداشت.

مکبث «Macbeth»

11408539 374


دنزل واشنگتن و فرانسیس مک دورمند بازیگران برندگان اسکاری هستند که در این فیلم اقتباس شده از داستانی نوشته ویلیام شکسپیر نقش آفرینی می‌کنند. برادران کوهن کارگردانی این فیلم را بر عهده دارند. آخرین فیلم اقتباسی ساخته  شده از داستان‌های شکسپیر، در سال ۱۹۸۹ بود که در چند بخش از جوایز اسکار موفق بود.

انگاشته «Tenet»

انگاشته «Tenet»

کریستوفر نولان شانس خوبی برای برنده شدن جایزه بهترین فیلم در اسکار سال ۲۰۱۸ با فیلم تحسین شده «دانکرک» داشت. شاید او دوباره با فیلم سینمایی هیجانی «انگاشته» که شایعه شده در مورد سفر زمان است و بازیگرانی مثل جان دیوید واشنگتن و رابرت پتینسون (بازیگر بتمن) در آن نقش آفرینی می‌کنند، دوباره مدعی اسکار شود. مشخص نیست فیلم نولان از فیلم‌های با هنر عالی است یا تنها یک فیلم سرگرم کننده، اما به نظر می‌رسد که ترکیبی از هر دو باشد.

داستان طرف غربی «West Side Story»

داستان طرف غربی «West Side Story»

استیون اسپیلبرگ همیشه می خواست یک فیلم موزیکال بسازد. داستان طرف غربی فیلم جدید او است که با فیلمنامه‌ای نوشته تونی کوشنر، برنده جایزه پولیترز ساخته خواهد شد. نسخه ۱۹۶۱ این فیلم سینمایی ده جایزه اسکار دریافت کرد. اسپیلبرگ ممکن است نابغه باشد، اما همیشه تلاش می‌کند رای دهندگان فیلم قبلی را فراموش و پذیرای یک نسخه جدید باشد.

آخرین دوئل «The Last Duel»

آخرین دوئل «The Last Duel»


بن افلک و مت دیمون که پیش از این در فیلم سینمایی «ویل هانتینگ خوب» نقش آفرینی کرده بودند، دوباره در این فیلم حضور دارند. این فیلم سینمایی داستانی در قرن چهاردهم میلادی در کشور فرانسه را روایت می‌کند. ریدلی اسکات کارگردان فیلم است که سابقه خوبی در فیلم‌های تاریخی مثل «قلمرو بهشت» و «گلادیاتور» دارد. آدام درایور نامزد اسکار ۲۰۲۰ هم در بین بازیگران این فیلم است.

پادشاه ریچارد «King Richard»

پادشاه ریچارد «King Richard»


ویل اسمیت تا کنون دوبار نامزد اسکار شده و احتمال دارد سال آینده نیز برای این فیلم سینمایی که نقش پدر و مربی خواهران ویلیامز (دو تنیس باز معروف) را بازی کرده است، سومین حضورش در اسکار را نیز روایت کند. عجیب است که این فیلم روی شخصیت ریچارد تمرکز دارد نه قهرمانی دختران او. همچنین عنوان فیلم به نظر می‌رسد اقتباسی از نمایشنامه‌های شکسپیر باشد.

مانک «Mank»

فیلم سینمایی مانک به کارگردانی دیوید فینچر و محصولی از نتفلیکس فیلمی است در مورد ساخت فیلم سینمایی «همشهری کین» و درگیری‌های هرمن منکیویچ (نویسنده) و اورسن ولز (کارگردان). گری اولدمن نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. فینچر اصرار دارد این فیلم سینمایی را همانند «همشهری کین» سیاه و سفید بسازد. فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «آرتیست» فیلم‌های سیاه و سفیدی هستند که جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کرده اند.