طرز تهیه مارون گلاسه یک دسر خوشمزه ترکی

منبع: آرگا

114

1398/12/1

20:36


یکی از انواع تنقلات بسیار خوشمزه و لذیذ مارون گلاسه است که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است، در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه مارون گلاسه را آموزش خواهیم داد.

مارون گلاسه از مواد لازم جهت تهیه بسیاری از دسر ها می باشد که حتی به تنهایی نیز می توانید آن را نوش جان کنید و در واقع از دسر های مخصوص شهر بورسا در ترکیه است که در زبان ترکی استانبولی “کِستانه شِکِری” و به انگلیسی “آبنبات شاه بلوط” نام دارد که در جنوب فرانسه و شمال ایتالیا از شاه بلوط تهیه می شود.

طرز تهیه مارون گلاسه با طعم معرکه

مواد لازم

  • شاه بلوط پوست گرفته شده : یک کیلو گرم
  • شکر نرم : یک کیلو گرم
  • آب : دو و نیم پیمانه
  • عصاره وانیل :یک قاشق غذا خوری

آموزش طرز تهیه مارون گلاسه

در ابتدا شاه بلوط ها را داخل یک قابلمه بزرگ قرار داده سپس آب به اندازه ای که روی آن ها را بپوشاند اضافه کنید و اجازه دهید آب آن بجوشد و حدود ده دقیقه شاه بلوط ها بپزند.

حالا شاه بلوط ها را آبکشی کرده و با کمک حوله تمیزی پوست آن ها را جدا کنید سپس داخل یک قابلمه جدا، دو نیم فنجان آب، شکر ریز دانه و وانیل را بجوشانید و دائم هم بزنید و اجازه دهید مخلوط به مدت پنج دقیقه بپزد.

در این مرحله از نحوه تهیه مارون گلاسه حالا شاه بلوط های آماده را به شربت در حال جوش اضافه کرده سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد و هر از گاهی هم بزنید.

نحوه تهیه مارون گلاسه

حالا شاه بلوط های آبنباتی و شربت آن را در ظرف بزرگی ریخته و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید شاه بلوط ها به مدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت داخل شربت خیس بخورند

حالا شاه بلوط ها و شربت را در ظرف تمیزی بریزید و مجدداً اینکار را تکرار نمایید و دو دقیقه بجوشانید سپس اجازه دهید به مدت ۱۸ تا ۲۴ ساعت خیس بخورد این روش را به منظور جذب شربت به شاه بلوط ها سه تا چهار بار تکرار کنید.

در مرحله آخر از طرز تهیه مارون گلاسه فر را بر روی دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت گرم کرده و بر روی شاه بلوط های آبنباتی کاغذ روغنی بکشید سپس داخل ظرف قرار داده و به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بگذارید تا سطح آن خشک شود، نوش جان.

مراحل تهیه مارون گلاسه

نکته: می توانید به صورت باریک برش بزنید و برای تزیین کیک و دسر استفاده کنید.

امیدواریم توانسته باشیم به خوبی طریقه درست کردن مارون گلاسه را به شما عزیزان آموزش دهیم تا آن را تهیه و در مهمانی ها و دور همی ها نوش جان کنید در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با نحوه تهیه انواع دسر و پیش غذا بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو